met wat te beginnen?

VeloChill

Geen avatar

Juli 17, 2007, 00:29:37
edit2Rapporteer  
ik heb de meeste pagina's in de bovenste balk doorgelezen, wat topics op dit en andere forums doorgespit, maar weet niet goed waar ik het beste kan beginnen.

ik heb vroeger gepowerkite en aan windsurfen gedaan en wil nu deze 2 gaan combineren in kitesurfen Grin , maar wil eerst lessen gaan nemen(wel zo veilig), er zijn alleen zo veel lesscholen en even zo veel locaties dta ik niet goed weet waar ik het beste naar toe kan bellen/mailen.
beter op binnenwater lessen/oefenen, of gewoon gelijk op zee. zijn bepaalde spots extra vriendelijk voor beginners of juist extra hard voor beginners(mijden dus)? in het weekend(lijkt me een stuk drukker) of beter een dagje ervoor vrij nemen en doordeweeks gaan lessen.

ik woon in rotterdam en kan dus makkelijk bij de zee komen. welke lesschool raden jullie me aan? en kan ik beter voordat ik ga lessen een beginners set aanschaffen(zodat je met eigen gear leert) of eerst gaan lessen en dan pas het hele spul gaan kopen?

(dit zal wellicht al 1000 keer voorbij zijn gekomen, maar ja iedereen moet ergens beginnen heb dat beginners topic ook doorgelezen en heb weer wat nuttige tips erbij, maar mis toch nog sommige antwoorden)
*Maximus*

Antwoord #1 Juli 17, 2007, 00:55:03
edit2Rapporteer  
ik heb les genomen op oostvoorne (de beginners spot van nederland geloof ik:P) en heb het daar redelijk snel kunnen leren, waar ik alleen we tegen op zag toen ik voor het eerst in diep water ging hoe ik het zou moeten handelen.

ik zou je aanraden om of doordeweeks een les te nemen op oostvoorne of (maakt niet uit wanneer) op de brouwersdam bijv bij natural high. natural high zijn echt chille gasten en je leert het gelijk in diep water.

suc6

max.
ANGER&

Antwoord #2 Juli 17, 2007, 00:56:41
edit2Rapporteer  
Het is inderdaad 1000 keer voorbij gekomen. Maar ik ben ook niet al te lang geleden zelf begonnen, dus ik weet nog hoe het voelt om met zoveel vragen te zitten en niet weten waar je moet beginnen. Huh

Ik heb zelf gelest in Noordwijk bij beachbreak :
http://www.beachbreak.nl/
Dat is dus inderdaad op zee, wat maakt t uit. Kan je t op zee dan kan je het overal. Lekker lessen en dan pas gaan kijken voor een tweedehands setje dat je lekker kan gaan uitproberen en het kiten op gaat leren. ThumpsUp

Veel plezier en kite-se. Joepie
VeloChill

Geen avatar

Antwoord #3 Juli 17, 2007, 01:12:23
edit2Rapporteer  
thx voor jullie reactie

de site van natural high had ik gisteren ook al zitten bekijken Smiley

binnenkort eens snel een lesje boeken en een dag vrij vragen Grin
Frank77

Antwoord #4 Juli 17, 2007, 04:07:16
edit2Rapporteer  
Ik kan aanraden om het in ondiep water te leren. Dat maakt het minder inspannend, en kkun je concentreren op varen i.p.v. zwemmen.

Autostrand oostvoorne is een zeer geschikte stek, maar in het weekend regelmatig druk.  Doordeweeks is het rustig. Je zou kunnen overwegen om een prive les te nemen. Dat is afh. van je eigen leerstijl/leersnelheid.
torchjelle

Antwoord #5 Juli 17, 2007, 15:09:58
edit2Rapporteer  
ik heb gelest op vakantie in workum en mirns egt chill daarso in het ondiepe egt gewoon ommin lang maximaal beenhoogte en toen thuis nog in dieper water les genomen bij grevelingendam
VeloChill

Geen avatar

Antwoord #6 Juli 18, 2007, 00:29:46
edit2Rapporteer  
zitten er naast harry vogelezang nog meer scholen bij oostvoorne? dat is de enige die ik nu heb gevonden op die locatie
FunkyoneNL

Antwoord #7 Juli 18, 2007, 01:37:36
edit2Rapporteer  
is goed gewoon harry bellen.... ik heb ook gelest op oostvoorne maar vond iedere keer dat eind lopen niks...... om te beginnen is het heel fijn dat ondiepe...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.