Ik kom er verder wel uit met de verkoper, dat wil zeggen ik sta hem netjes te woord. En ik denk dat hij het wel begrijpt, de winkels en importeurs zijn nou eenmaal bekend lastig met garantie, zeker als het gaat om gebreken die niet overduidelijk een productie- of ontwerpfout zijn.
Er is ook een verschil of je heel zwart/wit recht heb op garantie, of dat je dat ook krijgt. "Mijn kite is lek" is natuurlijk in 99,9% van de gevallen aan de gebruiker te wijten zullen de winkels en importeurs zeggen. Mijn LE schuurt door op een plek waar de bridles er langs lopen is natuurlijk een ander verhaal, maar dan heb jen nog recht op genoegdoening na meer dan een jaar....
Mijn vraag was meer of men het met me eens is dat het ongebruikelijk is om na zo'n tijd bij je particuliere verkoper te melden. Het antwoord daarop is dus ja.
Overigens was de kite zoals ik al zei bij verkoop nog nagelnieuw, maar dat is na een keer gebruik natuurlijk al vervallen. En het is zeker niet handig geweest om te melden "hij lekte eigenlijk altijd al maar ik kom nu pas melden nu de schade echt groot is".
Stel je koopt een auto. Je kijkt regelmatig naar het oliepeil. Je ziet dat dat te laag is en rijd gewoon door.
Je draait je motor aan puin en roept vervolgens dat het garantie is..........
Ik heb precies dit voorbeeld ook gebruikt, Tom.