die Buitengewoon Opsporings Ambtenaar gaf aan dat het natuurgebied wordt vergroot, maar ik begrijp nu dus dat er een (grotere?) bufferzone komt. (komt in feite op hetzelfde neer)
maar op veel spots (net zoals mirns en ik dacht workum ook??) is dit toch al aanwezig?
of hebben ze die "verstorings afstand" groter gemaakt?
maar wat ik niet begrijp is dat licra verhaal.
wij werden door die man aangesproken, heel netjes, dat er vanaf juni dus alleen gekite mag woren als je een licra draagt.
maar nog niet eens 1/3 van de aanwezige kiters droeg er één.
en als we die boa niet hadden gezien, waren we ook zonder licra gaan varen.
moeten de twee aanwezige kitescholen dus straks iedereen zonder licra wegsturen...
en of we hem nu wel of niet hadden gehaald gister, had niets uitgemaakt.
die boa was na 10 min alweer vertrokken, en was daar dus niet om bonnen uit te delen, enkel informeren.
alleen was er wel de hele dag een boot in de buurt, die dus ook 3 kiters voorbij de verbodsbordjes weg stuurden (ben benieuwd of die ook een prent hebben gekregen)
toegegeven, heb dit keer niet op het infobord gekeken, dus weet niet of het daar al op staat, dat is natuurlijk ook niet zo handig.
weet iemand of daar al wat op staat mbt registreren/het dragen van een licra of de verandering van de vaarzone
op het water is volgens mij 1 kleine oranje boei bijgekomen, maar omdat al de kitescholen een (gele)boei menemen om een board aan vast te leggen, wordt dat ook een beetje warrig, vooral omdat zei ook aan de kant zaten wat nu dus niet meer zou mogen (blijft helaas dan nog maar een klein stukje over van de zandbank.)
@ marko, genoeg vogels gezien toen ik er gister aan het kiten was. dus bang...
mogen wij die vogels eigenlijk ook wegsturen, ze zijn wel in overtreding door op onze spot rond te hangen
, levensgevaarlijke situaties