Zijn we er klaar voor....? Ja.....? Komt ie dan....
JIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAA!!!!!!!!
Back in business en stoked tot op het bot!
Zaterdag om 7.30uur heb ik me gemeld bij mijn maatje Heeliks en zijn we op pad gegaan naar destination unknown. Onderweg meerdere malen (lees: iedere 5 min.) de verschillende weersites afgestruind en uiteindelijk werd het Wijk aan Zee.
Daar aangekomen was er nog weinig wind en besloten we om op ons gemakje te wachten bij Aloha op wat komen ging.
En ja hoor een tijdje later pikte de wind op en begon het er steeds beter uit te zien.
Rick zijn 14 opgepompt en snel met zijn nieuwe Naish waveboardje (wat is dat ding mooooooi!) de zee in gerend om daar alvast wat golven terug te sturen richting Engeland. Omdat de wind wat wispelturig was had ik iets minder haast en heb mijn 12 opgepompt. Toen Rick met me mee liep richting de zee, schoot voor de tweede maal door het lopen mijn chickenloop los en crashte mijn kite gezellig in de buurt van een dametje. No harm done, maar ik schrok wel even en de wind was voor mij ook beetje te hard in de bui die er toen hing. Oftewel even rustig terug gegaan naar de kant en even afgewacht. Heeliks was ondertussen even dringend in discussie met de golven...ze wilden niet zonder slag of stoot terug naar Engeland, maar Heeliks won
Ziet er echt gaaf uit als ie met zijn boardje de golven ript!
Uiteindelijk ben ik mijn 8 gaan halen en ben ik na wat drentelen de zee in gerend. En dat was fijnnnnnnnn! Na een gevecht door de branding heb ik de inkomende golven geaaid en heb ik me zelfs gewaagd aan mijn eerste kleine sprongetjes met de golven als springschans. Heerlijk om even niets onder je te voelen! Nog 1 keer mijn kite gecrasht bij een boze kiter en moeten bodydraggen naar mijn boardje, maar dat mocht de pret niet drukken.
Op een gegeven moment werd het alleen TE druk...wat een massa daar zeg. Ik moest me een weg terug banen naar de kust...niet tof! Heeliks kwam ook moe maar voldaan op dat moment van het water.
Wel nog een toetje gekregen, want toen Heeliks en ik aan het opruimen waren zag Heeliks ineens een nieuwe slingshot...knalgeel, red bull logo's en een jonge knaap met witte haardos eronder!
Jullie raden het al Mr. Len10 alias Ruben Lenten kwam nog ff zijn ding doen...eerste golfje meteen een handlepass! Ajjjj wat is die gast goed! Nog even naar zijn kiteloopjes en diverse jumps gekeken en toen meer dan voldaan richting de auto terug gewaggeld!
Al met al een topdag gehad! Loek, super dat Neeltje J weer rockte en Hennie....damn wat gaaf om met je dochtertje te kiten...super foto's! You can be a proud man!
En Heeliks, wat zingen we dan???? I wanna be a billionaire....