JeWeDe
Geen avatar
|
dun fleece truitje! en de geheim tip Hard gekookt eitje er bij wel eerst laten schrikken
(dat eerste werk echt)
|
|
|
|
Ed.
Logs: 0 | 165 uur
|
een regenjas die strak zit of zo'n dun zeiljack met sluitende mouwen tegen de wind scheelt al heel veel. handschoentjes voor het comfort, simpele van de decatlon zitten het lekkerst. cappies vind ik maar vies ik zet liever een muts op met dik elastiek erin. Schoenjes zijn helemaal nasty die blijven zo lang mogelijk uit En daarna.. het droogpak
|
|
|
Morres
|
spraytop (of een regenjasje van 5euro) werkt echt erg goed, je haalt namelijk directe windchill van je lichaam af. onderpak vind ik zelf irritant, werkt alleen als je 5/3 net niet goed sluit. mijn 5/3(oniell P2) slijt erg goed aan, dus ik probeer het niet eens, voorheen deed ik mn shorty gewoon onder mn 5/3..maar sinds mn oneill niet meer. Ik zou zeggen, kop een nauwsluitend regenjasje voor een paar euro
|
|
|
|
|
Michael van der Hoek
|
ik heb, als ik het koud krijg, een neopreen shirtje aan van oneill onder me pak. (oneill psycho 2) Dit shirt is 1.5mm dik en heeft lange mouwen. Volgens mij is dat een hyperfreak top. Maar het duurt wel even voor ik het koud krijg in dat pak Daarnaast heb ik dan schoentjes, handschoenen (waterdichte, voor zover dat kan) en een cap. Daarmee kan je toch wel redelijk lang doorvaren!
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
DEZE is ook lekker warm ! Idd. Twee jaar geleden hadden ze daar ook een heel pak die je over je wetsuit kon doen. Dit scheelt ook enorm. Misschien even de zoekfunctie gebruiken hiervoor.
|
|
|
wouterb
|
zwemt deze handel makkelijk?? helemaal als het een compleet pak betreft kan ik me voorstellen dat dat volgelopen een aardig anker gaat vormen
|
|
|
Morres
|
idefixe zei destijds dat er bijna niks doorheen komt!
|
|
|
wouterb
|
klopt maar loopt ie niet langzaam vol als je naar je board bodydragged?
Moet dat arme vliegertje ineens 10kg meer op tillen.
|
|
|
feddomw
Gast
|
LOL: wat betekent dit in de omschrijving van dit Decathlon ding?
Waterdichtheid : Waterdicht tot 9000 mm
|
|
|
wouterb
|
LOL: wat betekent dit in de omschrijving van dit Decathlon ding?
Waterdichtheid : Waterdicht tot 9000 mm
Dat je 0,9bar waterdruk op de stof kan zetten voordat het erdoor komt. als je probeert een tuinslang af te dichten met dit stoffie komt water erdoor want daat staat, pak 'm beet, 2 bar op.
|
|
|
feddomw
Gast
|
Dat kan niet kloppen. Ten eerste meet je waterdichtheid niet met een lengtemaat. Wel als het om een horloge of zo gaat, want dan is de DIEPTE qua afstand bepalend voor de drukvastheid.
Dat vind ik een rare aanpak voor een regenjack-achtig ding (dat is het want het is geen ding met nek en pols-seals), dat niet een "echt" afgesloten geheel is. OK, dan nemen ze een doosje die aan een zijde dicht wordt gemaakt met de stof van de regenjas. Kijken op welke diepte de stif water doorlaat.
Moet ik nou inderdaad terug naar mijn PADI beginselen voor een Decathlon jack? 9000mm = 900cm = 9m. Op 9m diep is de druk 1.9 bar, niet 0.9 bar. Met andere woorden jouw tuinslang komt er (net) niet doorheen....
Ik vond het uberhaupt een belachelijke (onjuist) technisch detail voor een jackie van €49.95. Dit terzijde.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics: no matter who wins, you're still both retarded.
|
|
|
wouterb
|
...... Moet ik nou inderdaad terug naar mijn PADI beginselen voor een Decathlon jack? 9000mm = 900cm = 9m. Op 9m diep is de druk 1.9 bar, niet 0.9 bar. Met andere woorden jouw tuinslang komt er (net) niet doorheen.... .....
Aan de 'droge'kant van de stof staat luchtdruk (= 1bar). 1.9 - 1 = 0.9bar. lekker belangrijk, met dit soort bakken water komt het toch door elk kiertje, naadje en ritsje. vraag blijft: kan je er fatsoenlijk mee zwemmen??
|
|
|
feddomw
Gast
|
Inderdaad lekker belangrijk, maar ik ben een zeikerd en "hun" logica en duidingenen kloppen gewoon niet. Dat jij en ik er wel uit komen met onze theoretische kennis is een ander verhaal....
Ik vind het ding er prima uit zien, maar gezien het prijsverschil zou ik wellicht voor een Mystic gaan. Als zo'n ding lekker strak aansluit zou je er geen echte last van moeten hebben bij het zwemmen denk ik.
De vraag is eigenlijk als het toch als windbreaker is bedoeld over je wetsuit tijdens het kiten om de windchill te beperken, waarom je dan niet gewoon net zo goed een poncho van een vuilniszak kan maken, of een ouderwetse Zuidwester aan. Die zijn 100% winddicht. En goedkoper. Theoretische vraag, die Mystic is natuurlijk vette dope shit. ;-)
|
|
|
Idefixe
|
zo, de spraytop is nu wel erg goedkoop LINKJE
|
|
|
Morres
|
niet bgeschikbaar in de winkel bi jde arena :S