a3ian
|
heb je al les genomen???????????????????????????? als ik dit zo alemaal lees denk ik van niet, zou ik eerst maar eens gaan doen voor dat je een miskoop gaat doen. voor de rest waar en waneer ben je van plan te gaan varen en wat is je gewicht??????
|
|
|
LOEN
|
Sowieso even beginnen met een les. Kun je gelijk kijken of je het echt leuk vind en wel zo veilig natuurlijk! Dan zul je ook te horen krijgen dat je met bvb een bow of sle het sneller zult leren De Aero was toen (geloof 2003) een goede kite om mee te beginnen maar is nu wel lichterlijk achterhaald. Kites van rond 2006 zijn een heel stuk veiliger en bows/sles zijn makkelijker om mee te leren. Ik vind 450 euro veeel geld voor die kite en een board van 155 of 180 Die kite moet je voor 100 euro wel kunnen krijgen 2ehands en een board van rond die lente ook wel voor 100 euro ongeveer... Sowieso dan voor die 155 gaan, maar het is nog aan de grote kant . Ook je gewicht speelt hierbij natuurlijk een rol.
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Natuurlijk eerst even les nemen! twee jaar geleden was een Aero II mijn eerste kite. Dat was toen al een hopeloos verouderd model. Traag, weinig depower en een smalle windrange (naar huidige maatstaven). advies: Geef iets meer geld uit voor een goede vlieger die geschikt is voor instappers. Bijvoorbeeld een Flysurfer Pulse 10m (zie Marktplaats) en kopp daarbij een NBL-board (instapper van Nobile). Met dit setje kun je een hele tijd vooruit en vanaf 11 knopen tot 20 knopen relaxed oefenen. Veel plezier
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Die set niet kopen.
Eerst les nemen (2 dagen), dan verder kijken...
EN weet waar je aan begint...is nogal verslavend allemaal dat kiten...
|
|
|
|
HighTimes
Geen avatar
|
Haha tof dat jullie allemaal zo bezorgd zijn, natuurlijk ook voor jullie eigen veiligheid als er weer zo'n roekeloos persoon het water betreedt. In zomer 2005 heb ik twee lessen genomen waarbij het kiten zelf goed ging, niet laten crashen en geen vluchten van kilometers met dat ding gemaakt. Een update over starten en de lijnen verbinden kan ik daarentegen wel weer goed gebruiken!! Het klinkt natuurlijk allemaal zo aanlokkelijk als je er niet echt inzit en kites nieuw weg ziet gaan voor 1000 euro, dus dit leek mij wel interessant. Als ik dit dan allemaal lees kan ik het beter niet doen.. Is het noodzakelijk om dan een nieuwere vlieger te nemen ivm veiligheid en zo? Zoveel kan er niet misgaan, toch?
Thx
PS sowieso ben ik niet van plan nieuwe kites te kopen omdat dat gewoon teveel geld kost.. tweedehands it is dus..
|
|
|
Marko
|
Koop wat nieuwe kites wat je zelf zegt inverband met de safaty. 2006-2008
|
|
|
Frank77
|
Wat ideeen voor een SLE:
Een waroo 2007 (geen 2006, die zijn slechter). Alternatief een gaastra jekyll 2007 of een spider 2007 (iets minder fan van). naish boxer 2007 (hoewel ik daar geen fan van ben), evt. cabrinha switchblade (de crossbow heeft katrollen op de bar en daardoor veel te vel bardruk) , een north rebel 2007 (maar dan groter dan 10m2, de kleine maten zijn te snel), north rhino 2007 maar dan als je wat zwaarder bent want het zijn sleurhutten
Goede C-shapes: North Vegas 2007, F-one tribal II, Gaastra max
Een van deze kites moet vast tweedehands of haast nieuw te koop zijn. Begin niet aan de oude troep van wipika en nasih. Het kan tegenwoordig veel veiliger, en je eigen veiligheid is vrij belangrijk in deze sport.
|
|
|
Knorrie
|
He hightimes,
Kijk eens op boardsports.nl nieuwe kites voor 2dehands prijzen!!! Bularoo, waroo allebei topkites om mee te beginnen. Sucses met je eerste meters
|
|
|
Morres
|
Wat ideeen voor een SLE:
Een waroo 2007 (geen 2006, die zijn slechter). Alternatief een gaastra jekyll 2007 of een spider 2007 (iets minder fan van). Gaastra Jekyll is alleen 2008. Anyway, hightimes: 1: Aero II 11mtr bestaat niet ,Naish werkte met de AeroII met even maten (10-12-14 enz) 2: Naish xforce zegt me niks? 15,5 is iig een oude kite van Niash (voor 2004 werkte ze nog met 0,5m²'s 3: 1.80 board is doelloos, tenzij je 'em voor 50euro meekrijgt, dan kan het nog wel uit. 4: 450voor die set is teveel, 300 houdt het echt mee op. 5: welke winkel is dat? Want het is óf iemand die er geen verstand van heeft die je dit probeerd te verkopen, óf een oplichter. 6: Koop deze meuk niet, reken 400-600 voor een goede 2e hands kite of een nieuwe overjarige. Koop dan een baordje voor 150-200 euro en je bent klaar (op wetsuit en harnas na)
|
|
|
fransie
|
Wat ideeen voor een SLE:
Een waroo 2007 (geen 2006, die zijn slechter). Alternatief een gaastra jekyll 2007 of een spider 2007 (iets minder fan van). Gaastra Jekyll is alleen 2008. Anyway, hightimes: 1: Aero II 11mtr bestaat niet ,Naish werkte met de AeroII met even maten (10-12-14 enz) 2: Naish xforce zegt me niks? 15,5 is iig een oude kite van Niash (voor 2004 werkte ze nog met 0,5m²'s 3: 1.80 board is doelloos, tenzij je 'em voor 50euro meekrijgt, dan kan het nog wel uit. 4: 450voor die set is teveel, 300 houdt het echt mee op. 5: welke winkel is dat? Want het is óf iemand die er geen verstand van heeft die je dit probeerd te verkopen, óf een oplichter. 6: Koop deze meuk niet, reken 400-600 voor een goede 2e hands kite of een nieuwe overjarige. Koop dan een baordje voor 150-200 euro en je bent klaar (op wetsuit en harnas na) mee eens!!
