|
Appel
Gast
|
Heb ik al gedaan... ik ben op zoek naar mensen die hem NU varen... en niet naar een testverslag met een naish bar... gewoon de riders die nu met de vegas varen...
|
|
|
|
slufterhufters.com
|
Zit het je dwars dat de Vegas met een Naishbar gevaren is, is het hele verslag ineens niks meer waard door dat er 1 regeltje staat dat er een Naishbar gebruikt is.
Is het ongeloofwaardig wanneer er staat dat er een Naishbar gebruikt is.
Wat wil je horen dan, dat de Vegas 6 de uitvinding van de eeuw is of zo.
Het verslag die je kan terugvinden met de zoekfunctie is precies zoals de Vegas 6 is, niks meer en niks minder.
En als je verstandig bent neem je er een Naishbar bij mocht je een Vegas willen kopen. Neem aan dat je een echte freestyler bent als je voor de Vegas 6 wilt gaan.
|
|
|
dimitri
Gast
|
Heb ik al gedaan... ik ben op zoek naar mensen die hem NU varen... en niet naar een testverslag met een naish bar... gewoon de riders die nu met de vegas varen... Dan moet je dat in je vraag vermelden PS log je ff in
|
|
|
Appel
Gast
|
Het gaat niet om de naish bar... ik wil fff weten hoe die kite vaart met de orginele bar... en dat er dan gelijk zo wordt geageerd... pffff vermoeiend sommige..
|
|
|
@rjen
Geen avatar
Logs: 0 | 2 uur
|
Appel.................met een naish bar vaart de kite gewoon beter, de North is gewoon een slechte bar t.o.v. de naish bar. Ga naar een shop en vergelijk de barren en je weet meer!!
|
|
|
Appel
Gast
|
Is die north bar zo slecht dan (cry_kitesmiley)
|
|
|
surf
Geen avatar
|
Ja, wat is er zoveel beter aan de naish bar? Zit daar ook een micro haak op? Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn in het varen. Ik vaar nu met mijn North 5th van vorig jaar. Erg tevreden over (ook al worden mijn armen wel steeds langer)....
|
|
|
Appel
Gast
|
Surf.. wat is nu precies die functie van die microhaak???
|
|
|
surf
Geen avatar
|
Dat je de bar half naar je toe kunt trekken, en dan kan in haken. Is perfect, vind ik tenminste. Kan dan de kite in een goede positie zetten en dan bv een eind met losse handen varen. Snel planeren gaat ook goed. Als je moet bent, zet je hem in zijn automaat en gaan, ga je te hard of wat dan ook, even uithaken en je loost weer wind. Ik vind het erg prettig. Maar ik heb nog niet met de 2006 gevaren. Hoor veel wisselende verhalen van de iron heart, de 2006 dus. Ben daarom benieuwd wat het verschil is tussen de naish 2006 en de 2006 (2005) North bar. Iemand ervaring mee?
|
|
|
|
slufterhufters.com
|
Als je dus de zoekfunctie gebruikt had dan had je ook geweten wat de enorme nadelen zijn van de North bar.
|
|
|
wasbeer
|
Bij mij werkt de ironheart echt vrij goed maar als er zand tussen komt isie wel lastig. Over Niash kanik niks zeggen. Alleen die Vario Cleat werkt niet goed. Die gast van wie ik de bar gekocht heb heeft de Vario Cleat na een paar weken al gesloopt en nu ziter een gewone depowerstrap op en die werkt goed.
|
|
|
Appel
Gast
|
Maar Hey There... jij geeft bij een oude topic diverse minpunten van de North bar... Dat zijn dus de minpunten van de bar van 2006? Of is de 2006 bar verbeterd?
|
|
|
wasbeer
|
Bij mij gaat het wel over 06 bar maar ben in het algemen wle nog tevreden over
|
|
|
Sake
Gast
|
De bar die bij een Vegas06 komt is inmiddels aangepast. Of ie alle bezwaren weg haalt weet ik niet. Ironheart past nu in ieder geval op iedere trapezehaak.
Ik vaar met 2005 bar (breder dan 2006 bar) met Ironheart. Zeker de breedte verstelbaarheid is erg prettig. Op z'n breedst met een R5-16 (tijdens low-end lekkerder sturen) en op z'n smalst nu met een Vegas06 12m testkite. Alle 3 kites (16-12-8) op 1 bar. Met de Vegas06 gebruik ik de microhook veel vaker omdat de kite beter de vlagen afvangt (softer). Je hoeft dus minder snel uit te haken. Nu 3x met de testkite gekite en eerste indrukken zijn erg goed. Moet alleen de high end nog testen. Enige minpunt is dat het lijkt dat depower wat bardruk kost. Iig meer bardruk als een R4 en R5 en minder als een V5. Dat is wel jammer. De meesten zullen dat wel prettig vinden. Ik ben een liefhebber van erg weinig bardruk. Sturen gaat erg licht en heerlijk snel. Bij de eerste paar sprongen ff wennen dat je 'm niet te ver terug stuurt, maar daarna wil je waarschijnlijk niet meer anders. Ben je in Zeeland (Vrouwenpolder, Neeltje Jans, Kaloot) en zie je een geel-groene V6-12, spreek me aan en dan kan je 'm zelf ff testen.
