Metro: Blauwalg Muiderberg.

Indosurfer25
Gast
Juli 21, 2006, 14:19:58
edit2Rapporteer  
Las net in de metro:

" Zwemmen ontraden i.v.m. Blauwalg." met grote foto van de zeilhaven met bord

Is er iemand al geweest om te checken??

Joris

Antwoord #1 Juli 21, 2006, 15:36:06
edit2Rapporteer  
Hm dacht dat ijselmeer/markermeer geen kwaad kon?
-jeroen

Antwoord #2 Juli 21, 2006, 16:21:43
edit2Rapporteer  
er staan wat borden die dit ook aangeven. Omdat het kitegedeelte zo ondiep is id dit natuurlijk vrij warm water dus net als de rest van zo ongeveer al het binnenwater ...blauwalg.

De een is er geveoeliger voor dan de ander maar ik heb me er nog nooit echt wat van aangetrokken, gewoon zorgen dat je niet al teveel water binnenkrijgt.
Wel lekker rustig natuurlijk zonder zwemmers in het water of gewoon lekker naar de kust!
flyingkite

Antwoord #3 Juli 21, 2006, 16:41:17
edit2Rapporteer  
hmm ik zou zeggen doe maar voorzichtig, t is wel blauwzuur waar we over praten een v/d giftigste stoffen die zo in de natuur voor komt!!!
Wat je kan doen is na het zwemmen 2 glazen melk drinken om de boel t neutraliseren.
Je  kan er ook flinke brandwonden/huid irritatie van krijgen dus nie schrikken als je vuurrood t water uitkomt ;p
Emiel

Antwoord #4 Juli 23, 2006, 18:27:22
edit2Rapporteer  
ben er al een paar keer goed ziek van geworden dus ik doe niets meer als er blauwalg is
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.