Wat voor 7m heb je mee gevlogen en wat is je niveau?
Als je hiermee bedoeld dat je nog een beginner bent zou ik je vriend vriendelijk bedanken en een SLE-kite van hooguit 4 jaar oud zoeken in plaats van sleurmonster van 13 jaar oud die niet te herstarten valt.
beginner , heb alleen nog maar op het land gevlogen een hq en soms van een vriend een north 10 m maar welke het juist is weet ik niet ik ga beginnen na de paasvakantie met lessen .dus niet mee vliegen m.a.w
Dan inderdaad gewoon weggooien en een kite kopen waar je wat aan hebt. Oude kites zijn gewoon vele malen onveiliger dan de recente kites. Zeker voor een beginner zijn dit levensgevaarlijke kites. Zoals Evan al zegt een SLE of BOW kite van max 4 a 5 jaar....
Ik zou gewoon met je huidge kite blijven vliegeren en zodra je les gehad hebt je informeren in surfkites. Kites in de maten 12 en 16m zijn toch echt voornamelijk voor op het water bedoeld.
2X is vooroorlogs materiaal toen de mensen niet bang waren om dood te gaan door een op hol geslagen kite die niet te depoweren is.
Volg eerste lessen en kijk of je kiten wel echt leuk vindt. Zo ja, ben niet eigenwijs en gooi die 2X weg .... en koop een kite die niet ouder is dan 2010 (hoeft niet veel te kosten).