@rjen
Geen avatar
Logs: 0 | 2 uur
|
Ben elk jaar mijn SLE kites zo kwijt! Ik denk dat beginners vooral zoeken naar de Bow/SLE kites en niet naar de C-shape kites.
|
|
|
Idefixe
|
voor mij persoonlijk natuurlijk heel simpel:
tot nu toe waren aan het einde van het seizoen al m'n vliegers naar de KL*TE ( kan er nu wel om lachen maar dat was wel eens anders......)
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Ben elk jaar mijn SLE kites zo kwijt! Ik denk dat beginners vooral zoeken naar de Bow/SLE kites en niet naar de C-shape kites.
Gelukkig maar
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Voor de 2de hands markt zul je het deels toch moeten hebben van de beginners en niet de diehards. Daarom zul je een bow/SLE ook makkelijker verkopen dan een C
Pas op wat je zegt.... 85 % van de kites vaart met SLE/Bow/Hybride/Delta Ik bedoel: veel beginners kopen tweedehands, beginners kopen SLE/bow etc dus die raak je eerder kwijt dan C's omdat beginners geen C's varen... Er is gewoon geen vraag meer naar C en veel C kitesr zijn ook overgestapt dus is de waarde van de kites gigantisch gedaald
|
|
|
Idefixe
|
D'r zijn inderdaad nog maar weinig echte hardcore kitesurfers
|
|
|
Lars.
|
Waarom vaar je niet nog 1-2 jaar door met je 2008 kites? Je gaat echt niet beter varen door 2009 materiaal...
|
|
|
Alferink
|
Waarom vaar je niet nog 1-2 jaar door met je 2008 kites? Je gaat echt niet beter varen door 2009 materiaal...
Echt niet? Shit, en ik maar hopen.
|
|
|
KappuhH
|
Het goedkoopst is om altijd een jaar achter te lopen. Op het moment kun je bijvoorbeeld al goedkoop (tweedehands) een 2008 kite halen en je kunt ook een 2007 kite nog best goed verkopen in april. Op die manier vaar je wel altijd met redelijk nieuw spul en hoef je ieder jaar maar een beetje toe te leggen ipv om de 3 jaar veel...
|
|
|
|
KappuhH
|
Heel stoer, zal de koper ook heel blij mee zijn alstie het hier evt leest.
|
|
|
Ondabeach
|
Gewoon heel slim van iemand die 15 is.. Dat gaat nog wat worden. Wie (nog) niet rijk is moet slim zijn.
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
een 08 kite nu al overjarig noemen slim? En die Rise 8m rockt wel heel hard! OK ik heb gisteren de 09 binnen - red hot!!!!!
|
|
|
WaZuP
|
Beste denk ik is overjarig 08 nu te kopen voor 50%off count dan volgend jaar verkoop je het voor 30 a 40% heb je weinig afschrijving
MAAr ik SCHROK me rot, heb 1 maand gedaan over mijn fuels te evrkopen en onder de dumpprijs van 470 Deze kites waren nog geen 10x gebruikt
Vroegah voor 04 verkocht jeje oude kites voor 700 a 800 snell nu verkoop je ze nog maar voor de helft.
Wat betreft de credietcrisis, het zijn geen dure sporten maar deze groep mensen neemt t vaak tog wat nouwer met de aanschaf houd ook rekening met amerika als grote afzet voor kitefabrikanten. Ze zullen nu eenmaal minder kunnen verkopen =voor ons eerst goedkoper dan word t ineens duurder(+slechtere kwaliteit)
|
|
|
|