zelfde concept( 2,4 cm dik), iets breder board

Wimt

Januari 15, 2009, 19:15:55
edit2Rapporteer  
Ook zelfde lengte, maar dus 45 cm i.p.v. 39 cm breed. Het enige wat verder is veranderd, is de concaafdiepte; 8 i.p.v. 6 mm, en iets anders gevormd ( iets meer `bulb'). Om zo te checken, wat die `bulb' nou doet. Wel een bredere plank, om er natuurlijk meer toegevoegde waarde te beleven aan die plank. Is dus goed te gebruiken als low-end board.
Weegt iets meer dan de vorige, maar deze is dan ook groter. 3.8 kg, en da`s niet zoveel;  bijna alle productieboards wegen nu 4 kg, o.a. om zich te verzekeren dat een board niet terugkomt na een kiteloop, en wegens het feit, dat men meer hout toepast (is 4 keer zwaarder dan corecell).

Ik gebruik dus nog steeds van dat styropor schuim, echter deels niet onder de voetbanden. Dit schuim is weer 4 keer lichter dan corecell, en is bij Hornbach te verkrijgen bij de piepschuimafdeling. Is geel, en heet daar anders, als 2 cm dik plaat, en kost bijna niks.

Dit board is nog niet getest, die andere wel, is echt super. Beide boards hebben weinig flex, 6 cm, maar een goede pop dus.

Met een simpele geleide rails van triplex, maak ik met de frees de bodemshape. Onder 2 lagen, meteen stroopdik epox erop, dan de 3 met folie bekleedde triplexplaten in de chanel en zijkanten drukken, 1 cm dik piepschuim op dit alles, en dan op de rockertafel (3 lengtelatten met daarop 4 mm triplex).

Wimt

Antwoord #1 Januari 15, 2009, 19:22:39
edit2Rapporteer  
Dan de bovenkant. slechts 1 laag. Deze laag druk ik met een plaat (zie foto), in de met frees gemaakte 3 mm diepe groeven. Eerst met kwast natuurlijk wat epox aangebracht, niet overmatig. De epox is met 25% minder harder toegepast; geeft meer flex. Ik heb deze verhoudig met een aantal proeven getest. Harden duurt dan wat langer, tenzij je een verwarmingsdeken koopt voor 14 euro bij Kruidvat, over de breedte dubbelslaan en op stand 1 maakt deze epox al schuurbaar na 6 uurtjes, echt super zo`n deken.

De vacuumfolie is van vijverfolie; dit zorgt ervoor dat het laminaat niet helemaal in de groef komt. Dunner folie zou dan beter zijn, als je meer flex wilt.
Wimt

Antwoord #2 Januari 15, 2009, 19:28:23
edit2Rapporteer  
Op de tipeinden van de bovenkant, zitten geen groeven. Dan is luchtinsluiting mogelijk. Daarom gebruik ik daar die 1 cm dikke piepschuim. Gewoon er boven op het laminaat doen, en later met een breekijzer eraf drukken. Werkt erg goed en makkelijk.

Als inserts gebruik ik met vaseline gevulde inslagmoeren van 5 mm (Gamma). Gewoon in de plaat boren, en 300 gram keper erop, that`s all.

Op dit alles doe ik boterhamfolie, anders plakt de natte keper bij het inbrengen in de vijverfolie, aan de vijverfolie, en dan maar vacumeren.

Hierop doe ik dus die verwarmingsdeken.
Wimt

Antwoord #3 Januari 15, 2009, 19:43:19
edit2Rapporteer  
De stance heb ik bij deze boards naar 63 cm hart op hart gebracht, geeft mega meer controle dan 60 cm. Verder geen vermoeidheidsproblemen.

Ik krijg overigens wel wat kijkers (spionnen) op mijn items, maar weinig openbaringen van bijv. `ik snap het niet', of `dit ken ik'of `doe ik al lang zo'. Reageer ik te streng, is dit niet revolutionair genoeg, of wat?

