kitesurfen geen echte sport?????

dude007

Geen avatar

Augustus 27, 2007, 18:30:05
edit2Rapporteer  
Aloha medekiters,

Ik had gister een leuk gesprek met een oude vriendin van me, en het gesprek kwam op mijn bierbuikje  (grinnik_kitesmiley) ze vond dat ik een sport moest gaan beoefenen waarop ik zei dat ik nu ongeveer 3.5 jaar aan het kiten ben en dat mij dat erg goed bevald natuurlijk.

Ik kreeg daarop te horen dat kitesurfen geen echte sport is en dat areobics vele malen beter is ThumpDown, nu ben ik benieuwd wat jullie hiervan denken schater???

Uiteraard gaat er een linkje naar haar toe met alle reacties!!!

Alvast bedankt en de groeten ThumpsUp!!

Nick
maarten.v.a

Geen avatar

Antwoord #1 Augustus 27, 2007, 18:32:30
edit2Rapporteer  
Laat het arme kind maar eens een dag aan een 13m hangen in 20+ knts, dan piept ze wel anders...Smiley
piede

Antwoord #2 Augustus 27, 2007, 18:53:03
edit2Rapporteer  
Naja, je hebt kiten en kiten. Je hebt mooi-weer kiters en echte bikkels. Je hebt cruisers en mensen die zo radicaal mogelijk willen gaan...
dude007

Geen avatar

Antwoord #3 Augustus 27, 2007, 19:15:48
edit2Rapporteer  
Ja tuurlijk!!!

Ik ben een kiter die bijna altijd wel op t water staat ik moet zeggen dat varen in de winter niet altijd 1 van m'n favoriete bezigheden is maar na een mooie sessie toch altijd voldaan.
Ik woon zelf in castricum en t strand is lekker dichtbij hier dus varen kan nooit te weinig natuurlijk!!

Maar meerdere mensen die hier nog op willen reageren?????
pigs

Geen avatar

Antwoord #4 Augustus 27, 2007, 19:17:26
edit2Rapporteer  
Nick,

Ben het met je eens...! Ik ben nu een jaar aan het kiten... en ik ben veel kilo's kwijt geraakt door het kiten... Was twee jaar geleden 105 kg en weeg nu 87!! Ben in het eerste jaar ongeveer 5 kilo kwijt geraakt, door veel fietsen. Maar ben echt zwaar kilo kwijt gaan raken door kiten, en weeg nu 87 kg.

Per saldo ben ik meer gewicht verloren, door het toegenomen van spiermassa!! (spiermassa is zwaarder dan vet) Spiermassa is vooral toegenomen door hogesprongen en tricks. Heb soms wel 2 dagen spierpijn na een heftige kite sessie.

Voel me ook een stuk beter en heb echt een passie gevonden in mijn leven!! Sta soms met kippevel op het water als ik met mijn vrienden aan het varen ben, echt fantastisch!!! Is voor mij één van de meest veelzijdige sporten die ik heb beoefend, en verveeld nooit. Dit omdat de condities nooit het zelfde zijn.

En idd maarten.v.a, die vriendin van jou moet maar eens een lesje nemen om te kijken wat voor krachten er bij kitesurfen komt kijken. Het is wel degelijk een intensieve sport, en is 100% verslavend, dit zal iedereen toegeven!!

Groet,

Pigs
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Antwoord #5 Augustus 27, 2007, 19:26:59
edit2Rapporteer  
ik word alleen maar zwarder van kiten!~!!
elke keer op de terug weg naar de mac //king//kfc
Matthijs?!

Antwoord #6 Augustus 27, 2007, 19:30:18
edit2Rapporteer  
haha melvin tja zo kan je het ook zien mar kiten is dus echt wel een sport het is zwaarder dan bijvoorbeeld hockey(beoefen ik zelf ook dus heb ervaring) en hockey is toch ook een sport dus kitesurfen ook en idd laat haar maar zelf is een kite besturen is kijke hoe ze er dan over denkt meeste die ik ken die het voor het eerst doen zegge spierpijn te krijgen dus..... (ben zelf wel beginner maar nooit last van spierpijn en de rest wel uhm...)
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #7 Augustus 27, 2007, 19:33:50
edit2Rapporteer  
nee aeiaerweaurobbics is een sport...
dude007

Geen avatar

Antwoord #8 Augustus 27, 2007, 19:38:24
edit2Rapporteer  
@melvin Ja dat is mijn probleem ook een beetje, ik sport dus wel veel maar niet met regelmaat maar qua eten kan t ook nog wel iets gezonder hahaha!

