Op zoek naar een leuk harnasje

Runaque

Geen avatar

April 17, 2010, 12:39:01
edit2Rapporteer  
Ik ben stilletjes aan eens aan het uitkijken naar een beter en meer comfortabel harnasje, want hetgeen ik heb is best wel ok, maar toch redelijk gedateerd denk ik. Ik heb dus een vrij oud Cabrinha harnasje waar geen voorziening is voor een handle pass leash en ook geen extra steun op de spreader, de foto's zeggen genoeg.

Voor deze sport te leren is het meer dan voldoende lijkt me, maar toch drukt de spreader redelijk stevig tegen mijn ribben aan met als gevolg dat het behoorlijk lastig wordt als je bezig bent en dus was ik eerst van plan om zo'n "kussen" van Mystic te kopen die extra steun moet bieden op de spreader, maar dat ding kost al direct een derde van een "goedkoop" harnas. Ik had ook graag een veiligheidsmesje gehad en dus leek het nogal kostelijk om mijn oude harnas te upgraden, dus vandaar dat ik eens een het uitkijken ben naar een nieuw.

Ik heb mijn oog laten vallen op een Mystic Shadow 2010 waarvan een in wit er best wel leuk uitziet en de prijs best meevalt (+/-140€). Dus graag weet ik of dit harnasje een goede keuze is, maar ik sta ook open voor andere suggesties. Ik heb een voorkeur voor strak en eenvoudig design en geen schreeuwerige kleurjes, en liefst een met veiligheidsmesje aanwezig.
Morres

Antwoord #1 April 17, 2010, 15:11:17
edit2Rapporteer  
Tja, ik ben geen mysgestict fan, 2010 ziet er wel goed uit. maar de kwaliteit was de laatste jaren niet altijd prijswaardig. Vooral het hoge prijssegment van mystic vond ik slechte prijs/kwali verhouding. Ik ben zelf qua trapeze's Prolimit-fan. heb er 2 gehad in mn 'kitecarriere' nog nooit vroegtijdig schade. Heb nu 2007 kitewaist pro model, is nu pas enzigzins aan vervanging toe. En ik kite veel. Zelf vind ik het clickerbar systeem van mystic wel aardig ok. Maar het is dan ook deels gejat van prolimit(die ook fijn is) Andere topmerken zijn Dakine en Pat-love. Maar die zitten denk i kboven je prijsklasse.(?) ken de prijzen niet uit mn hoofd.
Runaque

Geen avatar

Antwoord #2 April 17, 2010, 15:41:48
edit2Rapporteer  
Prijzen voor Pat Love beginnen rond de 150€ en lopen snel op. Of het clickerbar systeem gejat is maakt me weinig uit, het is een handig iets, hoef ik de spreader niet telkens volledig te ontspannen om hem even  uit te schieten.
Morres

Antwoord #3 April 17, 2010, 16:05:52
edit2Rapporteer  
precies, dat was mn punt maar met clickerbar moet je ook opspannen, alleen een STUK minder.

Trouwens: patlove 130euro http://webshop.kitepro.nl/epages/08012902.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/08012902/Products/12091502/SubProducts/12091502-SZw Ik heb een affiliaties met die shop.
Runaque

Geen avatar

Antwoord #4 April 17, 2010, 16:42:45
edit2Rapporteer  
Dat is een mooie prijs, maar ik moet eerlijk toegeven dat het ontwerp me niet echt aanspreekt. Maar ik ga het toch in mijn achterhoofd houden.  Wink
Morres

Antwoord #5 April 17, 2010, 20:25:26
edit2Rapporteer  
functie boven ontwerp, toch!?
Runaque

Geen avatar

Antwoord #6 April 18, 2010, 11:15:59
edit2Rapporteer  
functie boven ontwerp, toch!?

Ergens heb je gelijk, maar als iedereen zo rechtlijnig denkt, dan loopt iedereen met dezelfde GSM, kleding, rijd iedereen met dezelfde wagen, vaart iedereen met dezelfde kite, ...

