Gewoon Don
Logs: 0 | 188 uur
|
bananenbar
Heb jarenlang Naish Universal bar gehad. Zowel met depower boven- als onder de bar. Depower boven de bar (atb) vond ik het prettigst. Verder netjes afgewerkt, de diameter van de bar is wat smal (vind ik fijn) en daar waar je de bar vast hebt is de bar wat ovaal van vorm in plaats van rond. Verder goede afwerking en de bar is in breedte verstelbaar. Ook wel fijn.
Nu F-One Monolith en dat is eigenlijk ook wel een erg fijne bar moet ik zeggen. Lekker licht inde hand. Niet in breedte verstelbaar overigens. Dus als je kleinere maten vaart ook een smallere bar erbij kopen. De chickenloop is dit jaar vernieuwd. Copypaste van North (patent is verlopen). Depower boven de bar. Werkt prima. Depowerkoord is geplastificeerd (zoals de meeste merken tegenwoordig doen).
Lichte voorkeur voor de F-one bar naar drie sessie. Nadeel(tje) niet in breedte verstelbaar.
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Wanneer ik moet kiezen voor een bar die je kan kopen dan is dat de Cabrinha bar. Perfect werkende swivel onder de bar. Depowerstraps boven de bar met hendels die feilloos werken. Top kwaliteit lijnen waar pigtails aanzetten die je eventueel kan verstellen. Zachte bar end zodat deze geen pijn doen wanneer die tegen je hoofd of iets degelijks aankomen. En als laatste een goed uitgedachte QR, deze is misschien wat moeilijk in het water in elkaar te zetten maar hij werkt altijd zonder moeite en wanneer je dat oefenen is het geen enkel probleem.
|
|
|
ItsMe.Erik
|
Ozone bar, met nieuwe push away QR of airush smart 3 bar
|
|
|
Gehaktdag
|
Vanuit mijn ervaring de laatste jaren; nieuwe Best bar en North bar vind ik erg fijn. - Beide goede grip - Niet te dikke bar - Plastic insert (geen slijtage aan depowerlijnen) - Depower boven de bar, hierdoor kan je ook fatsoenlijk depoweren in overpowerde gepowerde situaties - Redelijk swivel beide - North stopper is net iets fijner dan de Best stopper
Slechte ervaring met bar - Slingshot bar vanwege depower onder de bar. Erg moeilijk om aan te trekken in gepowered condities, wel goeie swivel - Naish bar zelfde verhaal, swivel weet ik niet meer hoe dat hier was. - Ozone bar, geen of slechte stopper en ik vind die bar te dik
Quickrelease systeem is bij elk merk gewoon goed.
|
|
|
Guust
|
North Nort en North!
|
|
|
mvbtje
Geen avatar
|
Depower onder de bar vind ik eigenlijk best oké. lekker clean. In overpowerede situaties kun je beter maatje kleiner pakken.
|
|
|
|
Me Kiter
Geen avatar
|
Hi Guust, Bedankt voor je onderbouwing ;-)
enige tijd geleden zelf met de Ben Wilson bar gevaren en voelde ook wel goed en zag er degelijk uit. Zachte uiteindes
|
|
|
feddomw
Gast
|
Airush bar. Ik mis alleen nog de zachte bar ends.
Depower werkt feilloos. Onwijs fijne grip met vinger-uitsparingen. Centerhole uit gepolijst RVS, niet alu zoals bij Ozone (jaren gehad) dat oxideert en stroef wordt en er ruk uit ziet. PU over de powerlijnen.
Cabrinha zou mijn 2e keus zijn.
Naish en North vallen af, want je moet depowerlijn vervangen. Duur, onhandig en geklooi.
BWS bar inderdaad goed ook.
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Kortom, iedereen een eigen mening naargelang de behoeftes.
Ik vind de Ozones, Cabrinha's, Slingshots, Cores, Gaastra's ed dan weer 100 keer niks. Om de redenen waarom de rest er wel op geilt.
Er is nog steeds geen enkele fabrikant die een volledige customized bar levert. Beetje jammer.
|
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Daarom ga ik net als Evan mijn eigen barren maken. Is volgens mij wel een gat in de markt
|
|
|
|