@ pigs super dat je veel gewicht bent kwijt geraakt door t kiten!!
Ik neem aan dat jij er wel een gezonde levenstijl aan over houd??
Het gaat mij dr niet om dat ik gewicht moet kwijt raken ( althans wel een beetje ) ik ben verder gewoon tevreden met mezelf maar t is niet zo dat ik daar mijn levenstijl op aan ga passen.
de stelling is natuurlijk tot hoeverre kan je kitesurfen vergelijken met een sport die je 3 a 4 keer peer week beoefent, omdat hier natuurlijk wordt beweerd dat kitesurfen geen sport is en dat je daar "weing" resultaat uit boekt.
Verder vind ikzelf dat kitesurfen verder gaat dan alleen sport maar alles eromheen telt mee vanaf t moment dat je je spullen in de auto legt tot je weer thuis onder de douche staat en t zout van je gezicht aan het wassen bent.
snah.siub

Antwoord #9 Augustus 27, 2007, 19:44:09
edit2Rapporteer  
Ik vraag me af hoever het kiten ermee te maken heeft, het lekker in je vel zitten en hierop misschien wel je levenstijl aanpassen komt misschien meer in de richting.

Ipv aan de bar hangen of op de bank, ben je nu op het water, ergo .. je hebt geen tijd om je vol te proppen. Dus zit je aan je nette 2500 calorieen per dag of weet ik veel hoeveel je er mag hebben.

En kommop, je gaat toch niet aerobics doen? Of heeft ze interesse in je?  InLove
chico

Antwoord #10 Augustus 27, 2007, 19:45:55
edit2Rapporteer  
@Nick, je moet je niet uit de tent laten lokken. Ze wil iets anders zeggen en probeert je te provoceren. Je moet de opmerking zien in de context van jullie relatie. Ff goed nadenken.
dude007

Geen avatar

Antwoord #11 Augustus 27, 2007, 19:49:41
edit2Rapporteer  
Hahahahaha nou ik zie mijzelf echt geen aerobics doen hoor hahahahahaha!!!

Ik heb ook geen idee of ze intersse heeft daar gaat me eigenlijk niet eens om, ik wil gewoon bewijzen dat het niet een sport is die je ff 123 onder de knie heb en dat het niet zo licht/makkelijk is als t lijkt .
jeroen90

Antwoord #12 Augustus 27, 2007, 19:50:42
edit2Rapporteer  
@melvin Ja dat is mijn probleem ook een beetje, ik sport dus wel veel maar niet met regelmaat maar qua eten kan t ook nog wel iets gezonder hahaha!

@ pigs super dat je veel gewicht bent kwijt geraakt door t kiten!!
Ik neem aan dat jij er wel een gezonde levenstijl aan over houd??
Het gaat mij dr niet om dat ik gewicht moet kwijt raken ( althans wel een beetje ) ik ben verder gewoon tevreden met mezelf maar t is niet zo dat ik daar mijn levenstijl op aan ga passen.
de stelling is natuurlijk tot hoeverre kan je kitesurfen vergelijken met een sport die je 3 a 4 keer peer week beoefent, omdat hier natuurlijk wordt beweerd dat kitesurfen geen sport is en dat je daar "weing" resultaat uit boekt.
Verder vind ikzelf dat kitesurfen verder gaat dan alleen sport maar alles eromheen telt mee vanaf t moment dat je je spullen in de auto legt tot je weer thuis onder de douche staat en t zout van je gezicht aan het wassen bent.

niet te vergeten elke dag kitehigh en het weer/wind de komende week kijken..
Ik vind kite wel een sport maar toch minder als voetbal en dergelijke omdat je niet op een club ofzo zit. Maar wat maakt het uit sport of niet. Het is gewoon vet.
dude007

Geen avatar

Antwoord #13 Augustus 27, 2007, 19:51:07
edit2Rapporteer  
@ Chico je zal t niet geloven maar volgens mij meende ze t echt hoor!!!!!
Anders had ik deze moeite niet genomen hahahahaha
pigs

Geen avatar

Antwoord #14 Augustus 27, 2007, 20:00:42
edit2Rapporteer  
Idd, ik moet wel zeggen dat ik mijn eet patroon ook wel veranderd heb, twee jaar geleden. Dus het is een combinatie van verschillende factoren. En idd gewicht zegt niet veel, maar ik voel me veel plezieriger met dit gewicht en heeft alleen maar voordelen, wat mij betreft.

En oh ja de vrouwlijke aardbewoners hebben er ook geen moeite mee dat ik wat gewicht kwijt ben kwijt geraakt :-) !! Één nadeel is wel dat ik nu waarschijnlijk iets minder tijd heb voor het kiten, met de nieuw verkregen aandacht :-) ! Maar goed je kan niet alles hebben....

Het is denk ik zoals je zegt, drie of vier keer per week sporten geeft misschien de zelfde resultaten, maar toch denk ik dat het me niet was gelukt anders dan kiten. Vooral door de verslavende werking van het kiten. En het is voormij één van de beste vrijetijds bestedingen ooit.

