M A R K
Geen avatar
|
Woensdag 13-15 knopen is dat genoeg om met een 11m kite te varen?
|
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Woensdag 13-15 knopen is dat genoeg om met een 11m kite te varen?
Ja, maar ga niet op een aflandige spot.
|
|
|
HuibN
|
As woensdag wordt een ZO wind verwacht. Wat is dan een mooie spot? Op Vrouwenpolder is de wind dan bijna aflandig. Bij Bruinisse, AC restaurant? Of ter hoogte van Ouddorp zie ik altijd wel windsurfers de dijk opgaan voor het Grevelingenmeer?
|
|
|
M A R K
Geen avatar
|
^Dat was ook mijn vraag wat zijn goede spots voor Zuid-Oost (beginner)
|
|
|
Faxie
|
Vrouwenpolder is dan gewoon dik aflandig.
Opties zijn Grevelingen, Baarland, Rilland, Speelmansplaten (privegebeid, contact gehad met eigenaar ooit en die vindt kiten geen probleem. Ben er alleen nog nooit geweest) of richting IJsselmeer.
Dat is het wel denk ik.
|
|
|
|
HuibN
|
Nee Mark, maar de andere kant wel
|
|
|
Faxie
|
Zuidzijde wordt altijd volop gekite. Gedoogd ofzo dacht ik. Iedereen zegt iets anders, maar het zal allemaal wel. Daar kiten ze al sinds het begin volgens mij
|
|
|
M A R K
Geen avatar
|
Nou indat geval zijn er mensen die woensdag middag willen gaan daar? Ik werk tot half 1
|
|
|
Faxie
|
Ik wellicht. Zal nog even kijken tegen die tijd. Sta ook in een nachtdienst dus ben wat later wakker.
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Zo Faxie, heb je een éénmans topic? Als er wind is ga ik eind van de dag kijken op Rockanje, wat lesjes uitdelen. Met wat thermiek erbij kan het mss net, al is ie nu wel heel erg weggezakt. hier foto's van de betonnen balken des doods ( hier).
|
|
|
|
Karel79
Logs: 0 | 2 uur
|
Raar spul.. hoeveel man zou er nodig voor zijn om ze t strand op te slepen? Ik woon in de buurt, misschien keertje met wat mensen op een windloze avond ff op ruimen?
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Ik heb het doorgemeld aan Rijkswaterstaat. Echt als je er naast staat om ze op te tillen zakt de moed in je schoenen haha, die dingen zitten helemaal vastgezogen in da blub. Je weet ook niet hoe hoog ze zijn, ze staan zo keurig recht dat het ook platen van een meter hoog zouden kunnen zijn.
|
|
|
M A R K
Geen avatar
|
Jammer dat het vandaag niet hard genoeg waaide maar desondanks wel ff een top middagje strand gehad met Faxie en Martine
|
|
|
Faxie
|
Mja het was toch iets te weinig voor die 12 he Tenzij het een Chrono was met een foil haha
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Had jij wel genoeg aan je 18m dan? Heb je meerdere malen upwind zien lopen terwijl ik toch al met de trim moest spelen om er niet af getrokken te worden wanneer ik upwind gas gaf.
|
|
|
Faxie
|
Nou ik kon net hoogte houden, soms klein beetje hoogte lopen, soms verloor ik iets. Maar van het punt waar m'n auto stond (en de anderen waar ik mee was) vaarde ik gelijk over een stel rotsen als ik vertrok, dus ik bleef voorbij dat punt. Maar als ik dan terug wilde om te babbelen/board wisselen/drinken moest ik stuk terug lopen. Iets meer wind had wel gemogen, maar toch een lekkere sessie gehad met dat weer zo
|
|
|
|
Faxie
|
Ik had alleen boardshort en lycra aan.
In het diepere deel was het water wel wat frisser natuurlijk, maar nog steeds te doen.
|
|
|
|
markus
Logs: 0 | 855 uur
|
Net met de 10 kunnen varen op sluf, wind was ineens aan en ineens weer weg ook. Haha, heerlijk zonder wetsuit varen zeg!
|
|
|
Faxie
|
Ik sla vandaag over en ga kijken of het morgenavond nog kan. Mij iets teveel buienontwikekling aan de kust de hele tijd. Vertrouw het niet. Ow en veel te veel badgasten
|
|
|