Een beetje eigenheid kan geen kwaad, hoewel er bepaalde dingen zijn waar je vaak niet veel keuze hebt, maar soit, ik heb graag een harnasje dat mij aanspreekt.
marving60

Logs: 0 | 5 uur
Antwoord #7 April 18, 2010, 13:50:14
edit2Rapporteer  
ik heb sinds kort de naish kevin langeree! voor mij echt SUPER!
Heel veel steun in de rug. echt een hele breede achterkant zeg ma.
En een klik systeem waar ik vrolijk van word en wat ook in het zand werkt Wink

Prijs weet ik zo niet... moet je maar eventjes op zoeken.

Greetz
Morres

Antwoord #8 April 18, 2010, 13:50:52
edit2Rapporteer  
nee hoeft niet ,want niet iedereen zoekt dezelfde functie:P bovendien heeft iedereen een andere pasvorm Smiley
LamiKaze

Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #9 April 18, 2010, 14:01:23
edit2Rapporteer  
Ik vind het belangrijkste als die maar goed zit. Heb nu een Mystic Warrior ofzo maar vind ik niet echt lekker zitten. Ga op zoek naar een heupzit bevalt me toch beter en heb je dat ding ook niet iedere keer onder je kin zitten.
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 April 18, 2010, 14:16:02
edit2Rapporteer  
Hey  luitjes,

ik zou jullie toch maar willen adviseren om eens een keer de mystic warrior 2  te gaan uitproberen...
dat ding zit goed in elkaar goed afgewerkt, en veel steun, met name bij mij in m'n onderrug. hij is voorzien van een goede padding en als je hem om hebt kruipt hij niet omhoog, je bar die drukt ook niet tegen je onderste ribben en schuurt je wetsuit ook niet naar de klote...iets wat ik bij andere harnasjes wel heb ervaren...

renaque succes met de juiste keuze maken...ik zou zeggen ga naar een winkel, ga ze passen...vraag of ze ook iets hebben waar je aan kunt haken, en pak wat voor jou de beste keus is
sennesmid

Geen avatar

Antwoord #11 April 18, 2010, 14:21:59
edit2Rapporteer  
de underwave sultan is ook echt een top trapeze! ik heb hem nu 2 maander en ik ben er echt heel tevreden mee!
Runaque

Geen avatar

Antwoord #12 April 19, 2010, 19:02:15
edit2Rapporteer  
Iedereen bedankt voor de bijdrage, maar ik denk dat ik het toch bij de Mystic Shadow ga houden daar ik deze veel mooier vind dan de Warrior 2. Van kwaliteit en steun zullen deze toch gelijkaardig en voor 125€ (inclusief korting en verzendkkosten) bij King of Watersports kan je toch niet sukkelen.
Morres

Antwoord #13 April 19, 2010, 20:06:11
edit2Rapporteer  
tja, trapeze pas ik toch echt liever, zelf weten Grin
Runaque

Geen avatar

Antwoord #14 April 19, 2010, 20:21:03
edit2Rapporteer  
Ik wil niet lullig klinken, maar waarom altijd zo'n denigrerende houding aannemen? Ik lees hier (en elders) vaak genoeg dat men een wetsuit besteld of gaat bestellen in UK en ik meen dat jij je surfbotjes ook over het water besteld, heb je ze dan ook aan gehad? Sorry hoor, maar ik zou jouw succes en veel plezier ermee wensen, maar als je op een godenberg zit zit je vaak ook met je hoofd in de wolken.  Wink
Morres

