Bedankt voor je reactie Kitaholic
Iedereen mag zeggen wat hij wil, maar persoonlijk worden vind ik net iets tever gaan.
Overigens kan ik het wel begrijpen dat je wat "feller" reageert over dit onderwerp daar je wel degelijk weet waar je het over hebt nadat ik je website bekeken heb
Ik mag graag de zaken wat harder voorstellen dan dat het in werkelijkheid is
Dat is puur om een stevige discussie op gang te helpen.
Ik zag ook een paar kritische noten op je site staan over het effect van bosbranden e.d., dus je staat zeker open voor andere inzichten.
Toevallig een aantal maanden geleden in Nieuw Zealand geweest waar ze tot mijn grote verbazing zeer weinig met het milieu ophebben. Ondanks het weinig aantal inwoners enorm veel vervuiling daar. Op bijvoorbeeld de spot die je in Underground filmpjes ziet terugkomen, aan de rand van ChristChurch is het gevaarlijk vanwege lozingen van het riool (waar weer industrie op loost). Er staan Amerikaanse stijl waarschuwingsborden rond dat meer
Tevens zijn daar 3200 gletsjers waarvan er minstens twee makkelijk toegankelijk zijn voor publiek. Ze liggen ook uniek in de wereld met de voet in een regenwoud. Aan de sporen op de bergen is te zien dat deze Gletsjer in 150 jaar tijd maar liefst 3km korter is geworden. Wat is 150 jaar nu? In verhouding met de leeftijd van de aarde niets, maar een paar honderdduizend jaar geleden lagen beide gletjers 25km in zee (de gletsjers liggen nu dik 15km van de zee af)
Dat zijn zeker aanwijzingen dat er iets gaande is. Uiteraard is er een verband tusen CO2 uitstoot van de mens en toenemen van de gemiddelde temperatuur op aarde. Daar zijn bijna alle wetenschappers het wel over eens.
Maar wat er exact aan de gang is moeilijk vast te stellen. Dat het een feit is dat we als bewoners van deze aardkloot drastisch wat moeten gaan veranderen staat buiten kijf! Wat dat betreft zoals ik hier al eerder aangaf is het werk van Al Gore zeer de moeite waard, het laat miljoenen Amerikanen (een van de grootste vervuilende naties op aarde) besef krijgen van onze rol op het klimaat!
Tevens is NZ een mooie bestemming om de invloed van vulkaanuitbarstingen te kunnen zien op het klimaat in de afgelopen miljoenen jaren
Zo, en morgen weer kiten in de kou