Heb zowel peter lynn escape als slingshot rpm veel gevaren. Beide kites om aan te raden. Escape vriendelijker voor beginners met ook een makkelijkere relaunch. Op freestyle gebied (en dan vooral newschool) is de rpm wel een stuk beter.
Bedankt voor de snelle reacties! Ik heb weinig ambities om de wakestyle kant op te gaan (ik neem aan dat jullie dit met newschool bedoelen). Loops trekken is mijn uiteindelijke doel maar tegen die tijd ben ik waarschijnlijk al aan een nieuwe kite toe dus dat zien we dan wel weer.
Zoals het er nu naar uit ziet is het de escape geworden (morgen ophalen) nu nog een klein vraagje over het board. Ik weeg tegen de 70kg aan welke board maat adviseren jullie mij? De laatste keer voer ik op een supersized board op het moment dat ik snelheid kreeg stuiterde ik hier een soort van uit. Het lijkt mij daarom verstandig om een niet al te groot board aan te schaffen. Zelf dacht ik aan een board rond de 135*40. Is dit een gangbare maat?
Ik dacht vandaag een kite te kopen maar toen ik hem daar oppompte bleek het ventiel lek te zijn, verder was de kite prima in orde. De verkoper heeft de kite weggebracht voor reparatie. Heeft er iemand ervaring met ventielen die zijn vervangen? Of kan ik beter naar een andere kite zoeken omdat gerepareerde/vervangen ventielen altijd blijven lekken?