Eagle-Jan
Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
|
ze controleren bij klm heel streng! dus dat wordt sowieso dokken! daar ga je niet onderuit komen.
|
|
|
rdeheld
Berichten: 426
|
Ik Wist niet dat KLM naar fortaleza vliegt. Dat is dan minimaal met een hele lange overstap, ik zou ff arke checken ben je voor de helft klaar
|
|
|
Mirjam
Geen avatar
Berichten: 7
|
KLM vliegt niet rechtstreeks naar Fortaleze. Alleen met 5 uur overstap tijd in Sao Paulo en op de terugweg 1 dag in Rio alvorens het terug vliegen naar Amsterdam. Ik heb dat gedaan... en ik hoefde niks te betalen voor mijn kitebag.. maar wellicht heb ik geluk gehad.
|
|
|
Gj
Berichten: 1472
|
Mijn vluchtprogramma ziet er als volgt uit:zo Amsterdam (Schiphol, Nederland) 19:40 Rio de Janeiro (Rio Internacional, Brazilië) De wachttijd tot de volgende vlucht bedraagt 2h34 zo 16 nov 14 22:14 Rio de Janeiro (Rio Internacional, Brazilië) ma 17 nov 14 00:50 Fortaleza (Pinto Martins, Brazilië)
en terug
12:45 Fortaleza (Pinto Martins, Brazilië) 17:15 Sao Paulo (Guarulhos International, Brazilië) De wachttijd tot de volgende vlucht bedraagt 3h55 do 4 dec 14 21:10 Sao Paulo (Guarulhos International, Brazilië) vr 5 dec 14 11:50 Amsterdam (Schiphol, Nederland)
De binnenlandse vlucht wordt door een externe partij gedaan. Arke vliegt alleen op de woensdag en dat kwam ons niet goed uit vandaar de keuze voor KLM. @Mirjam wanneer heb jij met hen gevlogen en had jij het zelfde vluchtschema?
|
|
|
Eagle-Jan
Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
|
KLM vliegt niet rechtstreeks naar Fortaleze. Alleen met 5 uur overstap tijd in Sao Paulo en op de terugweg 1 dag in Rio alvorens het terug vliegen naar Amsterdam. Ik heb dat gedaan... en ik hoefde niks te betalen voor mijn kitebag.. maar wellicht heb ik geluk gehad.
hoe lang geleden was dat? want de laatste 2-3 jaar ontkom je er bijna niet aan om 200 euro bij te lappen. helemaal als je via zo'n automaat je bagage moet inchecken.
|
|
|
Gj
Berichten: 1472
|
Andere medekiters?
|
|
|
Gewoon Toon
Berichten: 121
Logs: 0 | 330 uur
|
Ben net met KLM naar Bali geweest vooraf boeken betaalde ik 80,00 euro retour 23 kg dat is de kite-bag 1 board 1 harnas 2 barren en 2 vliegers Ze gaan zeker zeuren dat het niet klopt want er staat op hun lijst geen code voor kite uitrusting !! ik had gewoon de boeking uitgeprint als bewijs toen konden ze er niet omheen en hebben ze een andere code er bij gezet ! En wat dat inchecken betreft Arend naast die automaten zitten er ook gewoon grond stewardessen waar bij je kan inchecken ! Gezelliger en probleem opgelost nix 200 euro
|
|
|
j0bbzz
Geen avatar
Berichten: 15
|
"Golftassen
Een golfuitrusting mag uitsluitend bestaan uit een golftas met clubs, golfballen en een paar golfschoenen.
U mag een golfuitrusting meenemen in plaats van een koffer of in plaats van een vooraf gereserveerde extra koffer. U hoeft het vervoer van een golftas niet van tevoren te reserveren."
Hier staat niets over maximale afmetingen. Dit is ook de reden dat er o.a. mystic en prolimit travelbags verkopen met daarop heel groot het woord GOLF erop. Het lijkt me niet dat ze daar in je koffer gaan kijken of er wel echt golfclubs inzitten, hier zal de gemiddelde golfer niet zo gecharmeerd van zijn.
|
|
|
bubbeltje
Berichten: 35
|
Jammer doen ze wel bij twijfel vragen ze je om de bag de openen....
|
|
|
Gewoon Toon
Berichten: 121
Logs: 0 | 330 uur
|
Daarom moet je ook inchecken als kite uitrusting en niet als golf bag want ze gaan zeker kijken als ze het niet vertrouwen En dan nogmaals van tevoren boeken is goedkoper en mijn advies ff je boeking uitprinten en mee nemen dan kan je aantonen dat je voor kite uitrusting betaald heb !
|
|
|
Coringa
Berichten: 33
|
Zo te zien zijn de regels alweer veranderd. Ik ben afgelopen augustus met de KLM naar Curaçao twee weken op vakantie geweest en heb bij het booken online niks over kitespullen aangegeven. Vervolgens heb ik naar de service nummer gebeld en gevraagd hoe het zat met kitespullen. Het was toen 100 euro per vlucht (en niet 80 als je online boekt of 20 als je flying blue member bent) voor een kitebag en reserveren vooraf was noodzakelijk. Omdat ik dat heel graag wilde heb ik dat toen maar aan de telefoon gedaan en de telefonist zou het in de gegevens aanpassen. Nou heb ik een Prolimit Kiteboarding Multi-Travel Combo Kiteboard Bag die uit twee delen bestaat, 1 deel voor 3-4 kites en het andere voor 1-2 boards. Ik had alleen het deel voor de boards gebruikt en 1 kite, board, pomp en harness meegenomen. Bij aankomst bij de balie (ik was heel vroeg) werd alles netjes afgehandeld en kon ik mijn boardbag gewoon zonder te betalen bij de afwijkende bagage inleveren. Op de terugvlucht ging dat precies zo. Ik heb dus twee keer niet hoeven te betalen voor het meenemen van mijn kitespullen en die 100 euro heb ik toen lekker gebruikt voor een upgrage naar economy plus. Ik denk dus dat als je vroeg bij de balie bent als het niet druk is en niet met een complete, zware en overduidelijke kitebag aankomt lopen, je best eens kans hebt dat ze het voor een gewone afwijkende bagage aanzien en niet moeilijk doen. Het helpt ook als je gezellig met de meiden kletst en laat zien dat je heel blij bent dat je met KLM mag vliegen. Misschien heb ik ook geluk gehad maar het is zeker de moeite waard om het te proberen toch?
