Waroo toming aanpassing

Rudolf

Berichten: 391
November 09, 2006, 03:40:26
edit2Rapporteer  
Ola,

Ik heb een Best Waroo, en bij harde wind vandaag merkte ik dat de kite openklapte terwijl hij gedepowerd was. De kite heeft een laag serienummer, dus hij komt in aanmerking voor de 'bridle modification' zie, http://ww.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2326753&postdays=0&postorder=asc&start=0

Nu ik toch aan het klooien ga met die bridle, ook maar even de maten in de online manual erbij gepakt. Mijn vraag is nu, weet iemand of deze maten in de online handleiding de juiste zijn? Want als ik de bridle verander, kloppen deze maten niet meer. Of mijn kite is wellicht al gemodificeerd...wie weet er meer van?
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #1 November 09, 2006, 03:42:26
edit2Rapporteer  
typ ff je serienr hier kijk ik ff wat ik v je kan doen
Rudolf

Berichten: 391
Antwoord #2 November 09, 2006, 03:47:26
edit2Rapporteer  
Dat zou mooi zijn. Mijn serienummer is BEWR6090 1073
yvesvg

Geen avatar

Berichten: 181
Antwoord #3 November 09, 2006, 04:04:57
edit2Rapporteer  
Hey, ik heb BEWR6120 70369.
Moet ik dan ook de bridle aanpassen?

greets
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #4 November 09, 2006, 04:14:17
edit2Rapporteer  
http://media.bestkiteboarding.com/manuals/waroo_manual_v1.pdf

Kijk hier even op de laatste pagina. Kijk even naar die maten. Meet daarna ff paar maten op van je eigen bridles. Zal nog ff proberen om na te gaan om welke lijn ht gaat

Hey Yves,
Wanneer heb jeje kite gekocht...
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #5 November 09, 2006, 04:15:24
edit2Rapporteer  
heb net gezien dat ik mijn kite ook moet aanpassen.  bij mijn 7 m moet ik de knoopjes 5 cm opschuiven.

ik had ook al problemen met veel wind dat de neus inklapte. dit gebeurde vooral met windstoten. ik hoop dat ik hem nu langer  kan doorvaren.   
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #6 November 09, 2006, 04:17:25
edit2Rapporteer  
Ik heb een vrij nieuwe 2006, zal eens kijken wat mijn serie nummer is.
Ik heb mijn manual vergeleken met een plaatje wat voorkomt in het topic van de link...
Ziet er hetzelfde uit, alleen zie ik bij die 'oude' manual nog geen katrolletjes, die zitten er bij mij wel op...
Rudolf

Berichten: 391
Antwoord #7 November 09, 2006, 04:18:06
edit2Rapporteer  
Thnx, Papa, maar dit is dezelfde manual als op de site van Best. Deze maten kloppen redelijk met mijn bridle. Alleen zijn deze maten volgens mij ZONDER modification, want mijn kite durfde ik vandaag niet volledig te depoweren, want dan vervomde hij helemaal...ik hoop dat die modification dus nog moet worden toegepast bij de manual maten...
yvesvg

Geen avatar

Berichten: 181
Antwoord #8 November 09, 2006, 04:18:40
edit2Rapporteer  
http://media.bestkiteboarding.com/manuals/waroo_manual_v1.pdf

Kijk hier even op de laatste pagina. Kijk even naar die maten. Meet daarna ff paar maten op van je eigen bridles. Zal nog ff proberen om na te gaan om welke lijn ht gaat

Hey Yves,
Wanneer heb jeje kite gekocht...


2maand geleden ongeveer

greets
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #9 November 09, 2006, 04:19:47
edit2Rapporteer  


kijk idd even naar die maten en meet het na

ik had trouwens een oude manual op me computter staan met de ouwe maten
maar dit zijn de goeie
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #10 November 09, 2006, 04:21:44
edit2Rapporteer  
is ff meten kom je er niet uit stuur me ff mailtje met gegevens.
larssmits
Gast
Antwoord #11 November 09, 2006, 04:25:40
edit2Rapporteer  
yves jij hoeft niets te doen

En rudolf had je hem wel hard opgepompt? En op het goede knoopje (2de of 3e met best bar)?
yvesvg

