Goede zaak dat er een aparte rubriek is voor (bijna) ongelukken.
Zo wordt 't nog beter geordend. Hoop dat medekiters en andere geinteresseerden(aspirant kiters) de weg naar deze rubriek ook weten te vinden. Van fouten kun je leren, hopelijk ikzelf ook.
Update.
Mag sinds 2 weken ook revalideren met m'n rechterbeen (breuken knie, verbrijzeld hielbeen). Deze breuken hebben mij ruim 3 maanden in de rolstoel gehouden (ook wel in bed gelegen hoor) en dat is lang genoeg. Mag de voet/been licht belasten (~20kg en dan met krukken) en mag afhankelijk van de pijn de belasting per week met 5 à 10 verhogen. Ben 100 kg, dus......... Achillespees geeft veel problemen. Moet weer oprekken. Lang niet gebruiken maakt dat je voet in de spitzenstand wil en je de voet niet naar je toe kunt bewegen (toch maar op ballet?).
Polsen zijn nog wat stijf en pijnlijk, maar wel vooruitgang en kan voor korte stukken alweer elleboogkrukken gebruiken.
Een vriend van mij heeft op mijn verzoek zijn bar losgelaten met de kite in de powerzone, om te kijken hoe zijn kite reageert. De kracht ging er volledig uit. Er zijn dus kites waarbij je niet persé de safety hoeft te gebruiken om een noodsituatie als bij mijn ongeluk, de baas te kunnen. Aangezien mijn vertrouwen in 't kitesurfen èn in mijzelf behoorlijk aangetast is door 't ongeluk, overweeg ik om nooit meer te gaan kitesurfen, maar met een kite die zo reageert op loslaten van de bar kan 't overwegen positief uitpakken voor mijn fijnste sport, 't kitesurfen.
Groet en hopelijk tot op 't water