Ik ben ook een beginnende kiter op zoek naar eigen materiaal. Heb momenteel 5 (hopelijk als ik terug kom 6 of 7) lessen gevolgd op rhodos. Ik begin nu langzaamaan wat meer upwind te kunnen varen en af en toe zonder het water te raken van richting te kunnen veranderen. De kites die ik hier gebruikt heb verschillen van maat maar volgens mij had ik meestal een 9.
Ik ben 1,66 m en momenteel rond de 60kg (hopelijk gaat dit weer wat omlaag na de vakantie
)
Zoals mijn leraar het gier verwoorde ben ik verliefd geworden op kiten en dus zou ik graag in Nederland verder gaan. Ik woon in Eindhoven dus reizen Is een must. (tips voor sports zijn welkom!)
Wat voor materiaal zouden jullie mij aan raden en wat zijn de belangrijkste punten om op te Letten bij het aanschaffen?
Als student ben ik helaas niet al te rijk en dus hou ik de aanschaf van het materiaal het liefst zo goedkoop mogelijk. Natuurlijk wel met de ondergrens dat het veilig moet zijn en geen zooi. Ik zat te denken aan een maximum van 1000 euro all Incl.
Ik heb al een 4.3 wetsuit, tot wanneer zou ik daar mee vooruit kunnen in Nederland?
Sorry voor alle vragen! Ik ga de rest van het forum snel doorlezen opzoek naar antwoorden