markus
Logs: 0 | 855 uur
|
met goede schoentjes en handschoenen kom je een eind. heb zelfs zomers koude voeten, maar met m`n excel drylock boots heb ik warme voetjes in de winter. draag ze thuis ook en naar m`n werk.
|
|
|
feddomw
Gast
|
Vorigge jaar voor het eerst met de GUL Enforcer gevaren en het beviel zeer goed. Eenmaal een droogpak in de winter en je wil niets anders meer . Niet als je een keer meemaakt dat je pak lek blijkt te zijn... En daar kom je pas achter als je echt in het water ligt... Een wetsuit wordt weliswaar nat en omklededen kan idd als frisjes worden ervaren.... Maar een lek pak loopt vol en biedt dan 0,0 % isolatie, daar waar een gat in een wetsuite alleen plaatselijk als koud kan worden ervaren En nu begrijp je mijn interesse in de Ion Fuse/Fusion. Drysuit uit neopreen. Verhaal van Ion is dat dat extra veiligheid biedt, omdat neopreen ten eerste bij een volgelopen pak nog drijfvermogen levert (een "stoffen" pak als OR en Pyro niet) en de isolatiewaarde van Neopreen natuurlijk beter is. Los daarvan heel mooi pak om te zien.
|
|
|
|
feddomw
Gast
|
Thanks, maar heb (denk ik) een M nodig. In UK ook voor die prijs te koop trouwens.
|
|
|
|
feddomw
Gast
|
400GBP bijna overal incl. verzending. Dat is inderdaad iets meer dan dat pak uit FR. €450 ongeveer.
Gul pak met berenpak is ook uit UK snel €350. Ik twijfel of die extra €100 het waard is. Enerzijds wel vanwege Ion kwaliteit en die kap op het pak spreekt mij aan. Anderzijds moet er weer onderkleding bij, maar bij die Ion doe je blijkbaar geen berenpak aan maar strakkere thermokleding....
|
|
|
[Pepper]
|
Heb bij mijn Gul Enforcer nog nooit het berepak gebruikt. Lang thermo-ondergoed en bij koudere dagen een extra skipully vond ik altijd warm genoeg. Ook bij temperaturen net boven het vriespunt. Voordeel van de Gul Enforcer t.o.v. (dikke) neopreen pakken vind ik de bewegingsvrijheid. Omdat het materiaal dunner is dan neopreen en niet strak om je lichaam zit hen je veel meer bewegingsvrijheid. Als ik deze foto zie: http://www.surfstore.co.uk/images/allimages/wifusion10f.jpg dan vind ik dat er niet erg comfortabel uit zien.....
|
|
|
feddomw
Gast
|
Blij dat ik dit topic weer leven heb ingeblazen, ondanks de reacties van de mods NOS weerbericht gisteren gekeken, meteorologische zomer is vandaag voorbij in ieder geval, statistieken over de zomer waren om te huilen.... Wegens wintersport kom ik om in de fleece, thermo, kan natuurlijk allemaal onder een droogpak, ongeacht welke je neemt. Berenpak uit een deel is natuurlijk wel lekker en lekker makkelijk.
|
|
|
[Pepper]
|
Blij dat ik dit topic weer leven heb ingeblazen, ondanks de reacties van de mods Heeft men dit liever niet dan? Vreemd. Dit topic loopt al bijna 3 jaar en is by far het meest populaire discussietopic op kitehigh. 1359 reacties en 80351 keer gelezen. Alleen enkele "trefpunt" topics doen het beter....
|
|
|
feddomw
Gast
|
Blij dat ik dit topic weer leven heb ingeblazen, ondanks de reacties van de mods Heeft men dit liever niet dan? Vreemd. Dit topic loopt al bijna 3 jaar en is by far het meest populaire discussietopic op kitehigh. 1359 reacties en 80351 keer gelezen. Alleen enkele "trefpunt" topics doen het beter.... Nee hoor, was een grapje van mij. Evan is bijgelovig en wil niet dat we over de winter gaan praten, want dan roepen we het over onszelf af.... en Michiel wil het niet voor oktober over de winter hebben.... lees maar een paar posts terug.
|
|
|
[Pepper]
|
Ach so.... Daar heb ik dan wel weer begrip voor. Dragen van het droogpak is in ieder geval nog lang niet aan de orde. Watertemperatuur is in het najaar best aangenaam en met een 5/3 wetsuit houd je het aardig lang vol. Het grote voordeel van de droogpakkentijd: lekker rustig op het water!! verheug me er nu al weer op...
