wat is -nu ik een beetje basis kan kiten- de volgende stap?

Els_

Geen avatar

September 14, 2011, 21:54:55
edit2Rapporteer  
Hoi!

Ik begin nu (eindelijk) een beetje 'de basis' van het kiten onder de knie te krijgen: kan links en recht varen, upwind lukt nu ook min of meer en draaien begint - soms  Smiley - ook te gaan
(alhoewel ik nog wel veel oefening nodig heb om het allemaal een beetje vlotter te laten gaan en ook onder niet-perfecte omstandigheden te kunnen).

Nu wil ik stilaan aan het 'echte' kiten beginnen, maar vraag me af wat nu de volgende eerste stap is...

Wat kan ik nu best eerst oefenen en vooral: hoe begin ik daaraan?

Moet ik eerst leren om toeside te varen? Of kan ik beginnen met springen?
Wat is de 1e (liefst zo gemakkelijk en haalbaar mogelijke) stap?

(graag in kleutertaal uitgelegd, want ik ken niks van technische kitetermen)

merci!
x

Idefixe

Antwoord #1 September 14, 2011, 22:11:35
edit2Rapporteer  
volgens mij was er hier ooit eens ergens een topic waar ze een lijstje voor alle zaken voor wat betreft de optimale volgorde van zaken die je kunt leren hadden gemaakt
rdeheld

Antwoord #2 September 14, 2011, 22:15:32
edit2Rapporteer  
Hi Els ik zit geloof ik zo'n  beetje op hetzelfde nivo en met dezelfde issue, Ik ben wel begonnen met een beetje te springen tegen de golven op wat al een enorme kick geeft en vraagt om meer! )  Maar volgens mij  moet ik ook nog meer radicaal  de kite sturen. Op Youtube staan best wel wat filmples waar je het een en  ander van kan afkijken.

Groet
Robert de Held
magic ed

Geen avatar

Antwoord #3 September 14, 2011, 23:06:52
edit2Rapporteer  
Vreemd, dit heb ik mij nooit afgevraagd. Je zou denken dat het 11 jaar later met alle toegang tot filmpjes en nog veel meer (ervaren) kiters, geen probleem kon zijn...
Vise

Antwoord #4 September 14, 2011, 23:22:15
edit2Rapporteer  
Eerst de basis.

Probeer toeside te varen. Voordat je de bocht om gaat, snel omspringen op toeside en de bocht draaien.
Probeer op kleine golfjes waar je over heen gaat een sprong te maken. (Door zelf omhoog te springen)
Probeer je kite vanaf 11uur naar 1u te sturen, een rukje aan de bar te geven, en terug te sturen naar je vaar richting (terug naar 9uur als je naar links gaat).
Probeer vollebak te hangen. Zo hard mogelijk zo strak mogelijk hoogte te lopen. Hiel in het water drukken vollebak je bovenbeenspieren aanspannen en dan zo vlak mogelijk te hangen en de windvlagen opvangen.

Als dat een beetje lukt allemaal kan je beginnen aan de hogere sprongen / frontrol / backrol / transitionjumpje etc.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.