Omdat het primair een familievakantie is, heb ik besloten mn eigen spullen niet mee te nemen en daar wat te huren.
Ik zag op de time table dat eind volgende week de lagune vol staat, hopelijk ook wind dan Verder hoop ik nog een sessie te kunnen varen op Carralejo flagbeach
Omdat het primair een familievakantie is, heb ik besloten mn eigen spullen niet mee te nemen en daar wat te huren.
Ik zag op de time table dat eind volgende week de lagune vol staat, hopelijk ook wind dan Verder hoop ik nog een sessie te kunnen varen op Carralejo flagbeach
Tip ga niet bij Flagbeach of Egli huren maar bij een van de shops in Corralejo... Bv: Line-up (Naish, F-one) of Redshark (North) of zo... Daar kan je leuke dealtjes mee slaan ipv bij de commercieel uitgemolken toeristen hotspots. En doe jezelf ook een plezier als je al redelijk en zelfstandig kan varen: ga niet in de drukte en klots van Flag of de vlagerigheid aflandigheid van sota varen, scheelt echt een hoop kite plezier.
En doe jezelf ook een plezier als je al redelijk en zelfstandig kan varen
Tip ga niet bij Flagbeach of Egli huren maar bij een van de shops in Corralejo... Bv: Line-up (Naish, F-one) of Redshark (North) of zo... Daar kan je leuke dealtjes mee slaan ipv bij de commercieel uitgemolken toeristen hotspots. En doe jezelf ook een plezier als je al redelijk en zelfstandig kan varen: ga niet in de drukte en klots van Flag of de vlagerigheid aflandigheid van sota varen, scheelt echt een hoop kite plezier.
Thnx, daar hebben we wat aan
Citaat van: Jeffro link=topic=53101.msg732787#msg732787
Laat maar zitten dan [/quote]
Tja Jeff, zolang dat wij met elkaar blijven kiten blijft progressie voor ons beide achterwegen:)))
Ook al wordt er les gegeven in de Lagoon, dan kun je er nog prima varen! Verder zijn er naast Sotavento en Flagbeach nog voldoende andere mooie kitespots op Fuerte.
Jeez wat een zuurpruimerij hier gasten. Kijk t filmpie lekker en dan zie je meteen wat een niks spot t is.
Als de wind een beetje draait moet je soms verplaatsen om goede wind te hebben idd. En in zee met net aan aflandige wind en 1 of 2 kitebuddies die je bij eventuele pech terug kunnen slepen cool echt geweldig. (Of betaalde rescue)
En de lagoon staat vaak vol water ook op de dagen dat t niet hoort vult de monding zich.
Net terug van 2 weken Fuerte. Allemaal meer dan perfect georganiseerd door Nederland-Kitetravel !!
Ondanks dat december niet zo windzeker is voor Fuerte de helft van de dagen kunnen varen. Afgelopen donderdag, vrijdag en zaterdag waren echt top! Met 8 en 10m zowel in de lagune als op zee kunnen varen bij Sota.
Ook de spots in het noorden (Flag Beach en El Cotilio) waren op diverse dagen prima te varen. Kleine impressie van deze spots in onderstaande filmpjes.
Wat sommige mensen (lees; azijnzijkers) ook mogen vinden van Fuerteventura, het is een fantastisch eiland voor de watersporter en zon & strand aanbidder. Het gehele jaar door, met een aangenaam klimaat (december 22-25 graden en ca. 6-8 uur zon per dag), slechts 4,5 uur vliegen van Nederland en heel goedkoop!
Bij Sota Vento heb je met NNO aan de buitenkant van de lagoon werkelijk prachtige rijtjes die binnen komen rollen. Niet heel hoog (metertje) maar wel heeeeel clean en als je er 1-tje goed te pakken hebt kun je deze 100-en meters afrijden....geweldig.
wind is dan wel schuin aflandig dus altijd met 2 of meer gaan varen en alleen met ervaring.
ziet er top uit: heb wel paar vraagjes: ben er nog niet uit vwb de meivakantie, maar dit ziet er goed uit:
dat hotel is sotavento beach club? bij 38 sec. heb je links de lagoon......is deze er altijd of is dit afhankelijk van windrichting/jaargetij of getij? met de lagoon erbij is 't wel leuk en veilig voor beide kids hoe is de wind (normaal gesproken) in mei?
Het hotel, wat je in het filmpje ziet is het Melia Gorriones hotel, direct aan het strand bij Rene Egli.
De Lagune is een paar dagen voor en een paar dagen na volle maan volledig gevuld bij hoog tij. Je kunt de tide tabel van de Rene egli site halen. Hier het linkje;