'Bijna dood ervaring' met Waroo

Kondor 11

Berichten: 611
Antwoord #100 Januari 29, 2007, 23:48:01
edit2Rapporteer  
Oke, hey gast als eerst gelukkig kun je het ons nog melden wat er gebeurt is das het belangrijkste
Nu heb ik alle reacties op je topic gelezen en tussen zowel de positieve en negatieve, heb ik geen enkel vermelden gevonden over het controleren van je katrollen.
Je kunt je lijn wel checken en het verhaal van Harm zal best kunnen kloppen maar ook al heb je een nieuwe lijn, wanneer je katrol vast zit is die lijn na een half uurtje toch echt door, zeker wanneer er nog een klein puntje op het rolletje zit van het gieten. Als er troep tussen komt is het zelfst met de beste kwaliteit katrol nog snel gedaan.
Controleren dus en niet jezelf alleen maar blind staren op je lijn. (hangloose_kitesmiley)
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #101 Januari 29, 2007, 23:54:00
edit2Rapporteer  
Oke, hey gast als eerst gelukkig kun je het ons nog melden wat er gebeurt is das het belangrijkste
Nu heb ik alle reacties op je topic gelezen en tussen zowel de positieve en negatieve, heb ik geen enkel vermelden gevonden over het controleren van je katrollen.
Je kunt je lijn wel checken en het verhaal van Harm zal best kunnen kloppen maar ook al heb je een nieuwe lijn, wanneer je katrol vast zit is die lijn na een half uurtje toch echt door, zeker wanneer er nog een klein puntje op het rolletje zit van het gieten. Als er troep tussen komt is het zelfst met de beste kwaliteit katrol nog snel gedaan.
Controleren dus en niet jezelf alleen maar blind staren op je lijn. (hangloose_kitesmiley)

Als de katrol niet rolt vliegt de hele kite niet dat merk je gelijk lijkt mij. Katrolletjes rolt overigens nog prima.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #102 Januari 30, 2007, 01:00:29
edit2Rapporteer  
Hey dudes,

Om ff echt ontopic te blijven..........alles waar een katrol loopt slijt. En dat gaat sneller dan je denkt. Dus kontroleer voor elke sessie of de katrollen nog soepel draaien en check vooral je bridle op minimale slijtage op de plek waar de katrol loopt.
Mij is het maar 2 x overkomen binnen 1 week dat ik bridles van 2 verschillende merken heb gebroken in aardige pittige condities. Dat gaat mij nu dus niet meer overkomen.
Ik heb zelf wat modificaties aangebracht met dikkere lijn zodat de slijtage ook beter zichtbaar zal zijn voordat het zaakje breekt.
Dus alle SLE riders wees gewoon gewaarschuwd en ververs tijdig je bridle.

Oja....elke safety die op de frontlines zit is totaal nutteloos als de bridle breekt.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #103 Januari 30, 2007, 01:12:53
edit2Rapporteer  
Zet er een 5de lijn op. De zaak kun je dan direct veilig losgooien, en `tollen `is er dan niet bij.
En zet er 4 mm touw in de toming, met 2 maal grotere katrollen, sindsdien is de toming slijtage op de X-bow, sinds een half jaar dus, 0.

Maar eng is het wel, om zo onder water te worden getrokken. Een kiteknife is ook al voorgedragen, goed idee. Moet ik ook nog doen. 
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #104 Januari 30, 2007, 01:17:19
edit2Rapporteer  
@ vincent

ik vraag me af wat voor bewegingen mens en kite gemaakt hebben, als je met je voet
in de lijnen vast komt te zitten. Dit klinkt afgruwelijk en man er was een engel in het spel
dat zo en niet anders is afgelopen.