Geen avatar

Berichten: 181
Antwoord #12 November 09, 2006, 04:29:45
edit2Rapporteer  
oke dan, Heb je ook minder kans dat hij gaat inverteren zeker met de nieuwe bridle?

greets
Rudolf

Berichten: 391
Antwoord #13 November 09, 2006, 04:31:46
edit2Rapporteer  
Yep, je bedoelt 2e of 3e knoopje op de stuur-leaders aan de kite? Daar zat ie op. Ben nu alles aan het nameten. Zag er best gevaarlijk uit, de kite sprong helemaal open...
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #14 November 09, 2006, 04:41:42
edit2Rapporteer  
Mijn serienr. BEWR 6140 10556
vanuit het midden van de kite zitten de knoopje op de volgende maten.
1e op 108 cm vanuit het midden
2e op 250 cm vanuit het midden
de 3e knoop zit dan weer vast aan de LE, en op die lengte komt dan het katrolletje te zitten.

PS Zie tekening...

graag reactie hierop, Thanks alvast  ThumpsUp ThumpsUp
Rudolf

Berichten: 391
Antwoord #15 November 09, 2006, 04:49:30
edit2Rapporteer  
Mijn toming is 4 cm te lang, zie ik
posty

Berichten: 2454
Antwoord #16 November 09, 2006, 05:10:52
edit2Rapporteer  
volgens mij heb ik eens gelezen dat onder serienummer 9000 de toming aangepast (moet) worden.
Rudolf

Berichten: 391
Antwoord #17 November 09, 2006, 05:12:11
edit2Rapporteer  
Nou, het was even knopen, maar mijn toming klopt nu exact met de maten in de manual. Zou het nu kloppen, Papa?
Jeks one

Berichten: 883
Antwoord #18 November 09, 2006, 14:06:10
edit2Rapporteer  
vorige week de bridle slijtvast gemaakt, toen bleek de ene kant van de bridle 3,5 cm langer te zijn dan de andere, en ik me maar afvragen waarom de kite naar 1 kant trok.....nu is ie helemaal top. als de bridle versleten is vervang ik gewoon het stuk lijn welke ik ertussen kan knopen (ca. 50 cm)
Tony

Berichten: 110
Antwoord #19 November 10, 2006, 03:05:31
edit2Rapporteer  
De bridle van mijn 9 begint behoorlijk te slijten. Welke lijn zou ik kunnen gebruiken om dat stukje van 50 cm er tussen te zetten? Ik zit zelf te denken aan 3 mm Dynacore met een breeksterkte van ca. 500 kg. Of Marlow D12 met een breeksterkte van ca. 1000kg. Die Marlow D12 is sterker maar heeft geen mantel.
Wie heeft hier ervaring mee?? 
Kondor 11

Berichten: 611
Antwoord #20 November 10, 2006, 03:12:29
edit2Rapporteer  
 Huh RVS Huh
Rudolf

Berichten: 391
Antwoord #21 December 31, 2006, 07:49:40
edit2Rapporteer  
Vandaag had mijn Waroo het tóch weer, toming had ik al gecheckt en Waroo ook hard opgepompt. Gebeurd het bij julie nou ook vrijwel meteen bij harde wind?
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #22 Januari 01, 2007, 02:28:33
edit2Rapporteer  
Met welke maat Waroo vaar je dan ?,Ik vaar zelf met de 9 mtr en heb er nog nooit last van gehad
( inverten ) Ik heb wel gehoord dat de Waroo 7 wat meer gevoeliger is voor inverten ..Maar je moet hem ook niet te gedepowerd afstellen ,Voor de Waroo 9 is het 2 knoopje vanaf de kite is voor de meeste windsterktes goed .
En wat de 'bridle modification betreft dat hoef je niet te doen ,Ik vaar zelf met een van eerste Waroo,s (begin 2006) en die vaart zonder die 'bridle modification perfect ..
Rudolf

Berichten: 391
Antwoord #23 Januari 01, 2007, 13:17:44
edit2Rapporteer  
Mmm, dank voor je antwoord, maar het gaat dus NIET om inverten. Het gaat erom dat de kite gevaarlijk openklapt, geheel het model verliest en onbestuurbaar wordt. En begrijp me goed, ik pomp het apparaat op alsof het mijn fietsbanden zijn.
Ik vaar met de 9 meter kite. Het is een dusdanig mankement dat ik twijfel om de kite weg te doen...wie helpt me?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.