zorgelijke ontwikkelingen @ Mirns

Mirns

Geen avatar

September 17, 2007, 22:19:47
edit2Rapporteer  
Het was gisteren weer eens "behoorlijk raak" . Een mooie dag, een lekker windje. Helaas weer (te)veel ellende.
- Veel kiters in de zwemmerszone. Voornamelijk Duitsers maar ook enkele Nl kiters  ThumpDown
- één kitesurfer ( ondanks meerdere verzoeken mijnerzijds) heel druk "bezig" in het natuurgebied.
- Behoorlijk wat geklooi op het grasveld. Hetgeen resulteerde in nogal wat gesneuveld materiaal. ( gelukkig geen persoonlijke ongelukken)

Het is voor de R.V.'s van de NKV zolangzamer hand een beetje een "verloren gevecht" aan het worden. Op dit moment is er zelfs een topic op www.oase.com gaande waar een verbolgen Duitser zich beklaagd over het feit dat hij "niet al te vriendelijk" uit de zwemmerszone is gestuurd. Op de spot zelf ontstaat er een groeiende agressieve houding tussen locals en gasten. Iets wat in mijn ogen ABSOLUUT niet thuis hoort in onze sport!

De regels @ Mirns zijn vrij simpel:
Niet in/voor de zwemmerszone.( geen kite's op het grasveld daar / niet launchen / geen tricks / helemaal niks,noppes, nada vwb kitesurfen dus!!!!
Niet in het natuurgebied ( de officiële zône ligt zelfs links van de gele boei!!!!)
Launchen vanaf strandje / bij voorkeur het water (in de kitezone)

Houd je zelf aan deze regels! Zie je anderen deze regels overtreden, spreek ze daar op aan! Het is voor de R.V.'s onmogelijk om iedere keer zelf al deze "overtreders" aan te spreken.
NIET launchen op het grasveld ( ook al ben je nog zo goed en heb je de zaak nog zo goed onder contrôle)
Met de herfst in het vooruitzicht is het, met de huidige gang van zaken, niet de vraag of maar eerder wanneer we te maken krijgen met een ernstig ongeluk!
Alvast bedankt voor je medewerking  ThumpsUp
terrorwally
Gast
Antwoord #1 September 18, 2007, 00:13:35
edit2Rapporteer  
Duitsers en binnen de grenzen blijven, tsja....................

Idd, het is een vervelende ontwikkeling. Natuurlijk kan iemand wel eens foutje maken, maar als je het opzettelijk blijft doen dan heb ik er geen goed woord voor. Ik was ook weer eens op mirns en ben ook een paar keer uitgescholden op het water door iemand die voortdurend voorang nam. Na de 4 keer nam ik maar eens voorang en ik werd volledig uitgescholden...........

Stanley

Antwoord #2 September 18, 2007, 01:17:29
edit2Rapporteer  
Jongens lul niet je nek met allleen duiters.

Helaas genoeg nederlanders die ook regelmatig door het zwemmersgebied en natuurgebied varen. Er is helaas een steeds grotere groep asociale kiters die schijt aan alles hebben.
De vraag naarzelf reguliering wordt allen groter dus ipv van hier op het forum te schreeuwen help Idefixe en de anderen van het Mirns team om de regels na te leven.

Na de 12e keer ingrijpen wordt iemand zeer waarschijnlijk de huid vol gescholden omdat de ander het zat is. Met alle gevolgen van dien dus laat je stem eens op Mirns horen
globe

Antwoord #3 September 18, 2007, 01:20:28
edit2Rapporteer  
http://surfforum.oase.com/showthread.php?p=424795&posted=1#post424795

volgens ' hun'  ligt het aan 'ons' ...
Stanley

Antwoord #4 September 18, 2007, 01:32:11
edit2Rapporteer  

Vind je het gek er is een groep op Mirns die vinden dan het hun stek is en de rest moet op zouten. Met namen dan onze oosterburen.
heb ik maar 1 woord voor ASOCIAAL
Zelf het recht voorbehouden om vlak voor de kant de alle tricks eruit te gooien en dan andere lopen af te zeiken daar heb ik geen begrip voor.
[Pepper]

Antwoord #5 September 18, 2007, 01:42:40
edit2Rapporteer  
.
globe

Antwoord #6 September 18, 2007, 02:16:35
edit2Rapporteer  

Vind je het gek er is een groep op Mirns die vinden dan het hun stek is en de rest moet op zouten. Met namen dan onze oosterburen.
heb ik maar 1 woord voor ASOCIAAL
Zelf het recht voorbehouden om vlak voor de kant de alle tricks eruit te gooien en dan andere lopen af te zeiken daar heb ik geen begrip voor.

Mee eens!

Maar die situatie zal heus niet vanzelf gekomen zijn hè  ThumpsUp.
Ik ben ook niet de vriendelijkste geweest op Nunspeet... Maar daar is het nu ook te laat. Streep erdoor, kiten verboden.
terrorwally
Gast
Antwoord #7 September 18, 2007, 02:53:22
edit2Rapporteer  
Kan wel wat tips geven (weet niet of dat al gedaan is):

* Teveel aandacht kan ook averechts werken (Idefix ik denk dat je dit beter in stilte kan oplossen, wat je nu krijgt is dat iedereen zijn mening gaat geven en dat je duidelijk een scheiding krijgt tussen twee partijen, individueel voortdurend de mensen erop aanspreken kan vaker beter uitpakken) (idd onbegonnen werk)
* Misschien eens een papiertje maken en dit uitreiken in het Duits en andere talen op een drukke dag. Communiceren in een andere taal is erg moeilijk.
* Misschien een Duitse vertegenwoordiger zoeken die jullie willen helpen met de regels duidelijk te maken. Communiceren gaat een stuk beter als het iemand is van je eigen volk Smiley

Daarnaast als je voor de eerste keer op mirns komt, kan je moeilijk de regels weten. Dus je zult altijd 1 iemand hebben die de regels overtreed.