Dit verhaal bevestigt dus mijn mening mbt het risiko van het slijtage probleem bij bow kites
met bridles, rolletjes e.d. Dit heeft niet met een specifiek merk te maken. Tel er nog maar wat
bij als je in zee met zout en zand vaart.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #105 Januari 30, 2007, 01:27:05
edit2Rapporteer  
Het werkelijke gevaar is dat de slijtage nauwelijks zichtbaar is, maar de breeksterkte inmiddels wel al minder is. Ik dacht ook dat ik nog wel ff door kon varen voordat het zaakje brak.
Gewoon voor de zekerheid om de 20 sessies een vers stukje bridle gebruiken. Kost niks en is geen moeite.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #106 Januari 30, 2007, 01:38:01
edit2Rapporteer  
Is in ieder geval een goede zaak dat er iemand uit naam van Best nu heeft gereageerd! Da's in ieder geval top!
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #107 Januari 30, 2007, 02:02:34
edit2Rapporteer  
Is in ieder geval een goede zaak dat er iemand uit naam van Best nu heeft gereageerd! Da's in ieder geval top!


Zeker, en ze kunnen maar beter een HELE goed oplossing komen want word hier beetje gek van...
Tony

Berichten: 110
Antwoord #108 Januari 30, 2007, 02:07:47
edit2Rapporteer  
Om te voorkomen dat er straks echt iemand dood gaat vraag ik hierbij alle Waroo 2006 bezitters om zsm de bridle aan te passen.

Vroeg of laat breekt je bridle.... ook bij jou

Er zijn vele methoden om je bridle te versterken de onderstaande vind ik de makkelijkste

-Bepaal het midden van de slijtage plek en zet daar met pen een streepje
-Zet met pen 35 cm links en rechts weer een streepje
-Knip je bridle midden op de slijtage plek door
-Knoop twee lussen van de doorgeknipte bridle
-Neem 40 cm 3 of 4mm sterke lijn met aan beide kanten een halve steek (vergeet katrolletje niet)
-Bevestig de lussen aan de nieuwe lijn (zoals je de lijnen aan je kite vast maakt
-controleer of de afstand tussen de twee penstreepjes 70 cm is
job1
Gast
Antwoord #109 Januari 30, 2007, 02:11:11
edit2Rapporteer  
Is in ieder geval een goede zaak dat er iemand uit naam van Best nu heeft gereageerd! Da's in ieder geval top!


Zeker, en ze kunnen maar beter een HELE goed oplossing komen want word hier beetje gek van...

En wat had jij in gedachten dan??? Wink
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #110 Januari 30, 2007, 02:13:49
edit2Rapporteer  
Kom op nou.
het is toch te gek voor worden dat je als SLE/BOW kiter zelf je bridle moet verbouwen omdat men een ontwerp fout heeftgemaakt.
Je krijgt toch ook geen handleiding naar huis gestuurd als er een modificatie aan je auto is.
Met de mededeling sorry gaat uw maar zelf sleutelen.
Lijkt mij dat de fabrikanten de kites via de dealers moeten aanpassen. Dan zou dit door gekwalificeerd personeel gebeuren en niet door iemand die een naaikransje heeft gevolgd.

terrorwally
Gast
Antwoord #111 Januari 30, 2007, 02:28:59
edit2Rapporteer  
moet je het melden bij een consumenten organisatie ofzo, kunnen we gelijk die 90 dagen garantie aankaarten (lol)
martijn_e

Berichten: 197
Antwoord #112 Januari 30, 2007, 03:06:09
edit2Rapporteer  
vervang jij geen olie bij je auto, banden slijten zeker ook niet als je rijdt.... depowerkoort gaat ook eeuwig mee.

Maar inderdaad in het boekje van de auto staat tenminste wel wanneer de olie moet worden ververst
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #113 Januari 30, 2007, 03:32:29
edit2Rapporteer  
Hmmmmm.......moet ik nu ook een topic openen omdat de bridle van mijn Naish is gebroken???
Het Boxertje is duurder dan het Warootje. Er zitten nog niet eens van die handige vervangbare stukjes tussen de bridle zoals de 2007 Waroo.
En alle Cabrinhabow riders......zouden ook die dan ook maar even een topic moeten openen??

