http://forum.windsurfing.nl/viewtopic.php?t=13829426&start=0Geregistreerd op: 10-6-2006
Surfspullen: Starboard s-Type 115 (2006), Fanatic Falcon 91, V8 6,5 en 7,5 (2006),) RS6 5,8
Geplaatst: Ma Jul 17, 2006 10:48 am Onderwerp: [Griekenland] WAAR?
--------------------------------------------------------------------------------
ik ben van plan om met het gezin (ik + vrouw en twee kinderen 5 en 9) naar griekenland te gaan. Ik zou willen weten of iemend weet welke plek voor ieder wat wils heeft.
voor mij surfen (spullen huren!)
Kinderen strand, zwembad en animatie progr.
voor mijn vrouw strand boekje lezen etc. niet hoeven te koken etc.
Heeft iemand zelf ervaringen of weet waar ik het beste naar toe kan gaan?
bedankt jeroen
Naar boven
Huug
Hardcore windsurfer
Surfspullen: Plenty
Geplaatst: Ma Jul 17, 2006 11:24 am Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb hele goeie verhalen gehoord over karpathos, maar dan moet je misschien niet met de hele familie bij de surfstations gaan zitten, da's middle of nowhere met hoofdletters en bar en boos rotsig.
Naar boven
Flitz
Worldcupper wannabe
Surfspullen: Starboard S-type 93 en 115, Lorch Breeze M; vnl North zeilen 4.4 tot 8.3
Geplaatst: Ma Jul 17, 2006 12:03 pm Onderwerp: Re: +kinderen Griekenland! WAAR?
Een geweldige spot is Vassiliki op Lefkas. Leuk dorpje, (kiezel)strand dat geleidelijk afloopt, geen branding. En: elke middag waait er een thermische wind. Je kan op diverse plekken topmateriaal huren (place to be = Club Vass). 's Ochtends is er weinig wind, en dan is er ook surf- en zeilles voor kinderen. Of er echt animatieprogramma's voor kids zijn weet ik niet. Ik zat er zelf in een heel lekker hotel, direct aan zee .
Het plaatje van mijn avatar hier naast is daar trouwens geschoten.
Naar boven
JedeWe
Freeride pro
Surfspullen: Starboard s-Type 115 (2006), Fanatic Falcon 91, V8 6,5 en 7,5 (2006),) RS6 5,8
Geplaatst: Ma Jul 17, 2006 12:30 pm Onderwerp:
Lefkas klinkt goed. Hoe kom je daar? Vlieg je dan op een ander eiland en dan met een bootje?
Naar boven
Huug
Hardcore windsurfer
Surfspullen: Plenty
Geplaatst: Ma Jul 17, 2006 1:02 pm Onderwerp:
Vlgs mij is mijn schoonmoeder daar ooit eens direct vliegend geweest. Dat kan dus niet zo moeilijk zijn.
Naar boven
Flitz
Worldcupper wannabe
Surfspullen: Starboard S-type 93 en 115, Lorch Breeze M; vnl North zeilen 4.4 tot 8.3
Geplaatst: Ma Jul 17, 2006 1:42 pm Onderwerp:
JedeWe schreef:
Lefkas klinkt goed. Hoe kom je daar? Vlieg je dan op een ander eiland en dan met een bootje?
Je vliegt naar een vliegveld op het vaste land, en rijdt dan met taxi of bus naar je accomodatie. Het mooie is namelijk dat het eiland door middel van een brug met het vasteland is verbonden.
Het vliegtuig heet Preveza. En het vervoer naar je accomodatie is bijna altijd bij de reissom inbegrepen.
Ik ging zef met Happysurf
http://www.happysport.nl/lefkas.htm. Bij hen kan je ook van tevoren je surfmateriaal reserveren, maar je kan ook met allerlei andere reisorganisaties er heen. Het is wel wijs om surfspul te reserveren, want de eerste keer dat ik er was had ik dat niet gedaan. Kon toen nergens meer een board krijgen, en dus knarsetandend toekijken hoe honderden surfers met een dikke 5 bft over het blauwe water aan het rossen waren.
Als je een huisje/appartement wilt boeken dan is Ross Holidays ook een goeie tip.
Naar boven
-marcel-
Worldcupper wannabe
Surfspullen: Board:JP Free/Wave 84, JP Freestyle 103, Fanatic Shark LTD 130. Zeilen North 7.8 t/m 4.0
Geplaatst: Ma Jul 17, 2006 6:39 pm Onderwerp:
Zoek maar eens rond op het forum naar Rhodos. Trianda is the place to be en ligt in het noord westen 10 km ten zuiden van Rhodos stad.