Tenslotte is de vraag hoe dit overgebracht wordt? Niet negatief bedoeld, maar is er wel eens geprobeerd dat iemand anders er wat van zegt?

Verder blijf ik erbij: Top werk idefix, dat je je inzet voor deze spot. Ik vaar er met veel plezier en hou mij natuurlijk netjes aan je regels Smiley Ga zo door!!!

edit:
Voorbeeld: de duitsers lezen dit forum misschien ook met als gevolg dat ze ook de rot reacties lezen. Kortom, je krijgt dan al snel een verdedigingshouding.

rikdekker

Antwoord #8 September 18, 2007, 02:56:35
edit2Rapporteer  
volgensmij hangen de regels er in het nederland EN het engels als ik mij niet vergis? een beetje duitser spreekt ook wel engels. En het zijn niet alleen de duitsers die daar lomp en aso doen, zitten zeker ook zat nederlanders bij.

probeerde medekiters ook het water in te praten om een kite te starten ipv op het grasveldje, was ik weer de schijterige beginner...nouwja , dan maar de verstandige schijterig beginner duurt het 30 seconden langer...toch?

gewoon de kite niet oplaten op het gras en al helemaal niet in de buurt van de zwemmers zone...

enne , onze idefixe krijgt nog een keer een lintje voor zijn inzet ThumpsUp en een hartaanval als ie niet uitkijkt..maargoed loser
terrorwally
Gast
Antwoord #9 September 18, 2007, 03:11:14
edit2Rapporteer  
lol, maar is het wel op te lossen? Het is zo druk. Je hebt altijd wel een paar aso's. Ik zeg altijd 1 op de 100 man is een klootzak. Kortom, hoeveel man was er op mirns zondag?
mbetz

Antwoord #10 September 18, 2007, 04:02:19
edit2Rapporteer  
Natuurlijk is het de fout van de Duitsers.
Hou nou toch op: Ik ben in het verleden vaak in Mirns geweest, met ZW komen er veel die normaal in Muiderberg varen naar deze prachtige stek, en het zijn niet alleen buitelanders die de kite achter de bomen oplaten en door het natuurgebied varen.

Sinds 3 jaar woon in in Beieren, net onder munchen huisstek is nu Starnberger See en Ammersee. Hier hoor je de duitsers ook niet klagen over de Nederlanders op de skipiste!!!
(alleen af en toe de opmerkingen over het rijgedrag, maar dit is met een glimlach en niet zo serieus bedoelt as dat wij over duitsers klagen!!!)

Dus hou nou eens op met duitsers de schuld te geven van alles, laten wij nu zelf zorgen dat wij ons allemaal netjes gedragen, er zijn genoeg nederlandse kiters die schijt hebben aan de regels en die verpesten het voor de grote groep die wel netjes varen en zich aan de regels houden!

Stanley

Antwoord #11 September 18, 2007, 12:23:40
edit2Rapporteer  
lol, maar is het wel op te lossen? Het is zo druk. Je hebt altijd wel een paar aso's. Ik zeg altijd 1 op de 100 man is een klootzak. Kortom, hoeveel man was er op mirns zondag?

Bij kiters mag je dit ruim naar beneden stellen 1 op 20.
Te veel macho gedrag onder de "jonge" haantjes.
terrorwally
Gast
Antwoord #12 September 18, 2007, 16:19:13
edit2Rapporteer  
ik zal het in ieder geval dan aan de gemeente uitleggen, dat er een paar gasten zijn die het verpesten voor de rest. Misschien is er iets te regelen zoals een politieagent op een drukke dag en dan een kwestie van gewoon bonnen uitschrijven voor degene die niet luisteren.

Wat ook leuk is om fotos te maken van de gasten die zich niet aan de regels houden en die overhandigen aan de gemeente en de fotos uitgebreid plaatsen op fora's. Kijken of ze nog stoer doen als de hele community ze kent.
[Pepper]

Antwoord #13 September 18, 2007, 16:36:21
edit2Rapporteer  
ik zal het in ieder geval dan aan de gemeente uitleggen, dat er een paar gasten zijn die het verpesten voor de rest. Misschien is er iets te regelen zoals een politieagent op een drukke dag en dan een kwestie van gewoon bonnen uitschrijven voor degene die niet luisteren.

Dat lijkt me de beste optie. Natuurlijk kun je kiters die zich niet aan de regels houden aanspreken op hun gedrag. Maar dat is dan ook direct het enige dat je kunt doen. Vind daarom het voorstel van Terrorwally helemaal nog niet zo slecht. De politie is er per slot van rekening voor om de regels die gesteld zijn te handhaven.
Als je in gesprek gaat met de gemeente / politie en de hele situatie toelicht kan ik me niet voorstellen dat men geen begrip heeft voor de situatie.
VincentC

Antwoord #14 September 19, 2007, 00:54:28
edit2Rapporteer  
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.829
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.