|
Staal
Geen avatar
|
Ik zie zo'n vouw-mes toch niet zo zitten - zie maar eens dat je dat op tijd open krijgt. Die standaard lijnenmesjes lijken minder handig om op je bovenarm te bevestigen: die zijn vrij kort om goed door een hoesje oid vastgehouden te worden. Eigenlijk heb je iets nodig dat je in je vuist kan houden terwijl je door je lijnen hakt. Ben benieuwd of er iets gevonden kan worden dat hierop lijkt: http://www.mondialgifts.be/relatiegeschenken/veiligheidsmes.html
|
|
|
Dobbelsteen
Geen avatar
|
Blijkbaar niet zo handig aangezien die knoppen niet echt makkelijk te bedienen zijn met handschoenen/koude vingers. Zelf kom ik soms in contact met Kannad r10 safelink plb's. Om die te activeren moet je enkel maar een groot stuk plastiek lostrekken. Lijkt me een heel stuk handiger. En ik zie dat de prijs ook al een stuk minder is dan de resq link.
|
|
|
Morres
|
let er wel op dat je een handmatige EPIRB koopt en niet een met een capsule of met op-de-kop actuator...
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Ik zie zo'n vouw-mes toch niet zo zitten - zie maar eens dat je dat op tijd open krijgt. Ik heb gister even zitten googelen en er zijn echt bizar veel soorten (reddings)messen en open maken is bij de meeste geen probleem werkt als een soort stiletto een schuifie of drukknop en mes springt open. Het meest voor de hand liggend is het mesje wat we nu al in de trapeze hebben maar dan een stuk groter. Lijkt mij in ieder geval wel handig als het iets is zonder punt. http://www.messen.nl/index.php/messen/reddingsmessen.html
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Ik zie zo'n vouw-mes toch niet zo zitten - zie maar eens dat je dat op tijd open krijgt. Ik heb gister even zitten googelen en er zijn echt bizar veel soorten (reddings)messen en open maken is bij de meeste geen probleem werkt als een soort stiletto een schuifie of drukknop en mes springt open. Het meest voor de hand liggend is het mesje wat we nu al in de trapeze hebben maar dan een stuk groter. Lijkt mij in ieder geval wel handig als het iets is zonder punt. http://www.messen.nl/index.php/messen/reddingsmessen.html Gaat dat ook werken als het vastgekoekt zit door zout/zand?
|
|
|
|
|
markymarc
Logs: 0 | 488 uur
|
Hi Teigetje, Ondanks dat ik na 6 jaar het hele jaar door varen ook behoorlijk gevorderd ben, toch nog even de messen vraag. Heb zelf het Mystic mesje in de trapeze zitten, maar vond jouw idee van wat groters wel ok. Enige is natuurlijk waar stop je zo'n mes van 18 centimeter lang haha. Ff nieuwsgierig maar wat heb jij zelf voor mes dan? Groeten, Rambo
|
|
|
Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
Ik zie het al voor me, je crashed gek en je wordt gespiest door je mes van 18cm. Het is met reden een hook-knife.
|
|
|
HBX
Logs: 0 | 1250 uur
|
Heb zelf het Mystic mesje van m'n Mystic Warrior met een elastisch koord van 30cm (niet uitgerekt) vast gemaakt zodat ik het niet laat vallen mocht ik het nodig hebben. De pocket van het mesje is groot genoeg om eerst het elastiek er in te stoppen en daarna het mesje. Elastiek hoeft niet langer omdat het uitgerekt ruim 2x zo lang wordt en mijn armen toch niet langer zijn dan dat
|
|
|
Big Vin
|
Goed idee hbx, ga ik denk ik ook doen.
|
|
|
Teigetje
|
Ff nieuwsgierig maar wat heb jij zelf voor mes dan? Ik heb nog steeds gewoon een mesje in me trapeze. Probleem is inderdaad waar laat je een groter mes.
|
|
|
Marco B.
Moderator
Logs: 0 | 1754 uur
|
ik vraag me echt af of in een noodsituatie zo'n mesje wel gaat werken, zeker als het hard waait.
|
|
|
Teigetje
|
Als de lijn strak staat moet hij het wel doen ja, heb het een keer getest op een oude lijn. Kijk wel regelmatig het mesje na er kan door zand en zout een soort van kalk op gaan zitten en dan doet hij het denk ik niet
|
|
|
Giertje
|
Teigetje het is juist heel belangrijk dat er een punt aan je mesje zit. in geval van nood (als er iemand moeilijk doet) kan je er dan ook mee prikken
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
Niet om het een of ander... de beste middel tegen noodsituaties is: er niet een veroorzaken!!!
|
|
|
|
|
alexander1965
Logs: 0 | 4 uur
|
Ik heb een mystic gordel en ben al 2 mesjes kwijt geraakt daar het klitteband niet echt goed werkt. Hoe hebben jullie het beter vast gezet zodat je het met normaal kiten niet verliest?
|
|
|
Idefixe
|
ik vraag me echt af of in een noodsituatie zo'n mesje wel gaat werken, zeker als het hard waait.
Het heeft mij een keertje het leven gered..........
|
|
|
alexander1965
Logs: 0 | 4 uur
|
Ik zie zo'n vouw-mes toch niet zo zitten - zie maar eens dat je dat op tijd open krijgt. Die standaard lijnenmesjes lijken minder handig om op je bovenarm te bevestigen: die zijn vrij kort om goed door een hoesje oid vastgehouden te worden. Eigenlijk heb je iets nodig dat je in je vuist kan houden terwijl je door je lijnen hakt. Ben benieuwd of er iets gevonden kan worden dat hierop lijkt: http://www.mondialgifts.be/relatiegeschenken/veiligheidsmes.htmlIs dit mesje met het logo van de nkv en gecombineerd met een krul plastickoord en klitteband niet iets om kado te geven aan alle leden van de knv. Wie weet vinden ze een sponsers zelfs voor logo op de andere kant.
|
|
|
Dobbelsteen
Geen avatar
|
Ik heb een mystic gordel en ben al 2 mesjes kwijt geraakt daar het klitteband niet echt goed werkt. Hoe hebben jullie het beter vast gezet zodat je het met normaal kiten niet verliest?
Bij mijn mystic gordel zit die gewoon in een gleuf waarvan de opening "sluit" als je hem draagt (door de ronding), dus moet je die er echt wel uit trekken. Kan er niet vanzelf uitvallen.
|
|
|
marcel70
|
Ben wel tevreden nu het mesje onder de haak zit van de mystic trapeze... Blijft goed zitten, beter als aan de zijkant.
|
|
|