Groet,

Pigs
GlennVegas
Gast
Antwoord #15 Augustus 27, 2007, 20:05:46
edit2Rapporteer  
Kiten is drugs  (grinnik_kitesmiley)

Als het waait en ik kan niet dan trip ik em... en als ik heb gekite... heb ik daarna een extreme suiker snoepgoed freetkick Smiley
Ethicus

Antwoord #16 Augustus 27, 2007, 20:31:08
edit2Rapporteer  
SPORT

Een sport kan omschreven worden als een fysiek (bijvoorbeeld voetbal) of denkspel (bijvoorbeeld schaken) dat op reglementaire wijze in competitieverband gespeeld kan worden. Sport kan ook op een recreatieve wijze beoefend worden.

Kenmerken

Hoewel iedereen 'weet' wat met sport bedoeld wordt, is het lastig om hiervan een eensluidende definitie te geven. De term evolueert continu om nieuwe activiteiten die men als sport ervaart onder deze noemer te brengen. Sporten zijn meestal activiteiten gebaseerd op fysieke beweging gebruikmakend van karakteristieken als kracht, snelheid, behendigheid en denkvermogen. Hieronder volgt een aantal kenmerken:

* Een sport heeft een vastgelegde regelset die aan alle spelers bekend is. Deze kunnen over de tijd en de plaats variëren. Toernooien kunnen hun eigen aanvullende regels stellen, maar er is een vaste basisset van overeengekomen en geaccepteerde regels.
    * Een sport heeft een competitieaspect. Dit kan zijn in een directe confrontatie met andere spelers, of in de zin van het vestigen van een score.
    * Een sport wordt beoefend voor het plezier van de deelnemers of van de toeschouwers.
    * Een sport bestaat uit een fysieke of mentale activiteit, uitgevoerd individueel of in teamverband, met of zonder tegenspelers om van te winnen (bijv. voetbal), of om een doel te bereiken (bijv. bergbeklimmen), of om gezondheidsredenen (bijv. zwemmen).
    * Het primaire doel van een competitie is om volgens de regels te winnen, en niet om esthetische, artistieke of financiële redenen.

-------------------------------------------------------------

Hieruit blijkt denk ik dat kitesurfen wel degelijk een sport is. Aerobics ook, maar misschien zelfs in iets mindere mate.
#RemcO#

Antwoord #17 Augustus 27, 2007, 21:42:29
edit2Rapporteer  
IK VIND KITEN SUPER VET, ben 16 en nu al verslaafd =D en van mijn mama mag ik trots zijn op deze verslaving, =D
Roderick

Geen avatar

Antwoord #18 Augustus 27, 2007, 22:05:18
edit2Rapporteer  
Is zeker wel een sport. Nadeel is alleen dat als je net een beetje conditie opgebouwd hebt trekt er weer zo'n ellendig hogedrukgebied over en heb je 3 weken geen wind...
Vindt ze trouwens windsurfen wel een sport?
Nick van Kampen

Antwoord #19 Augustus 27, 2007, 22:06:08
edit2Rapporteer  
Kiten voor erbij.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #20 Augustus 27, 2007, 22:12:41
edit2Rapporteer  
Moet wel zeggen kiten minder intensief is dan bv windsurfen maar mijn buikspieren worden toch lekker getraind tijdens en kite sessie  ThumpsUp
Is natuurlijk ook afhankelijk welke sporten je laat vervallen om te kunnen kiten maar zit je altijd op de bank met je Xbox dan is elke beweging een verbetering  ThumpsUp

Coen2000

Antwoord #21 Augustus 27, 2007, 22:16:49
edit2Rapporteer  
kiten is voornamelijk uithoudingsvermogen voor de spieren(traning), geen kracht, aangezien je niet 12x je bar aan trekt en dan op failure zit....enige voordeel wat je hebt is omdat je lichaam rest van de dag moet herstellen je stofwisseling wat hoger zult liggen.

echter is een uurtje flinke cardio altijd nog stukken effectiever om kcal te verbranden (van uit het "sport" oogpunt) dan uurtje kiten.

dus vanuit het athletisch oogpunt is kiten niet echte sport....vanuit het woordenboek oogpunt wel, want dammen is ook een sport lol
Geronimo79

Antwoord #22 Augustus 27, 2007, 22:52:23
edit2Rapporteer  
wow... er is hoop voor mij... eindelijk die autoband rond m'n middel weg... jeej
ErikB

Antwoord #23 Augustus 27, 2007, 23:54:25
edit2Rapporteer  
Het is  al een sport om verplichtingen te laten schieten om te gaan kiten. :Smiley
Lex

Antwoord #24 Augustus 28, 2007, 01:47:07
edit2Rapporteer  
hangt er helemaal vanaf hoe je kite.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.