Antwoord #15 April 19, 2010, 21:00:25
edit2Rapporteer  
ja, ik heb zelfs mn wetsuit én schoentjes én handscoentjes uit UK. Maar een trapeze moet écht goed zitten! Geen gelul, ik surf veel en een verkeerd harnas kost jeje rug, of je ribben! Ik ga wat langer mee, dus weet wel ongeveer wat ik moet hebben en kan bestellen. MBT mn wetsuit, maatje van me heeft zelfde postuur, dus wist ik welke maat ik moest hebben. Schoentjes, tja, alles was beter dan de mystics die ik hiervoor had Grin Handschoentjes was een gok.
stefanatix
Gast
Antwoord #16 April 19, 2010, 21:24:03
edit2Rapporteer  
http://www.larwatersports.co.uk/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=247&products_id=163
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #17 April 19, 2010, 21:40:58
edit2Rapporteer  
Prima keuze hoor Runaque, ik heb de warrior nu al enige tijd en ben er nog steeds erg over te spreken. Zal voor de Shadow niet anders zijn wat kwaliteit betreft. Ik heb hem gekocht bij een lokale shop omdat het een mooie aanbieding was (was ingeruild na 1 sessie dus konden ze niet nieuw verkopen). Maar als jij een mooie aanbieding kan krijgen bij King of Watersports moet je dat gewoon doen. In het slechtste geval zit hij niet lekker en dan kan je hem altijd nog terugsturen.

Overigens heb ik het spreaderbar systeem gelijk eraf gegooid en doe ik het gewoon met het ouderwetse bandje. Vind ik veel lekkerder Wink

Morres, kwaliteit van mijn warrior heb ik niet over te klagen en ik kite toch veel. Ik weet dat er wat mensen zijn geweest waarbij de toplaag los liet maar dat is volgens mij bij de 09 en 10 trapezes niet meer voorgekomen. Ik spoel wel alles na iedere sessie af met zoet water.
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #18 April 19, 2010, 21:44:02
edit2Rapporteer  
Goeie keuze die Shadow.
Persoonlijk ben ik meer voor de Warrior 2, maar het gaat uiteraard ook om of het lekker zit.
Als die Shadow bij jou lekker zit dan zou ik het gewoon doen.
Eagle-Jan

Antwoord #19 April 19, 2010, 21:50:42
edit2Rapporteer  
Renaque ga nou maar ff passen in de winkel bij jouw in de buurt...als die goed is, en elders goedkoper...dan kun je hem toch nog altijd elders bestellen...

tjah en die shadow ja misschien ziet ie er leuker uit maar die warrior is wel een betere keus...in mijn geval wel, wat steun betreft...

de looks  volgen is leuk maar...vraag het je zelf maar af als je klachten krijgt of het dan de moeite is geweest... een goede harnas uitzoeken, daar gaat nou eenmaal wat tijd in zitten...

owjah en de warriors zijn ook in verschillende kleur uitvoeringen te verkrijgen

check deze: voor maar 99 pond.... mareh eerst passen!!!

Eagle-Jan

Antwoord #20 April 19, 2010, 21:50:55
edit2Rapporteer  
http://www.westcountrywatersports.co.uk/mystic-warrior-len10-waist-harness-09-718-p.asp
LamiKaze

Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #21 April 20, 2010, 10:37:25
edit2Rapporteer  
Passen wil nog niet zeggen dat ie lekker zit bij het varen. Ik heb de Mystic Warrior bevalt redelijk, maar moet hem mega vast zetten anders heb ik hem iedere keer onder m'n kin en die is natuurlijk groot hé.

Mooiste zou zijn passen en uitproberen dan weet je zeker dat het lekker zit. De kleur, vorm, of andere flauwekul interesseer me niet als die maar lekker zit.
Runaque

Geen avatar

Antwoord #22 April 20, 2010, 16:09:25
edit2Rapporteer  
Dat passen is allemaal goed en wel, maar met webshops valt dat nogal moeilijk en om dan een surfshop in de buurt te gaan opzoeken om wat harnasjes te gaan passen en ze dan online te bestellen, zou dat leuk zijn mocht jij (daarmee bedoel ik niet direct iemand hier in het topic) de uitbater zijn van de zaak waar je even doodleuk "misbruik" maakt van de goedheid van deze zaak? Ik heb mijn middel gemeten en ik val binnen Large en met de aankomende kilo's voor de toekomst is het riskant om voor een Medium te gaan, mijn Cabrinha harnas is een Large en zij hanteren dezelfde maten als Mystic. Past het niet, spijtig voor mezelf, maar dan staat er hier binnenkort een nieuw harnas voor weinig te koop, maar ik gok erop van niet.