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Was ook al grapje bedoeld Niet alles te serieus nemen he, voorlopig is het gelukkig nog zomer.
|
|
|
feddomw
Gast
|
Ach so.... Daar heb ik dan wel weer begrip voor. Dragen van het droogpak is in ieder geval nog lang niet aan de orde. Watertemperatuur is in het najaar best aangenaam en met een 5/3 wetsuit houd je het aardig lang vol. Het grote voordeel van de droogpakkentijd: lekker rustig op het water!! verheug me er nu al weer op... Ik vaar heerlijk in stokoude en goedkoopste O'neill 3/2 zonder mouwen. Het water is heerlijk. Het is de lucht erboven die (de hele zomer al) wat minder is. Water is bij ons geloof ik 18gr.
|
|
|
Kamo
|
In Nederland kun je voor dit pak ook terecht bij versusshop
[ edit] na overleg met moderators kwamen we tot de conclusie dat voorgaande tekst niet wezenlijk toevoegde aan de discussie c.q een regelrechte commercial was [edit]
|
|
|
PieNO
Logs: 0 | 28 uur
|
[ edit] na overleg met moderators kwamen we tot de conclusie dat voorgaande tekst niet wezenlijk toevoegde aan de discussie c.q een regelrechte commercial was [edit]
Zolang jullie niet dezelfe prijzen als de Westsuitoulet in the UK hebben ben ik bang dat ze alleen maar bij jullie komen passen en het bestellen in the UK.
|
|
|
[Pepper]
|
Zolang jullie niet dezelfe prijzen als de Westsuitoulet in the UK hebben ben ik bang dat ze alleen maar bij jullie komen passen en het bestellen in the UK. Prijsverschillen beginnen wel kleiner te worden maar een pak bestellen in de UK is inderdaad nog altijd €50,- goedkoper. Voor dat geld koop je er mooi een paar goede schoentjes, handschoentjes, cap en goed thermo-ondergoed bij....
|
|
|
Kamo
|
Zolang jullie niet dezelfe prijzen als de Westsuitoulet in the UK hebben ben ik bang dat ze alleen maar bij jullie komen passen en het bestellen in the UK. Prijsverschillen beginnen wel kleiner te worden maar een pak bestellen in de UK is inderdaad nog altijd €50,- goedkoper. Voor dat geld koop je er mooi een paar goede schoentjes, handschoentjes, cap en goed thermo-ondergoed bij.... We zullen zien, iedereen is welkom, als men toch in Engeland koopt dan zal het zo zijn. voor € 50,- die hele handel... als je inderdaad groot inkoopt direct bij de chinese producent... helaas is die opsomming lichtelijk rooskleurig. .
|
|
|
|
|
|
audi
|
Ik heb een gul enforcer en Moeten de bandjes bij mijn voeten in mijn schoenen of om mijn schoenen?
|
|
|
[Pepper]
|
Rubber enkelseals gaan in je schoen, schoen vervolgens er goed over heen, het pak gaat daarna over je schoen met het bandje onder je voet (dus over je schoen). Op deze wijze heb je de minste kans op lekkage via je enkelseal.
|
|
|
martimor
|
in je schoenen, paar kiters die ik ken hebben de bandjes er trouwens af geknipt. heb zelf 1 met rubberen sok (gaat nu 3e seizoen in)
|
|
|
[Pepper]
|
Hmmm, twee verschillende antwoorden. Daar kun je niet echt iets mee... Kom zojuist onderstaande afbeelding tegen. Kan dus beide, doen wat je zelf het prettigst vindt.
|
|
|