Is wel een discussieforum, dus kom graag uit de winterslaap. Dit is overigens het enige forumdeel (zelfbouw), waar je mij nog kunt vinden. Zeker niet meer op de Lounge-afdeling; wordt er telkens afgeramd, omdat men mijn humor niet snapt (mellow-loozers Undecided). Was Morres er maar weer (kan het nu dus helemaal schudden) YeSS.
Joosdo

Antwoord #4 Januari 15, 2009, 21:08:10
edit2Rapporteer  
Tja wimt, zoveel knutselvreugde en lak aan afwerking, proffesionele uitstraling of gelikt product, ik wou dat ik het kon. Ben zelf te kritisch, of een miere... Maar ik geniet altijd van je plakbandconstructies, je enthousiaste verhalen en je ondefinieerbare uitleg bij dito foto's

Een ding blijft staan, iedereen lol met z'n eigen spul! Grin
Wimt

Antwoord #5 Januari 16, 2009, 18:59:08
edit2Rapporteer  
Bij gebrek aan kritiek (bovenst. tel ik niet mee, Joost), lever ik dan maar zelf-kritiek, is vaak de beste kritiek zegt men, en in mijn geval meteen de enige kritiek, maar bij niet meer; dan maar zo, het is niet anders, dus effe zelfkritisch;

Plank weegt uiteindelijk 3.55 kg, en is wegens de dikte meteen onverwoestbaar. 1 laag onder had ook gekund, maar ik ben een, ja Joost, slordige schuurder.

Bij nader nadenken, kritisch, had ik op het dek piepschuim moeten doen. Dit drukt dan in de 3 mm groeven, en neemt meteen epox op, dus lichter. De flex zou zo dan wat meer zijn. Nu zijn de groeven 1,5mm diep, maar toch merk je die extra flex daardoor.

Nou effe een weekend rust om alle kritiek te verwerken, daarna zien we wel weer.
Wimt

Antwoord #6 Januari 16, 2009, 19:12:07
edit2Rapporteer  
Jouw board proberen te bekijken, text is indrukwekkend, maar de foto`s vertonen zich met een kruisje, weet niet waarom.
Joosdo

Antwoord #7 Januari 17, 2009, 00:25:11
edit2Rapporteer  
zoom.nl is gestopt met het laten linken van de foto's, moet ik alles opnieuw ergens anders zien te parkeren...
Wimt

Antwoord #8 Januari 17, 2009, 20:35:02
edit2Rapporteer  
Laat maar, zo benieuwd om jouw `knutselvreugde' te zien, ben ik nou ook weer niet Joepie.

Intussen ga ik maar door met mijn zelfkritiek, nog steeds de enige kritiek die er is, dus ga ik eenzaam door.

Vandaag uitvoerig getest op Borselle, van 10 tot 5 uur, niet zo heel veel wind, maar met een 12 m was er lol genoeg. Ben nu STRAALVERLIEFD op mijn board; ga er vanavond mee naar bed, mijn vriendin maar op de planken.
Plank is enorm wendbaar, en loopt toch super hoogte. Dit board ias 45 cm breed, en desondanks heb ik de voetbanden niet extra heelside geplaatst. Carven is supersimpel, board voelt aan als een 39 cm board, golfrijden en switch; is allemaal kinderspel; kortom; de nieuwe NEW-style board. Board heeft techn. gezien weinig flex (6 cm), maar ook dat valt niet op, ondanks dat het board breed is. Pop is enorm.

Tja, bij gebrek aan kritiek, kan ik alles spuien, en zo zelfkritisch ben ik nou ook weer niet Cool.   
dirkdevr

Geen avatar

Antwoord #9 Maart 04, 2009, 22:05:32
edit2Rapporteer  
Hoi Wimt,

helaas begrijp ik je tekst bij de foto's niet of omgekeerd, kort om ik snap er niets van.  Huh

Heb je nog een paar overzicht foto's die het wat duidelijker maken? Tot nu toe heb ik twee triplex boards gemaakt, maar nu wil ik een light wind board maken voor op het binnenwater. Ik denk aan een bord van 150 x 50 met een core van 3 mm fortrex. Hoe kijk jij daar tegen aan? Wat voor weefsel zou ik nodig hebben om  het board stijf genoeg te maken?

Heb je met de inserts die jij gebruikt geen last dat ze gaan roesten? En maak ze ze aan de onderzijde of aan de boven zijde?

Hoor graag van je,

Groet,

Dirk
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.