markus
Logs: 0 | 855 uur
|
Was weer ff lekker op playa! Wind was niet super, maar toch lekker. @RonaldFX , aangenaam!
|
|
|
|
Yoram
|
Wind mocht wel wat beter vandaag, maar toch nog even de c4 kunnen uitlaten op Kijkduin
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Morgen nog iemand naar de Playa of zm?
Zucht, check eerst eens het weerbericht! Op bovenstaande spots schuin aflandige wind morgen met ZZW tot Z. Zeker de ZM is dan ronduit gevaarlijk, want open zee!
|
|
|
Robin73
Logs: 0 | 176 uur
|
Windfinder en windguru geven nog zw aan en volgens de spot info kan je dan nog op beide lokaties varen. Maar uiteraard check ik morgen ook nog even de richting.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Windfinder en windguru geven nog zw aan en volgens de spot info kan je dan nog op beide lokaties varen. Maar uiteraard check ik morgen ook nog even de richting.
Superforecast en WG.PRO geven beide ZZW aan. En het verschil tussen ZW en deze windrichting is voor die stranden een heel groot verschil!
|
|
|
Robin73
|
Het nadeel van een I pad is dat je bij guru niet op de pijltjes kan klikken en dan exact zien wat de windrichting is. Maar bedankt voor de waarschuwing en maak je om mij maar niet druk. Aflandige wind is voor mij altijd een no go. Vaar al iets te lang om te weten wat er allemaal mis kan gaan.
|
|
|
Yoram
|
Playa kan nog wel, vraag is alleen of je dat moet willen. Wind is daarnaast ook nog is weinig.
Zandmotor is een no go, mijn ervaring is wel dat een tikkeltje aflandig wind daar, voor geweldige golven zorgt.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Goed om te horen Robin73 Heb het afgelopen seizoen weer genoeg gekken gezien die wel uitvoeren onder die omstandigheden Vreemde is ook dat normaal gesproken ZW dominant is in ons deel van Nederland. Maar Zuid tot Zuidoost heb ik toch wel heel vaak voorbij zien komen de tweede helft van dit jaar... @ Yoram: Voor beide stranden heb je met die "net" aflandige wind al erg veel last van de turbulentie veroorzaakt door de duinen. Pas als de wind echt meerdere graden aflandig draait kun je hele cleane golven krijgen. Maar daar moet je dan niet met een een vlieger in gaan spelen Update @ Robin73 Het weerbericht voor vanochtend geeft nu volledig ZUID op
|
|
|
|
Robin73
|
Michiel bedankt voor de update maar ik ben vandaag lekker thuis gebleven. Blijf het trouwens vervelend vinden dat 10 minuten waarnemingen geen windkracht en richting meer opgeeft
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Hoe later het wordt, hoe minder wind voor morgen in de voorspellingen En met Zuid is nog de enige legale spot Rukkanje, bah....
|
|
|
|
Ed.
Logs: 0 | 165 uur
|
Zo dat was even vet, net de jetlag van een rondje Ecuador / Galapagos weggeslapen, kicke zeg echt een aanrader! Gaat er vanmiddag nog iemand rommelpotten op MVII?
Mijn skimboard ligt op Ouddorp, dus die moet ik dan even halen, misschien dat het einde van de middag nog wel gaat lukken want ik heb er wel zin in
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Zo dat was even vet, net de jetlag van een rondje Ecuador / Galapagos weggeslapen, kicke zeg echt een aanrader! Gaat er vanmiddag nog iemand rommelpotten op MVII?
Mijn skimboard ligt op Ouddorp, dus die moet ik dan even halen, misschien dat het einde van de middag nog wel gaat lukken want ik heb er wel zin in Jij hebt echt energie teveel!
|
|
|
Ed.
Logs: 0 | 165 uur
|
Nouja de rest van de week is niet veel meer dus dan moeten we hem maar even pakken denk ik!
|
|
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Kortom opschieten Marc......
Als jij even een auto voor mij regel... Heb ik vanochtend in elkaar gereden...
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Welkom terug Ed, lijkt wel heel snel weer terug???? Succes met de kou komende van de evenaar
|
|
|
|