|
|
|
Coringa
Berichten: 33
|
Even een update: Helaas dit keer niet onderuit kunnen komen, ik moest betalen (100 euro) voor mijn board bag op de vlucht naar Curaçao. Ik kwam vroeg en ruim op tijd bij de balie aanlopen echter er zat dit keer een oudere meer ervaren KLM medewerkster aan de balie en haar eerste vraag was is dat een kitebag meneer? Bam gelijk alle kansen weg en ze bleef doorvragen. Pas toen ik aangaf dat er inderdaad een board in zat, ging ze mijn board bag inchecken Hierdoor heb ik besloten om mijn board maar op Curaçao achter te laten (ik kom daar toch een paar keer per jaar) zodat ik dit probleem niet meer heb. Op de terugvlucht werd dan ook weer gelijk de vraag gesteld aangezien er nu in het systeem stond dat ik een boardbag met kitespullen bij me had maar dat was nu niet meer het geval en hoefde ik niet te betalen. Of zal het allemaal aan de olieprijs liggen? Ik heb zo'n vermoeden dat ze hierdoor ook scherper gaan opletten
|
|
|
Eagle-Jan
Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
|
Even een update: Helaas dit keer niet onderuit kunnen komen, ik moest betalen (100 euro) voor mijn board bag op de vlucht naar Curaçao. Ik kwam vroeg en ruim op tijd bij de balie aanlopen echter er zat dit keer een oudere meer ervaren KLM medewerkster aan de balie en haar eerste vraag was is dat een kitebag meneer? Bam gelijk alle kansen weg en ze bleef doorvragen. Pas toen ik aangaf dat er inderdaad een board in zat, ging ze mijn board bag inchecken Hierdoor heb ik besloten om mijn board maar op Curaçao achter te laten (ik kom daar toch een paar keer per jaar) zodat ik dit probleem niet meer heb. Op de terugvlucht werd dan ook weer gelijk de vraag gesteld aangezien er nu in het systeem stond dat ik een boardbag met kitespullen bij me had maar dat was nu niet meer het geval en hoefde ik niet te betalen. Of zal het allemaal aan de olieprijs liggen? Ik heb zo'n vermoeden dat ze hierdoor ook scherper gaan opletten vergeet ff niet dat je vroeger voor 499 de overkant van de plas niet haalde. En toen was de brandstof tochecht goedkoper. Dus zeiken om bij te moeten betalen voor een boardbag vind ik niet helemaal terecht. Anderzijds is 100 euro enkeltje idd niet echt goedkoop.
|
|
|
Coringa
Berichten: 33
|
Vroeger haalde ik voor 800-1000 gulden de overkant, niet voor 499 euro inderdaad
|
|
|
Eagle-Jan
Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
|
Vroeger haalde ik voor 800-1000 gulden de overkant, niet voor 499 euro inderdaad klopt en vroegah kon je voor 50 gulden heel wat meer kerozine halen dan voor 50 euro nu en waren er geen lucht haven belastingen en security taxes, vliegtax, co2 tax enz en vroegah verdiende je met een beetje mazzel niet zo veel als nu.
|
|
|
|
Eagle-Jan
Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
|
zeker wel een beetje mazzel nodig hoor... legio kiters die door malaise in hun sector hun baan kwijt raakten... ondanks dat ze heel hard werkten. Toen moesten ze omscholen en voor een lager salaris elders aan de bak. Hoeveel zzp'ers andere zelfstandigen of directeuren hebben het niet gehaald de afgelopen 6 jaar. Zelf werk ik in de luchtvaart (wordt nu ingeleend bij de grote blauwe vriend) maar luchtvaart technisch bekeken is het nu de spannendste jaar sinds 11-9-2001 voor heel luchtvaart europa op een enkeling na (shaving ryans privates, sleasyjet, snort wizz en nog een paar van die budget luchtvaar maatschappijen ook die komen aan de beurt ik voorspel catastrofe... je kunt nu eenmaal niet je vliegers, technici en onderhoud blijven uitwringen om de goedkoopste ticket aan te kunnen bieden, alles heeft z'n prijs ). Maargoed, voorlopig ben ik ook overal op vooruit gegaan, en ja ik werk me soms de typhus in dag, avond, nacht weekenden en in binnen in buitenland. En ja om succes te hebben moet je hard knokken en werken maar om met andere woorden te beweren dat het een keuze is, dat neigt behoorlijk naar arrogantie. Dussss oh jah, voor 3 keer perjaar voor je plezier naar t buitenland gaan (intercontinentaal)... als je dat een maatstaf noemt, niet bepaald veel. Maargoed het gaat hier niet om pik lengtes.
|
|
|
Coringa
Berichten: 33
|
3 x per jaar naar het buitenland gaan is zeker geen maatstaf en je hebt gelijk het is niet veel
|
|
|