Alferink
|
Zo, dat klinkt wel klote... zo te horen is hebben je kniebanden een aardige optazer gehad. Beentje omhoog en koelen (hoewel koelen nu weinig zin meer heeft denk ik, om de bloedsomloop op gang te houden)
Sterkte ermee !!
|
|
|
Joystick
|
Klinkt niet goed, hoop dat het uiteindelijk meevalt. Zal wel veel rust nodig hebben voor een goede herstelling. Kijk dat snowboarden is dan weer helemaal geweldig als je er geen last meer van hebt.
Sterkte
|
|
|
Kitepilami
|
Da's balen zeg! Twee maanden rust inclusief hersteloefeningen moet volgens mij voldoende zijn om in december weer lekker op de piste te staan. Sterkte ermee!
|
|
|
onno
|
auw
|
|
|
Idefixe
|
het belangrijkste gegeven wat ik ondertussen heb mee gekregen van alle "gewrichts blessures" is dat vooral de tijd die je neemt voor het herstel echt rete belangrijk is! Sterkte
|
|
|
Tim!
|
Volgens mij is het zoiets als een blauwe plek/ buil op je scheenbeen, maar dan op je knie. En die knie moet je natuurlijk strekken en plooien tijdens het stappen.. Rusten is de boodschap en mss wat ijs leggen tegen het zwellen, en ontstekingen.
Veel beterschap!
|
|
|
Nicolas
|
Van oorlogswond gesproken, ik heb al 2 littekens in m'n gezicht van het kiten. 1 van een lijn, 1 van m'n board. Yuk.. al zijn het maar kleintjes, die van m'n board zie je toch wel mooi zitten.
|
|
|
Erik de Berik
|
Sterkte en veel beterschap! Rust rules ,ook blijven bewegen tegen stijfheid(als het lukt)
|
|
|
chico
|
Vervelend voor je. Meeste blessures worden veroorzaakt door wilde moves (denk ik). Dit klinkt niet echt spannend. Misschien is 2:1 wat voor je ;-)
|
|
|
vissie
|
sterkte dude
|
|
|
rikdekker
|
dude? marja...
Tis al laat, vrind
|
|
|
Mees..
|
ik trek op tijd mijn depower maar het was al te laat. Er stond ook een flinke bries, Sterkte en beterschap gozer!
|
|
|
Jeromez
Logs: 0 | 427 uur
|
ik trek op tijd mijn depower maar het was al te laat. Er stond ook een flinke bries, Sterkte en beterschap gozer! Volgens mij is "de gozer" een vrouw Veel beterschap Marja en doe vooral rustig aan!
|
|
|
Marja de Bij
|
Inderdaad, ben een vrouw! En ook nog blond, daar zitten er ook een paar van bij onder jullie heren zie ik Bedankt voor jullie medeleven, ik kan het gebruiken. In alle jaren dat ik sport (voetbal, snowboarden, skiën, kiten) nog nooit iets serieus met m'n knie gehad. Rust is wel goed, maar ik ben nu weer bezig om het te bewegen. Word gek van dat stilzitten en het wordt alleen maar stijver. Ik ben zelf massagetherapeut en heb geleerd dat je spieren en banden zich vormen naar de functie die je ervan vraagt. Dus als ik stil blijf zitten dan "verschrompelt" alles en duurt het nog langer. Ik weet alleen nog niet of er iets gescheurd is. Hopelijk maandag meer nieuws. Ik hou jullie op de hoogte! Grtz, Marja
|
|
|
|
|
Davidoff
Gast
|
Een harde, vlakke landing of verkeerde draai op een golf kan een beschadiging van de kruisbanden veroorzaken. Door het scheuren van een kruisband ontstaat er vaak een bloeding in het kniegewricht, waardoor de knie binnen enkele uren dik wordt en veel pijn doet. De pijn kan samen gaan met een gevoel van misselijkheid. Wanneer een kruisband scheurt, hoort men in de meeste gevallen een 'knappend' geluid in de knie. De oorzaak is een abrupte buig- of draaibeweging in het kniegewricht.
succes!
|
|
|
boardbas
|
als je je gewoon hard gestoten hebt tegen je board heb je niet gelijk wat aan je kruisband hoor. beetje dat meissie bang maken zeg!!
|
|
|
Marko
|
sterkte jammer genoeg moet je rusten maar er komt wat moois aan wintersport.
|
|
|
Lex
|
Sterkte en veel plezier in de sneeuw!
|
|
|
|
|
leeany
|
sterkte ermee, klinkt niet echt lekker.
heb je eigenlijk al eens een knieband geprobeerd, de sterkste?
|
|
|
Marja de Bij
|
Nieuws uit de ziekenboeg: gisteren mocht ik terug naar de traumapoli, er zouden dan nieuwe foto's gemaakt worden omdat de zwelling dan weg zou zijn. Nou dat liep even anders dan gedacht, ik werd met een maand rust weer naar huis gestuurd. Ik heb er nog op aangedrongen om foto's of een mri-scan te laten maken, maar dat ging niet door. De dokter zei letterlijk: als je een profvoetballer was geweest, dan had je al op de operatietafel gelegen maar je mag over een maand terugkomen. Ik zei nog dat ik zelfstandig ondernemer ben en geen inkomen heb op dit moment, maar het mocht niet baten. Toen ik thuis kwam dacht ik: dat laat ik natuurlijk niet gebeuren! Ik wist niet eens of ik wel of niet mocht bewegen omdat niet eens gekeken werd of er iets gescheurd was! Ik heb een paar telefoontjes gepleegd en nu mag ik vanmiddag al voor een second opinion naar een diagnostisch centrum. Dus hopelijk wordt daar wel een mri-scan gemaakt en weet ik meer. Waarschijnlijk is er iets gescheurd in mijn meniscus of binnenband, dat vermoedt de chiropractor omdat mijn knie nu zonder zwelling ineens wel instabiel wordt. Tot nader bericht!
|
|
|