Zelf ben ik hier nu 2 keer geweest en was echt super, wel materiaal van te voren boeken anders loop je de kans dat alles al verhuurd is.
Naar boven
Scimitar
Funboarder in spe
Surfspullen: F2 Axxis, AHD attitude, Loft O2 8.4, NS Volcano 6.8, Gun Tempo 6.0, Arrows Tomohawk 5.1, Aerials 5.3
Geplaatst: Ma Jul 17, 2006 9:01 pm Onderwerp:
Kokkarie op Samos is ook een mooie stek. Ben er ca 3 jaar geleden geweest. Helaas zelf toen niet gesurft maar zag er prima uit.
Heeft aflopend kiezelstrand en volgens mij voldoende verhuur.
Voor toeristische info: linkje
Naar boven
Explosion
Deur-surfer
Surfspullen: Tabou Manta 59 en 74 Neilpryde RS Slalom 5.8-6.7-7.8/ select vinnen
Geplaatst: Ma Jul 17, 2006 11:03 pm Onderwerp:
Lefkas(vassiliki) is idd een leuke spot. Heb er zelf een half jaar gewerkt voor Evenementsreizen en ook veel gesurft in Vassiliki. Het vliegveld heet Aktion en ligt op Preveza. Transavia en Martinanir vliegen hierop op Zaterdags. Transfer naar Vassiliki is ongeveer 1,5 uur. Autootje huren is zeker ook optie omdat er mooie stranden zijn aan de andere kant van het eiland. Nidri is DE toeristenplaats van Lefkas en ligt op 20 autominuten van Vassiliki. Ik surfde altijd bij Neilson omdat ik daarvoor werkte. Goede spullen en idd in de middag een lekkere wind varierend van 4 tot 6 bft. Zeker een aanrader. Ook mountainbiken kan er erg goed. Mocht je meer info willen laat t maar weten!
Groeten
Naar boven
C@RLO$III
Deur-surfer
Geplaatst: Di Jul 18, 2006 12:41 am Onderwerp:
Een der mooiste en veelzijdige spots die je maar kan vinden
nml. de Flisvosclub in Naxos .
http://www.flisvos-sportclub.com/ Je hebt een grote baai waar je kan waven met golven van 1 à 3 meter
en links een lagune met een spiegelgladde speedpiste .
Je moet wel vliegen naar Paros en daar de boot nemen , een paar
uur later ben je er al en de kids vinden het fantastisch.
Hotel met airco etc.
Naar boven
Gilberto
Deur-surfer
Surfspullen: Zelfbouwboards, zeilen warp f2005
Geplaatst: Di Jul 18, 2006 8:08 am Onderwerp:
Ik ben al voor de 3e keer naar rhodos trianda geweest hotel blue horizon.
Hotel op het strand, surf verhuur pal naast hotel, elke dag een lekker termiek windje.
Er zijn ook huisjes in de tuin van het hotel met een klein tuintje ideaal voor vrouw en kinderen als je aan het surfen bent, er is ook een animatie team voor de kinderen.
linkje
Naar boven
DonLimas
Die-hard windsurfer
Surfspullen: JP 258, Starboard Carve 123, North Sails, Neil Pryde
Geplaatst: Di Jul 18, 2006 8:47 am Onderwerp:
Ben een aantal jaar terug ook naar Levkas geweest. Wij hadden een mooi hotel in Nidri, direct aan het strand en heb spullen gehuurd bij Neilson. Lekker op en neer geknald met 7.5.
Ben toen ook nog op mijn scootertje naar Vassiliki geweest, maar toen was alles verhuurd . Jammer, want het waaide er aardig.
Het leuke van het eiland vond ik toen dat er buiten het centrum weinig van toerisme terug te vinden is. Het is wel een jaartje of 5 geleden, dus ik weet niet hoe vol het nu gebouwd is...
Naar boven
Flitz
Worldcupper wannabe
Geplaatst: Di Jul 18, 2006 8:45 pm Onderwerp:
DonLimas schreef:
Ben een aantal jaar terug ook naar Levkas geweest. Wij hadden een mooi hotel in Nidri, direct aan het strand en heb spullen gehuurd bij Neilson. Lekker op en neer geknald met 7.5. Ben toen ook nog op mijn scootertje naar Vassiliki geweest, maar toen was alles verhuurd . Jammer, want het waaide er aardig......
Zeeeeeer herkenbaar ; ik zat ook in Nidri in een hotel aan het strand, 4 jaar geleden. En heb ook bij Neilson een Mistral Classic gehuurd om lekker naar tussen die eilandje door te rossen. Eigenlijk vonden ze niet dat je zo ver mocht, maar ja . Voor mijn ervaring in Vassiliki: zie boven.
