Deze walvis ook dood door plastic in zee

Jelle

November 09, 2013, 21:02:28
edit2Rapporteer  
Van vogels wist ik het al, 80% heeft plastic in hun maag.
Maarten Huisman wees al op http://www.take3.org.au/

The 'Take 3' message is simple: take 3 pieces of rubbish with you when you leave the beach, waterway or... anywhere and you have made a difference. 

http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?f=1&t=2382655
Boudewijn

Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #1 November 09, 2013, 22:25:16
edit2Rapporteer  
Kenne die beesten niet ontploffen als ze al een tijdje dood zijn door gassen die zich ophopen in het dier?

Lijkt me niet slim om er dan lekker op te bivakeren.
So_Surreal

Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #2 November 09, 2013, 22:31:24
edit2Rapporteer  
Ik vind het sowieso raar om op een dood dier te gaan staan, dat doe je toch ook niet bij de hond van de buren als die is overleden ?
Wimt

Antwoord #3 November 09, 2013, 23:36:42
edit2Rapporteer  
Je hebt gelijk, Surreal, dat, als je niet op je klompen aanvoelt, dat je niet met je vuile poten op zo'n waardig dier moet gaan zitten stampen (voor je fb-foto), je blijkbaar,  net als zoveel anderen, het BEWUSTZIJN hebt van een half kippenei.

Als je nu blijkbaar op dit lage nivo zit, zul je de rest van je leven nog wel nodig zijn, om überhaupt het nivo van een volledig kippenei te behalen. Het volledig MENS-nivo, zul je in dit leven wel niet meer behalen. Niet helemaal jouw schuld, het is deze wereld die dit gedrag voor jou uitgestippeld, Dit overstijgen is mogelijk als  je jezelf volledig leert kennen.
Keer tot jezelf, en je doet dit soort stomme halve kippenei dingen niet meer.
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #4 November 10, 2013, 00:19:03
edit2Rapporteer  
The 'Take 3' message is simple: take 3 pieces of rubbish with you when you leave the beach, waterway or... anywhere and you have made a difference. 

JUIST! Als elke kiter dit nou ook zou doen! Ik heb al een tijdje de gewoonte om wat mee te pakken van het strand (Slufter) als ik weer vertrek.,erg kleine moeite, er ligt altijd wel iets van plastic op de weg naar de trap en je loopt ook langs vuilnisbakken!

Doen jullie mee!?
hehuis

Antwoord #5 November 10, 2013, 06:53:34
edit2Rapporteer  
Jaja, waar is de inhoud van de maag?
Kan zo'n beest ook niet overgeven?

Waar staat het bewijs dat hij/zij aan plastic is dood gegaan. Voor of  na de stranding?

Blalabla

Broodje aap!
gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #6 November 10, 2013, 09:06:37
edit2Rapporteer  
@jb: ik wordt een beetje simpel van dat soort acties. Ook al nog zo goed bedoeld( want dat zijn ze altijd). Ik zorg er al jaren voor dat ik altijd mijn eigen rommel opruim op t strand, en als t zo uitkomt ruim ik iets op wat me opvalt. Daar hoeft een ander geen actie voor te bedenken.

Je moet de brouwerdam eens bekijken na een zomerdag, dan weet je waar een belangrijke oorzaak ligt.
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #7 November 10, 2013, 13:52:19
edit2Rapporteer  
Ja, heb je ook gelijk in, maar is gewoon een goede gewoonte (uiteraard ook om zelf niks achter te laten) om wat mee te pakken. Voor mij voelt het in elk geval altijd als een goede daad!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.