In ieder geval, ik heb bericht gehad dat de bestelling onderweg is, dus hopelijk is het deze week nog bij mij afgeleverd, dan kan ik het harnas komende weekend eens gaan uittesten, tenminste als er voldoende wind staat.
Emielkruisdijk

Antwoord #23 April 20, 2010, 16:40:42
edit2Rapporteer  
Uhm.. lifestyle.. Hoeveel knappe vrouwen kom jij tegen tijdens het kiten?

En wat el doctoro zegt is waar: alle trapezes passen, maar zit het ook lekker!
Runaque

Geen avatar

Antwoord #24 April 20, 2010, 17:42:30
edit2Rapporteer  
Prima keuze hoor Runaque, ik heb de warrior nu al enige tijd en ben er nog steeds erg over te spreken. Zal voor de Shadow niet anders zijn wat kwaliteit betreft. Ik heb hem gekocht bij een lokale shop omdat het een mooie aanbieding was (was ingeruild na 1 sessie dus konden ze niet nieuw verkopen). Maar als jij een mooie aanbieding kan krijgen bij King of Watersports moet je dat gewoon doen. In het slechtste geval zit hij niet lekker en dan kan je hem altijd nog terugsturen.

Overigens heb ik het spreaderbar systeem gelijk eraf gegooid en doe ik het gewoon met het ouderwetse bandje. Vind ik veel lekkerder Wink

Morres, kwaliteit van mijn warrior heb ik niet over te klagen en ik kite toch veel. Ik weet dat er wat mensen zijn geweest waarbij de toplaag los liet maar dat is volgens mij bij de 09 en 10 trapezes niet meer voorgekomen. Ik spoel wel alles na iedere sessie af met zoet water.

Dank je wel Reflex, Ik ga er van uit dat beide harnasjes niet veel met elkaar verschillen, eerder design en hier en daar een detail zal wel wat anders zijn. Ik denk zelf niet dat ik een verkeerde keuze gemaakt heb en met wat ik nu heb, die cabrinha, die heeft niet eens bescherming over de spreader zitten en dat voel je toch wel als je 30 minuten bezig bent. Ik zou eerst zo'n spreader "kussen" halen, maar die kost al gauw 30€, dus 25% van een nieuw harnas en uiteindelijk blijft het een harnas van god mag weten welk jaar.

Goeie keuze die Shadow.
Persoonlijk ben ik meer voor de Warrior 2, maar het gaat uiteraard ook om of het lekker zit.
Als die Shadow bij jou lekker zit dan zou ik het gewoon doen.

Ik denk wel dat het geen verkeerde keuze is, ik heb na het bestellen gemerkt dat Youri Zoon dezelfde vaart, alleen wordt dat niet zo uitdrukkelijk naar voren geschoven als de Warrior van Ruben Lenten. De witte van Len10 ziet er ook niet verkeerd uit, maar ik vind de Shadow er toch net beter uitzien, ja, het oog wil ook wat Grin

Uhm.. lifestyle.. Hoeveel knappe vrouwen kom jij tegen tijdens het kiten?

En wat el doctoro zegt is waar: alle trapezes passen, maar zit het ook lekker!

En wat hebben die vrouwen er nu weer mee te maken? Maar voorlopig heb ik nog niet veel vrouwen op het strand of het water gezien.
Het harnas dat ik nu heb zit niet lekker, is redelijk gedateerd en ik kan er zelf niets meer over terugvinden, dus dat zegt genoeg. Voorlopig is dit nog te doen met dat ding.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.