Verschil North & Cabrinha

Rud
Gast
Juli 15, 2006, 06:42:39
edit2Rapporteer  
Hey,

Ik ben net terug uit Hurghada en heb daar Kitesurf-lessen gehad.  (hangloose_kitesmiley)  Echt supervet was dat. Zelf wil ik materiaal gaan aanschaffen. Ik heb mijn instructeur gevraagd naar de groottes en merken.

Ik heb getraind met een North Buster van 9m2. De instructeur vertelde dat ik goed verder kon met een Cabrinha van 12m2 en een boardje van rond de 1,40

Hoe denken jullie hierover? Zit er veel verschil tussen een North en een Cabrinha?? Ik zie North nl. soms goedkoop op internet staan. En als student spreekt me dat wel aan :Smiley 

Verder zijn mijn 'gegevens'
Lengte     1,71m
Gewicht   66 Kg

Ik hoor t wel! Merci ThumpsUp
Ricky
Gast
Antwoord #1 Juli 15, 2006, 07:02:29
edit2Rapporteer  
Beste rud ik denk dat een North rhino erg goed bij je past ( je hoeft niet gelijk de nieuwste maar neem niet ouder dan 2004) teven is een Cabrinha co2 ook een erg leuke kite. Qua board tsja cabrinha icon 140 is een mooi board maar jij kan ook wel wat kleiner want ik denk dat je niet teveel wil uitgeven ,dan maar wat langer oefenen op 130. Heb ik namelijk ook gedaan Smiley
Groeten
-jeroen

Antwoord #2 Juli 15, 2006, 08:15:44
edit2Rapporteer  
He Rud!

Welkom in de kitesurfwereld!
Moeilijke vraag altijd...wat te kopen? hangt altijd een beetje af van je ervaring maar vooral (als student/ niet erg rijke surfer) wat je wilt gaan doen....?

Weet je nu al zeker na een paar lessen dat je dit zo gaaf vindt (is 't ook) dat je dit erg vaak gaat doen (zeg;...elke dag dat 't waait/ Ik zeg alles er voor -op of -af) of zo af-en toe (
.....als het mooi weer is en ik ben vrij en het waait en het komt me uit en heb  niets beters te doen)

Laten we er van uit gaan dat je het echt gaaf vindt, fanatiek wilt gaan oefenen en in korte tijd veel wilt leren. Koop dan een intermediate of freestyle kite (geen Rhino dus Ricky! of moet je er een kwijt..?) NIeuwe kites van 2004 en later zijn allemaal goede kites, niet onveilig, makkelijk en veilig in gebruik.

North en Cabrinha zijn goede merken maar niet heilig er zijn genoeg andere merken die prima kites leveren voor een heleboel minder geld ..bv: Naish (trouwens niet goedkoop, wel goed), Slingshot, RRD, JN-kites, Airrush. Best, F-one.
Beste is om gewoon eens te gaan kijken in een brede (goed gesorteerde) kiteshop, leg je vraag eens voor en wees vooral eerlijk ;
" ik kan nog niet kiten, heb wel les gehad. En wil lekker zelf gan oefenen op een goede en veilige manier. Ik wil wel spullen kopen maar wil er wel een poosje mee doen en niet na 4 weken weer hier staan voor een nieuwe en betere kite...."

Die gasten herkennen het probleem,  hebben het allemaal zelf ook meegemaakt en het maakt hun niet uit welk setje ze aan je (proberen te) verkopen.,......
tegenwoordig zijn alle new-school kites hetzelfde als beginners kite dus da;s lekker snel dorgroeien....bespaar vooral niet teveel op je kite! Veel belangrijker dan bijvoorbeeld een gaaf nieuw board...

Succes ermee!
Rud
Gast
Antwoord #3 Juli 16, 2006, 18:53:07
edit2Rapporteer  
Ok hier kan ik wel wat mee! Bedankt
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.