|
|
|
Frank77
|
Gaastra Jekyll is alleen 2008. ja, hets is ook allemaal niet te volgen: in Augustus 2007 sta je met een Gaastra Jekyll 2008 te varen.
|
|
|
helium
|
Don`t do it!! ouwe rommel
|
|
|
WIMPIII
|
Hightimes, geef nog ff je gewicht door. Is makkelijker adviseren voor ons welke maten goed zijn.
@morres, die Naish 15.5 zal wel een ARX zijn. Ook niet doen dus.
|
|
|
kiteroger
|
hey waar kom je vandaan? kun je ff kijken waar je les kan nemen... iedereen weet wel iemand in zijn of haar buurt en heeft daar goede of minder goede ervaringen mee... dussss eerst les...!!
|
|
|
HighTimes
Geen avatar
|
Oke oke relaxt.. ben 1.83 en weeg 80 kilo en was dus op zoek naar een 10, leek mij wel een goede beginnersmaat zonder dat ik gelijk ergens in de duinen lig.. Nou ik doe die set toch maar niet dan, bedankt voor alle adviezen! Les heb ik voor t eerst in Noordwijk gehad 3 jaar geleden dus, dat was in de golven en dat was behoorlijk lastig om op je board te gaan staan, iets makkelijkere omstandigheden zijn gewenst Zou trouwens een RRD type HiR 13 goed zijn? Overjarig 2006 of 2007 geloof ik voor 399..
|
|
|
Mees..
|
je kunt evt in op het ijselmeer les nemen, veeeeel minder golven ^^. een 10 is overigens wel klein, ik zou idd voor een 13 gaan, hoewel ik met een rrd geen ervaring heb.
|
|
|
kees69
|
mocht je een komplete set zoeken dan heb ik nog wel een prima beginnersset voor je in de aanbieding. Cabrinha CO2 10m en 14m + North Defender board 148cm + alle toebehoren als tassen, pomp, reparatiesetjes en bar. Kites in prima staat, nooit schade aan gehad en dus nooit gerepareerd. Ben van dezelfde lengte en gewicht als jij en ik heb er erg veel plezier van gehad me eerste 2 kite jaren. Ik zal zeker niet alleen voor een 10 gaan, dan sta je vooral in de zomer vaak alleen maar te kijken.
|
|
|
|
kees69
|
700 euro. Alleen het bord was al 400euro, zit nog geen krasje op, dus ik denk een heel scherpe prijs. Laat maar horen of als je interesse hebt, ik heb ze nog niet te koop gezet, wil eerst ff foto's maken.
|
|
|
Marko
|
700 euro. Alleen het bord was al 400euro, zit nog geen krasje op, dus ik denk een heel scherpe prijs. Laat maar horen of als je interesse hebt, ik heb ze nog niet te koop gezet, wil eerst ff foto's maken.
UIt welk jaartal komt alles?? 700 euro voor 2 co2's en een board weet niet of ik dat zou doen kites zijn al best out of niet?? Maar uit welk jaartal komt alles dan kan je het goed inschatten.
|
|
|
Marko
|
Wat vraag je voor je die set Kees?
Denk ook aan je veiligheid hé !!! Het zijn allemaal c kites uit een wat ouder jaar. Het begut is niet altijd belangrijk kijk ook of het veilig is . Dan maar 1 kite maar wel wat duurder.
|
|
|
kees69
|
kites zijn uit 2006. Tuurlijk heb je gelijk dat nieuwere modellen en veiligheid elk jaar beter wordt. Kun je ook wachten tot 2010, is alles nog beter. Waren mijn 1e kites en mij ervaring is dat ik het er prima mee heb kunnen leren. Genoeg depower, zeer goed en veilig release systeem. Zelf nooit problemen gehad. Maar goed dat is mijn ervaring.
|
|
|
Tim!
|
Als je een bow/sle neemt moet het zeker een 12 of 13 meter zijn, 10 is echt te klein voor jouw gewicht en de wind hier.. Ik sluit aan bij de mening om een 2007 model te neem (veiligheid,depower,...) Een 2007 waroo 13m moet je voor een mooie prijs kunnen krijgen!
|
|
|