Als de Naish bar een breedte verstelbaarheid heeft, depowertouw los te vervangen is en een microhook heeft, stond ie als eerste op de lijst voor een eventuele vervanger. Combinatie 2005 bar met aangepaste Ironheart moet het doen in 2006. Eventueel nog eens een langere depowerstrap.
|
|
|
dimitri
Gast
|
Arno heeft het hier over de 2006 bar
|
|
|
slufterhufters.com
|
Appel,
Even kort samengevat.
De Vegas 6 is prima voor vette freestyle, mega inzetbereik, lichte bardruk, en rete snel. De Rhino 6 is prima voor big air, normaal inzetbereik, stevige bardruk en zwaarder sturen, gewoon snel. Niet dat je met de Rhino geen freestyle kan doen, maar dat zal met de Vegas stukken beter gaan.
En ik heb het over de 2006 bar de zogenaamde Ironheart, die bar is een schande en gevaarlijk. -foam laat snel los. -depowerstrap draait in elkaar. -als je de depowerstrap een stuk dicht heb getrokken dan bengelt er een stuk gevaarlijk los overal omheen. -chickenloop is te klein, inhaken en uithaken is gewoon een kunst om te doen. -zit er zand of blubber tussen dat grote rode safety ding dan is aktieveren vrijwel niet te doen. - bij aktieveren van de rode knop is de kans dat je chickenloop blijft haken erg groot. -teveel losse kleine onderdelen op en aan je chickenloop -de haak die aan je safetyleash zit gaat snel kapot zodat hij open blijft staan. -bij het loslaten van je bar is er een grote kans dat je haak van je safetyleash vastklikt achter de rand van de rode releashknop, dus de kite sleurt je mee inplaats van uit de lucht te vallen. -de kans is groot dat je met het beetpakken van je rode safetyknop na een uitgehaakte trick je je chickenloop opent.
Dit zijn allemaal ervaringen die ik zelf heb meegemaakt en gezien hebt.
|
|
|
Appel
Gast
|
Dank u wel Hoe kan het dan dat North zo'n bagger bar maakt man... :S
|
|
|
ralph local@noordwijk
|
"de kans is groot dat je met het beetpakken van je rode safetyknop na een uitgehaakte trick je je chickenloop opent." ik vaar al en half jaar met deze bar, en dit is een nieuwe voor mij, ik weet dus niet of het waar is
"de haak die aan je safetyleash zit gaat snel kapot zodat hij open blijft staan." heb er al meer dan 500 keer op 5 meter aan gehangen, dus dat lijkt me sterk
"zit er zand of blubber tussen dat grote rode safety ding dan is aktieveren vrijwel niet te doen." hier heb je denk ik wel een punt.!
" bij aktieveren van de rode knop is de kans dat je chickenloop blijft haken erg groot." dit probleem is gelukkig opgelost."
"-bij het loslaten van je bar is er een grote kans dat je haak van je safetyleash vastklikt achter de rand van de rode releashknop, dus de kite sleurt je mee inplaats van uit de lucht te vallen." heb je dit ooit meegemaakt???
ik heb zelf dat als ik depower, dat het lijntje niet vast blijft zitten, met het gevolg dat je in een kiteloop opeens volle bak power hebt. wie heeft dit nog meer?
|
|
|
Sake
Gast
|
En ik heb het over de 2006 bar de zogenaamde Ironheart,
Ironheart is alleen de safety-release. Niet de complete bar + toebehoren. Snap het ook niet.....is gewoon triest dat de perfecte bar anno 2006 nog steeds niet bestaat. North heeft iig flink de wind van voren gehad. Met name via Toby van kiteforum.com en Olli van kitesurfing-kiel.de. Gelukkig dat Ironheart aangepast is zodat ie nu op alle trapezehaken past. Ik zag in de winkel dat de variocleat inmiddels ook is aangepast. Staan nog niet North's website. De eerste wordt gratis omgeruild. Ik denk dat dat bij de variocleat ook zo is. Voor de loop is een grotere te verkrijgen voor makkelijker in/uithaken. (Ik heb alleen de Ironheart. De rest 2005, dus verder geen ervaring met de complete 2006 bar)
|
|
|
dimitri
Gast
|
"-bij het loslaten van je bar is er een grote kans dat je haak van je safetyleash vastklikt achter de rand van de rode releashknop, dus de kite sleurt je mee inplaats van uit de lucht te vallen." heb je dit ooit meegemaakt???
23 Dec 2005 heb ik dit zien gebeuren bij Fons Dit had als gevolg dat ik de rest van de middag met hem in het ziekenhuis heb gezeten Door die prachtig mooie goed werkende en veilige North 2006 bar had fons 2 gekneusde ribben
|
|
|
Sake
Gast
|
Door die prachtig mooie goed werkende en veilige North 2006 bar had fons 2 gekneusde ribben
Lekker sarcastisch (grinnik_kitesmiley) (niet voor Fons) En Arno is pissed off hehe. Ik hoop dat we de echte les in 2007 zien. Als ik een nieuwe bar compleet zou moeten kopen, zou ik de carved nemen. Mis ik alleen de microhook en vervangbare depowertouw. http://www.carved.de/2005/img/Bar-freisteller.jpg
|
|
|