Ik wist al voordat ik een SLE ging varen dat dit zou gebeuren.....had alleen niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Maar ook dat had ik al kunnen weten. Ik had meer dan een jaar geleden al gezien dat de bridle van een demo SW al versleten was na nog geen 15 sessies.

Get real dudes  ListenToMe
Dit kan je zelf ook wel van te voren verzinnen als je een beetje logisch nadenkt. Als je dan nog niet doorhebt dat alles stuk kan gaan aan een veredeld wegwerp produkt, dan kan je beter een andere hobby kiezen.
Kiten blijft een sport waar je je koppie bij moet houden. Zo ook je kennis van het materiaal en de logica erachter.
Tenslotte kan je leven letterlijk aan een paar draadjes hangen.......
Als er iets is waar je op moet kunnen vertrouwen dan is het je materiaal wel. Dus zorg dat je ook enige kennis van kitemateriaal hebt als je aan deze sport begint.

Als dat gezeik naar de fabrikanten omdat je onaangenaam verrast bent, zegt meer van je gebrek aan kennis van kitemateriaal.
Geef dit als feedback aan een fabrikant en deze zal het volgende seizoen weer verbeteringen doorvoeren en toepassen.

Gelukkig is alles voor iedereen goed afgelopen, en hebben we allemaal weer wat geleerd.


Hans1962
Gast
Antwoord #114 Januari 30, 2007, 03:51:13
edit2Rapporteer  
Kom op nou.
het is toch te gek voor worden dat je als SLE/BOW kiter zelf je bridle moet verbouwen omdat men een ontwerp fout heeftgemaakt.
Je krijgt toch ook geen handleiding naar huis gestuurd als er een modificatie aan je auto is.
Met de mededeling sorry gaat uw maar zelf sleutelen.
Lijkt mij dat de fabrikanten de kites via de dealers moeten aanpassen. Dan zou dit door gekwalificeerd personeel gebeuren en niet door iemand die een naaikransje heeft gevolgd.



Ik ben het hier helemaal mee eens ... elk jaar brengen de heren leveranciers nieuwe modellen uit ... die volgens de folders en dealers nog sneller, nog veiliger en nog beter zijn ... ook om er de prijs mee te verantwoorden.
Per saldo is met bovenstaande een levensgevaarlijk product op de markt gebracht (hoe cool en leuk de sport ook is).
Als e.e.a. zo snel slijt dan is er dus ook niet echt veel aandacht besteed aan het uittesten van het materiaal.
Jari
Gast
Antwoord #115 Januari 30, 2007, 04:09:06
edit2Rapporteer  
Was alweer een poosje terug dat ik op het forum zat.

1e onderwerp wat ik las was dat stukje van Ruben Lenten met zijn mening over Bowkites.
en het 2e onderwerp...deze met 5 bladzijdes over bridles van bowkites..

Ik zeg nee,

doe mij maar een C...



 (grinnik_kitesmiley)
ps. gelukkig goed afgelopen.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #116 Januari 30, 2007, 04:36:14
edit2Rapporteer  
Het is, gezien de inhoud van deze diskussie, gewoon overduidelijk dat er bij een aantal BOWkites slijtage optreed die door de gebruiker niet duidelijk zichtbaar is. Je zou dus nu ook verwachten dat leveranciers van met name de warroo 2006 hun afnemers op dit feit gaan wijzen/waarschuwen en daarbij dus feitelijk verwijzen naar de kwetsbaarheid van het "bridle-systeem".
Laten we met z'n allen blij zijn dat het dit keer "goed" is afgelopen. Ik zou echter niet in de schoenen willen staan van de leverancier die vanaf heden zonder duidelijke verwijzing naar de kwetsbaarheid van het "bridlesysteem" een kite verkoopt waar dan vervolgens wat mee fout gaat en er lichamelijk letsel op volgt...........
De relatief hoge prijzen van het kitemateriaal worden door de fabrikanten verklaart door de hoge research/ontwikkelings kosten. Je mag dan ook rederlijker wijze verwachten dat de fabrikant/leverancier de gebruiker van het product attendeert op eventuele slijtage. Dit gebeurt trouwens ook door de fabrikanten: bij iedere nieuw geleverde kite zit een gebruiksaanwijzing waarin wordt gewezen op de noodzaak van het controleren van het materiaal. Echter de genoemde lijnbreuk wordt blijkbaar niet altijd vooraf gegaan door optisch waarneembare schade. Als dit feit bij de fabrikant/leverancier bekend is en bij levering van het product wordt verzwegen kan de fabrikant/leverancier grove nalatigheid worden verweten. In het geval van optreden van lichamelijk letsel als gevolg van...... zijn dan de poppen helemaal aan het dansen.
® € M © 0

