Papa
Geen avatar
Berichten: 658
|
typ ff je serienr hier kijk ik ff wat ik v je kan doen
|
|
|
Rudolf
Berichten: 391
|
Dat zou mooi zijn. Mijn serienummer is BEWR6090 1073
|
|
|
yvesvg
Geen avatar
Berichten: 181
|
Hey, ik heb BEWR6120 70369. Moet ik dan ook de bridle aanpassen?
greets
|
|
|
|
Gertjan
Berichten: 1376
|
heb net gezien dat ik mijn kite ook moet aanpassen. bij mijn 7 m moet ik de knoopjes 5 cm opschuiven.
ik had ook al problemen met veel wind dat de neus inklapte. dit gebeurde vooral met windstoten. ik hoop dat ik hem nu langer kan doorvaren.
|
|
|
Mark-Fizzer
Berichten: 6057
|
Ik heb een vrij nieuwe 2006, zal eens kijken wat mijn serie nummer is. Ik heb mijn manual vergeleken met een plaatje wat voorkomt in het topic van de link... Ziet er hetzelfde uit, alleen zie ik bij die 'oude' manual nog geen katrolletjes, die zitten er bij mij wel op...
|
|
|
Rudolf
Berichten: 391
|
Thnx, Papa, maar dit is dezelfde manual als op de site van Best. Deze maten kloppen redelijk met mijn bridle. Alleen zijn deze maten volgens mij ZONDER modification, want mijn kite durfde ik vandaag niet volledig te depoweren, want dan vervomde hij helemaal...ik hoop dat die modification dus nog moet worden toegepast bij de manual maten...
|
|
|
|
TtHoM@s
Berichten: 1558
|
kijk idd even naar die maten en meet het na ik had trouwens een oude manual op me computter staan met de ouwe maten maar dit zijn de goeie
|
|
|
Papa
Geen avatar
Berichten: 658
|
is ff meten kom je er niet uit stuur me ff mailtje met gegevens.
|
|
|
larssmits
Gast
|
yves jij hoeft niets te doen
En rudolf had je hem wel hard opgepompt? En op het goede knoopje (2de of 3e met best bar)?
|
|
|
yvesvg
Geen avatar
Berichten: 181
|
oke dan, Heb je ook minder kans dat hij gaat inverteren zeker met de nieuwe bridle?
greets
|
|
|
Rudolf
Berichten: 391
|
Yep, je bedoelt 2e of 3e knoopje op de stuur-leaders aan de kite? Daar zat ie op. Ben nu alles aan het nameten. Zag er best gevaarlijk uit, de kite sprong helemaal open...
|
|
|
Mark-Fizzer
Berichten: 6057
|
Mijn serienr. BEWR 6140 10556 vanuit het midden van de kite zitten de knoopje op de volgende maten. 1e op 108 cm vanuit het midden 2e op 250 cm vanuit het midden de 3e knoop zit dan weer vast aan de LE, en op die lengte komt dan het katrolletje te zitten. PS Zie tekening... graag reactie hierop, Thanks alvast
|
|
|
Rudolf
Berichten: 391
|
Mijn toming is 4 cm te lang, zie ik
|
|
|
posty
Berichten: 2454
|
volgens mij heb ik eens gelezen dat onder serienummer 9000 de toming aangepast (moet) worden.
|
|
|
Rudolf
Berichten: 391
|
Nou, het was even knopen, maar mijn toming klopt nu exact met de maten in de manual. Zou het nu kloppen, Papa?
|
|
|
Jeks one
Berichten: 883
|
vorige week de bridle slijtvast gemaakt, toen bleek de ene kant van de bridle 3,5 cm langer te zijn dan de andere, en ik me maar afvragen waarom de kite naar 1 kant trok.....nu is ie helemaal top. als de bridle versleten is vervang ik gewoon het stuk lijn welke ik ertussen kan knopen (ca. 50 cm)
|
|
|
Tony
Berichten: 110
|
De bridle van mijn 9 begint behoorlijk te slijten. Welke lijn zou ik kunnen gebruiken om dat stukje van 50 cm er tussen te zetten? Ik zit zelf te denken aan 3 mm Dynacore met een breeksterkte van ca. 500 kg. Of Marlow D12 met een breeksterkte van ca. 1000kg. Die Marlow D12 is sterker maar heeft geen mantel. Wie heeft hier ervaring mee??
|
|
|
|
Rudolf
Berichten: 391
|
Vandaag had mijn Waroo het tóch weer, toming had ik al gecheckt en Waroo ook hard opgepompt. Gebeurd het bij julie nou ook vrijwel meteen bij harde wind?
|
|
|
zwafra
Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
|
Met welke maat Waroo vaar je dan ?,Ik vaar zelf met de 9 mtr en heb er nog nooit last van gehad ( inverten ) Ik heb wel gehoord dat de Waroo 7 wat meer gevoeliger is voor inverten ..Maar je moet hem ook niet te gedepowerd afstellen ,Voor de Waroo 9 is het 2 knoopje vanaf de kite is voor de meeste windsterktes goed . En wat de 'bridle modification betreft dat hoef je niet te doen ,Ik vaar zelf met een van eerste Waroo,s (begin 2006) en die vaart zonder die 'bridle modification perfect ..
|
|
|
Rudolf
Berichten: 391
|
Mmm, dank voor je antwoord, maar het gaat dus NIET om inverten. Het gaat erom dat de kite gevaarlijk openklapt, geheel het model verliest en onbestuurbaar wordt. En begrijp me goed, ik pomp het apparaat op alsof het mijn fietsbanden zijn. Ik vaar met de 9 meter kite. Het is een dusdanig mankement dat ik twijfel om de kite weg te doen...wie helpt me?
|
|
|