De intentie van een teaser is ook onduidelijkheid natuurlijk. Maar waarom.. geen idee. Alsof ik nu niet meer zou kunnen slapen doordat ik weet dat er later in het jaar misschien wel eens een hele dikke bar uit zou kunnen komen.
tja, de belichting is wel mooi gedaan, maar doel? functie? en een totaaltje wordt ook niet gegeven. wel mooie teaser hahaha, je móet wel googlen om er meer over te weten.
Zie er niet veel van, details zijn leuk; maar totaalplaatje is ook wel leuk om te zien.
Gegoten, gesmeed of geëxtrudeerd/getrokken; deze diameter met een beetje wanddikte krijg je echt niet kapot door er één (of meer) persoontje(s) onder te hangen hoor
Hoop wel dat het fatsoenlijk geanodiseerd is, ander gaat dat rotten als een gek met een beetje zeewater
tja,....niet veel te zien, in het donker ziet alles er mooi uit, zelfs een zwartwitte gaastra bar Anyway, ik voorspel dat het 1e wat kapot gaat de stiksels of de directe omgeving daarvan zal zijn. Of je handen door de stiksels :+
In de newsletter van februari op hun site mutinykites.com staat het materiaal beschreven en de tests die ermee gedaan zijn.
Voor de kenners: Aluminium 6061-T6.
Extra hard en onwaarschijnlijk dat het breekt. Daar waar de meeste barren breken bij 180 kg belasting, buigt de Mutinybar bij 247 kg. Buigen is minder riskant dan breken. Tests zijn gefotografeerd en uitvoerig terug te lezen voor de geinteresseerden.
Ik vraag me af of Morres een punt heeft. Ik ben eigenlijk niet bang dat ik mijn handen openhaal aan een eventueel loszittend stikseltje. (maar goed, ik ben ook een taaie)
6061_T6 is goed, hoeft ook niet geanodiseerd te worden tegen corrosie. Is ook één van de meest gebruikte alu legeringen, T6 duidt op een warmte behandeling die, mits goed uitgevoerd, de vloeigrens enorm verbeterd (vloeigrens: buigen voorbij het punt dat het nog elastisch terugveert). Dit is ook een kneed legering en dus ongeschikt voor (spuit) gieten. De meeste fietsonderdelen als zadelpennen, voorbouwen en cranks worden hieruit gemaakt, evenals frames. Zoals gezegd valt en staat het bij een goede warmte behandeling.
Met een gesmeed center deel is een doorbuiging bij ca. 250kgf mogelijk. De Ocean Rodeo barren falen op respectievelijk 245 en 285kgf voor de 48 en 42 cm maten, puur vanwege het grotere buigend moment in het midden bij de lange bar. Dit is natuurlijk veel te sterk, 180kgf is ook prima, maar je zit beter aan de veilige kant...
King for a day, fool for a lifetime... hee ik heb het alleen nog maa rover het materiaal van het centerpiece gehad... Verder vind ik het een nette bar maar zo heeeeeeeel bijzonder - mwah
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat jij binnenkort met een hele grote M boven je hoofd rondvaart, ben heel benieuwd hoe dat allemaal werkt! cu, R
Eerst testen! Zal op korte termijn gaan gebeuren hoop ik. Daarna de balans opmaken. Heb al wel twee kleine minnetjes ontdekt: 25m lijnen zonder extensions. En geen extra deflate ventiel in de tip, zoals Flexifoil heeft. Kites schijnen wel enorme boost te geven en superstrak in de lucht te staan. Binnen nu en een paar weken verwacht ik mijn bevindingen te kunnen delen.
De eerste (test)kites (F-series) voor NL en B zijn onderweg. Wij krijgen begin volgende week een 9m en 7m binnen. Wij hebben al een vraag uitstaan of HL er 1 wil testen.... kunnen er 2 aan de bar gaan hangen:).