Buster
|
Je kan natuurlijk die van Nobile kopen, kan je gelijk ook mee kite-skimmen...
|
|
|
Passie
|
echt skimboarden gaat toch niet met een skim met vinnen?? nobile is met vinnen
|
|
|
aap
Gast
|
nee lijkt me ook niet zo goed. Raak het zand en je ligt op je bek
|
|
|
Brenkie
|
Je kan Spark eens proberen, in Zandvoort. Het vroegere REM surfing had destijds wel redelijke profi skimboards liggen volgens mij.
|
|
|
Janus
Logs: 0 | 4 uur
|
echt skimboarden gaat toch niet met een skim met vinnen?? nobile is met vinnen
Dan haal je de vinnen er toch af, probleem opgelost.
|
|
|
Noskie
Gast
|
je moet een skimboard hebben van soort plastic veel lichter en beter.
|
|
|
|
xray
|
Nobile is een mooie oplossing, bij onze amerikaanse vrienden zijn de skimboards van Cabal ook erg populair!
|
|
|
Lex
|
|
|
|
Otto somewhere else
Gast
|
Eehm, ik wil niet heel vervelend doen hoor. Maar over het algemeen zijn houten skimboards juist duurzamer en kunnen wat meer tegen een stootje dan expoxy skimboards.
|
|
|
kitestertje
|
als je een houten heb moet je die niet met regen en alles in je tuin laten liggen want dat gaat rotten, geloof me
|
|
|
Mies
|
(geschokt_kitesmiley) wow man, dat is een tijd geleden dat ik dat gedaan heb (voel nu lekker een ouwe lul zoals dat heet Maar weer back on topic, die moe je gewoon van watervast verlijmd multiplex maken 10/12mm. Gaat makkelijk 2 seizoenen mee, en je kan lekker je eigen shapies maken(fishtail etc) en een board op je gewicht projecteren. Nou pappa gaat naar bed nu, veel suc6
|
|
|
CHRIZZZZ
|
houten skimboards zijn cker NIET duurzaam Ik heb hier een carbon board en dat is 10x beter. Veel meer drijvermogen etc. etc. Maar hardbeach in schevenigen heeft ze, en windsurfing renesse idd, Hardbeach hebben ze softtop (230€ geloof k) dat zijn f-glass boards renesse heeft ook eden liggen, die zijn ietsje duurder. verder zijn de merken: Eden Exile (top merk, alleen duur en hier niet te krijgen) Softtop Victoria foams liggen rond 250€ en heb zelf een carbon board van 400€ (70€ voor betaald ) Als je zo'n soort board wil, zou ik kijken voor een victoria of eden. Dat zijn goeie boards voor een lage prijs. Voor minder is het meestal troep.
|
|
|
Lex
|
softop is ook aan te raden: 210 euro, en daar zit dan alle grip al op. Ik ga er denk ook een keertje mee proberen te kiteskimmen
|
|
|
CHRIZZZZ
|
ja das waar, dat scheelt
ik heb er pads op moeten plakken, wax zuigt als je een keer lekker wilt golf skimme.
|
|
|
¦Tim¦
|
wij hebben een skimboard gekocht zondr vinnen voor 10 euro dernet voor de grap op het water gegaaan:d
dat is nog is grappig
|
|
|
gerrit L
Gast
|
He jongens thanks voor de tips hier kan ik wat mee ! Maar zoek dus ook een board met drijfvermogen zodat je ook een beetje golf kan rijden met het surfen en in de shore-break!
Aloha !
|
|
|
Passie
|
offtopic,
ik zou wel een sgewoonz o'n simpel wakeboarje willen kopen, en vinnetjes er onder zetten, zou je er wat mee kunnen??
|
|
|
Maurits
|
Ik zou beide wel een willen checken, ik zit te overwegen om een skimboard of een flydoor te laten maken cq zelf bouwen. Skimboardje lekker breed en maar cruizen! Speed 10 en 9 knopen heb je veel fun met zo'n boardje.
|
|
|
|
marcus aurelius
|
ik heb nog zo'n houten skimboard liggen thuis, duurzaamheid is niet ideaal, maar ik ben niet zo ruig dus ik heb hem al vijf jaar maaaar...dat is indd leuk om keer mee te gaan kite, dat ding is echt vet breed en heeft wel nice shape...ben benieuwd of ik er op kan varen met een beetje wax erop vorige week ook op mijn golfsurfboard gekite, ging echt prima have fuN!
|
|
|