|
Dirkie
|
Volgens mij mag je bij de PKRA geen grabhandle hebben... Geen idee waarom niet...
|
|
|
Spoon
|
jah ok..
maar ik denk dat el rudo bedoelt dat er gewoon ook niet eens een optie op het board zit om eventueel een grabhandle te plaatsen. En volgends mij zijn de lunacy en de golfsurfboardjes de enige...
|
|
|
Vinni
|
Ik meen dat de 2008 Naish Thorn er geen een heeft? Verder weet ik niet of ook geen op kan..
|
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
ok dus ik mag er geen een hebben van de PKRA? maar zijn er nou werkelijk gasten die willen doen alsof ze aan de PKRA en zo meedoen, en dan in opperste coolheid hun grab handle losschroeven?
|
|
|
kitertjuh
|
crazy fly pro model heeft geen handle
|
|
|
Geronimo79
|
@El Rudo.. dat heet een len11je.. en ja die zijn er.
|
|
|
|
piede
|
je board krijgt meer flex in het midden zonder grabhandle, met mijn vorige boardje beviel dit beter bij het landen van gepowerde sprongen
|
|
|
Geronimo79
|
merk je daar echt zoveel verschil tussen piede??
|
|
|
piede
|
Of het zat tussen mn oren, maar ik vond het destijds lekkerder ja. Als je het niet probeerd weet je het ook niet.
|
|
|
El Rudo
|
Piede, dat lijkt me ook met een gietstalen grabhandle met 4 M12 bouten per kant. Geloof ik niks van!
sorr, tegelijk gepost. Als ingenieur is dat een heel kort sommetje, dat zal mss 1% schelen en dat voel je niet.
|
|
|
Vinni
|
ik denk dat die er wel 1 heeft Ja die zag ik ook ja, maar dat ding zag er zo raar uit dat ik dacht dat het een zelfbouw was Maar nu ik wat verder zoek hebben ze allemaal zo'n rietje. Ik moet wel zeggen, ik ben nog nooit een Thorn 2008 tegengekomen waar er wel een op zat.
|
|
|
piede
|
Je board buigt naar boven door bij een landing, ik denk niet dat je grabhandle meebuigt.
|
|
|
El Rudo
|
Je board buigt naar boven door bij een landing, ik denk niet dat je grabhandle meebuigt.
okay, de schroeven dragen geen/nauwelijks buigend moment over, dus die kan je als scharnier beschouwen (ook omdat er vaak EVA schuim tussenzit). Het harde deel in de grabhandle is plaatstaal of kunststof, beide zo gevormd dat de stijfheid in de lengte niet echt hoog is, zeker niet in vergelijking met de volle doorsnede van je board op die plaats. Daarbij is de vorm van de grabhandle een open U, weliswaar aan de punten scharnierend opgehangen, maar de verkorting tussen de punten is bij een landing minimaal (1mm?). Je kan je voorstellen dat er weinig kracht nodig is om de punten van een grabhandle 1mm naar elkaar toe te buigen.
|
|
|
jeroen90
|
Ik heb ook geen grabhandle op me board. Hij kan er wel op maar heb hem eraf gehaalt omdat ik hem echt nooit gebruikte en een keertje met me knie op geland ben wat geen lekker gevoel was. En het ziet er ook mooier uit vind ik.
|
|
|
Matthijs?!
|
bij mijn board had ik geen grabhandle meer maar dat kwam omdat er af was getrokken(niet goed vast geschroeft) en daarna had ik geen zin om hem er nog op te zetten xD en nu ben ik hem verloren op zee dus dat doet er niet meer toe als ik hem niet erug vind
|
|
|
DENNS
|
wat is een grab handle???
|
|
|
TiJo935
|
Grab handle is een soort beugel die tussen de twee footpats zit waarmee je bijvoorbeeld je board in de lucht makkelijker vast kan pakken. Of hem op het land eraan dragen. Tim
|
|
|
martijn
|
hahahahaha keeskonjo was sarcastisch tim
|
|
|
chico
|
wat is een grab handle??? Net zoiets als een lovehandle. Er is een ergonomische verbinding tussen een hand en een specifiek voorwerp.
|
|
|
|
DENNS
|
Grab handle is een soort beugel die tussen de twee footpats zit waarmee je bijvoorbeeld je board in de lucht makkelijker vast kan pakken. Of hem op het land eraan dragen. Tim oke bedankt voor de informatie!!
|
|
|