Kite surfen in ghana?

TjeerdSJ

Maart 11, 2010, 09:44:36
edit2Rapporteer  
Beste kiters,

Ik ben nog beginner, maar hoop dat ik voor 30 april nog 1 a 2 lessen heb kunnen volgen in nederland zodat ik echt op m'n board sta en zelfstandig het water op kan en me eigen gear heb gekocht. Op 30 april ga ik dan naar ghana waar ik 3 a 4 dagen zeker vertoef in een bungalow aan het strand. En daarnaast nog wat rondreis in het binnenland Dit is natuurlijk helemaal mooi, maar het zou nog mooier zijn als je er kon kite-surfen voor de deur. Ik weet niet of iemand er ervaring mee heeft? Of geruchten over het kunnen kiten in ghana?

Groet,

Tjeerd
Ellis

Geen avatar

Antwoord #1 Maart 11, 2010, 11:14:42
edit2Rapporteer  
De zee in Ghana is niet echt geschikt voor kiten. Zelf heb ik enkele maanden vrijwilligerswerk gedaan in Cape Coast en heb daarnaast nog een paar weken doorgebracht in Accra. Beide plaatsen niet geschikt gezien de zeer sterke stroming en heftige branding. Zeker voor beginners kan ik het niet aanraden. Ghanese zelf beoefenen de sport niet, en zo'n 90 / 95 procent van de bevolking kan niet zwemmen. Als er iets mis gaat hoef je dus geen hulp te verwachten, mits je toevallig een bootje tegenkomt. Ik zou zeggen laat je spullen thuis en geniet van het land.

Hopelijk kun je er wat mee. Veel plezier in ieder geval.
RH

Antwoord #2 Maart 12, 2010, 12:49:24
edit2Rapporteer  
Zelfde ervaring en advies als Ellis...
Keut Local

Antwoord #3 Maart 12, 2010, 21:18:20
edit2Rapporteer  
Klopt wat Ellis zegt, wat je miss wel kunt doen is naar the green turtle lodge gaan. Daar kan je surfen, vaak zijn de golven daar wel redelijk en heb je het hele water voor jezelf. Gewoon aan de Engelse eigenaar om een boardje vragen. Ervaring is wel een must, want je moet jezelf kunnen redden. Sterke onderstroom en stevige golven vragen erom dat je goed kunt zwemmen en om kan gaan met een surfboard, want je moet jezelf kunnen redden!

http://www.greenturtlelodge.com/

Veel plezier in ieder geval. en owja, vergeet vooral de markt van Kumasi niet...een ervaring op zich!

Groeten Mark
TjeerdSJ

Antwoord #4 Maart 14, 2010, 21:12:01
edit2Rapporteer  
Thanks voor alle reacties, laat dan toch maar mijn spullen thuis.

Nogmaals bedankt voor de tips, normaal surfen kan ik ook. Dus dan wordt dat het maar!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.