Vorig jaar was Lefkas nog nauwelijks veranderd. De Grieken klaagden een beetje dat het nogal rustig was omdat veel toeristen liever naar Turkije gaan.
Naar boven
JedeWe
Freeride pro
Geplaatst: Di Jul 18, 2006 9:51 pm Onderwerp:
geweldig, lekker veel reacties. Ik ben er heel blij mee zo kan ik straks een goede keuzen maken, want het moet niet zo zijn dat de kids of mijn vrouw straks staan te kijken van is dit het nou je kan hier alleen surfen!!
Dus ik ben blij met de recties en die er eventueel nog gaan komen
bedankt
jeroen
Naar boven
Flitz
Worldcupper wannabe
Geplaatst: Di Jul 18, 2006 10:03 pm Onderwerp:
Jeroen, ik neem aan dat het topic gaat over deze zomervakantie. Dus dat je op heeeel erg korte termijn wil gaan boeken en vertrekken. Ik hoop dat je nog goeie accomodatie kan scoren. Ik ben zelf altijd gewend om dit soort vakanties maanden van te voren al te boeken. Dus: succes!!
Ik zou het ook leuk vinden om te horen waar je uiteindelijk heen gaat.
Naar boven
Lukic
Deur-surfer
Geplaatst: Wo Jul 19, 2006 3:54 pm Onderwerp: Prasonnisi
Ik heb Prasonnisi nog noet voorbij zien komen. Dit is toch ook wel een echte surfpot. Prasonnisi is het zuidelijkste puntje van Rhodos. Een Landtong met zandstrand 200m breed en aan beide kanten zee. Je kan dus altijd kiezen hoe je vaart t.o.v. land en wind. Enige nadeel wellicht: erg druk. Tientallen windsurfers en kitesurfers door elkaar heen. De eerste keer dat je er komt weet je niet wat je ziet. Je ziet daar ook de best of the best surfen.
Naar boven
-marcel-
Worldcupper wannabe
Surfspullen: Board:JP Free/Wave 84, JP Freestyle 103, Fanatic Shark LTD 130. Zeilen North 7.8 t/m 4.0
Geplaatst: Wo Jul 19, 2006 6:27 pm Onderwerp:
Is Prasonnisi ook geschikt om met vrouw en kinderen die niet surfen heen te gaan? Volgens mij is daar in het zuiden weining te doen als alleen maar surfen. Het gaat in dit topic over een Griekse spot die ook geschikt is voor vakantie plezier buiten het surfen.
Naar boven
Lukic
Deur-surfer
Geplaatst: Do Jul 20, 2006 9:51 am Onderwerp:
-marcel- schreef:
Is Prasonnisi ook geschikt om met vrouw en kinderen die niet surfen heen te gaan? Volgens mij is daar in het zuiden weining te doen als alleen maar surfen. Het gaat in dit topic over een Griekse spot die ook geschikt is voor vakantie plezier buiten het surfen.
Je hebt gelijk. Verder is er geen hol te doen. Dan bv Trianda (Ialyssos) op Rhodos.
Naar boven
JedeWe
Freeride pro
Geplaatst: Vr Jul 21, 2006 2:37 pm Onderwerp:
Van hotel; Blue Horizon zou ik wel wat meer willen weten!! Dat ziet er goed uit op internet. Lux en all inclusive voor vrouw en kinderen en voor mij maar liefst drie surf stations van Jurgen Niens met goede spullen. Ik las alleen wel op internet dat de kinder animatie Duits is???? klopt dat? Misschien vinden ze dat wel geen probleem? Wat ik ook wel leuk vind is dat je dicht bij Trianda bent waar je de levendigheid treft. Tavernes etc.
Wel duur trouwens twee weken met een gezin en dan nog de surfspullen.
groeten jeroen
Naar boven
Gilberto
Deur-surfer
Surfspullen: Zelfbouwboards, zeilen warp f2005
Geplaatst: Vr Jul 21, 2006 3:42 pm Onderwerp:
jeroen,
de animatie is niet alleen duits maar ook in engels de twee gasten die het doen zijn beiden hongaars(iedergeval in juni waren ze dat nog)
duur, ja redelijk maar wel super goed eten ik zou half pension nemen dan heb je genoeg eten.
Zelf heb ik bij het hi tech (jp neilpryde)procenter gehuurd wel weer iets duurder maar niet zo druk als bij het(f2) center, ik heb wel gehoord dat het in hoogseisoen er geen board meer te wissellen is van wegen dat alles dan verhuurd is!!