Berichten: 406
Antwoord #117 Januari 30, 2007, 05:11:42
edit2Rapporteer  
Best kite's zijn gewoon niks kites
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #118 Januari 30, 2007, 05:13:46
edit2Rapporteer  
Zet er een 5de lijn op. De zaak kun je dan direct veilig losgooien, en `tollen `is er dan niet bij.
En zet er 4 mm touw in de toming, met 2 maal grotere katrollen, sindsdien is de toming slijtage op de X-bow, sinds een half jaar dus, 0.

Maar eng is het wel, om zo onder water te worden getrokken. Een kiteknife is ook al voorgedragen, goed idee. Moet ik ook nog doen.

dat vind ik een heel goed id van je je wimt van die 5th

en die kiteknife heb ik als eerste gezegd je ziet maar het is gewoon een must maar hopelijk zal 80% hem niet nodig hebben
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #119 Januari 30, 2007, 05:26:30
edit2Rapporteer  
Best kite's zijn gewoon niks kites

Ga jij nu eerst maar eens je safety leren inelkaar zetter. Ik kan mij niks simpelers bedenken dan de safety van de ss leash maar goed.
En als je er zoveel vanaf weet dan ben je zeker ook al voorbereid op een aantal flinke wandelingen naar de kant als je diesel invert voor de zoveelste keer en je alles hebt losgegooid.
Beetje jammer dat gasten die niet eens weten hoe een safety werkt commentaar hebben op een kitemerk waar ze geen ervaring mee hebben.
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #120 Januari 30, 2007, 05:29:32
edit2Rapporteer  
Amen Robin!!

(hij zegt niet vaak wat, maar als er wat uitkomt... Poeh hé whahaha)

Weekend weer knallen??
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #121 Januari 30, 2007, 05:38:31
edit2Rapporteer  
Weekend weer knallen??
4 real
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #122 Januari 30, 2007, 05:46:51
edit2Rapporteer  
aaajtt wicked
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #123 Januari 30, 2007, 05:49:56
edit2Rapporteer  
Even over vervangbare stukjes in de bridle maken:

Geen knopen lieve mensen, maar even een stikkende zigzag op de naaimachine.

Knopen reduceren de maximale breeksterkte van de lijn nl met zo'n 60 % !!!!!


Mzzl Joost
sublimety

Berichten: 136
Antwoord #124 Januari 30, 2007, 06:58:49
edit2Rapporteer  
Ten eerst fijn om te horen dat het goed afgelopen is.

Over de hele discussie:
Hoe naief kan een mens zijn, Kitesurfen is een risicovolere sport.
Vandeze risico's moet je zoveel mogelijk bewust zijn, en dan kan er nog altijd iets gebeuren waar je niet bij stilstond. Dat zoiets gebeurt is zeker niet tof maar om nu te lezen dat bows en sle's helemaal worden afgekraakt ziet mij weer in dat er mensen zijn die helemaal niet of wijnig bewust zijn met wat ze doen.

Bij elk type kite moet je regelmatig de lijnen en safty's controleren. "Je moet je fith nemen", ook bij C of sle kites met fith ben je niet 100% veilig als het echt nodig is. Als je kite meerdere keren is geloopt werkt de fith ook niet meer! Dit heb ik zelf helaas ook al een keer onder vonden...
 

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.