Hey mensen!
Onafhankelijk advies gevraagd!
Ik heb er zin in, beginnen met kitesurfen
. Ik heb de topics gelezen die je als newbie moet lezen maar alsnog enkele vragen.
1.
Ik ben op zoek naar een kitesurfschool die bij mij past. Ik vind een goeie leraar en lesvorm heel belangrijk.
Het is niet zo dat ik geen vertrouwen heb in scholen. Ik wil gewoon graag op een goeie en snelle manier leren. Het mag streng zijn, er moet een goed tempo in zitten en de leraar moet veel verstand hebben van kitesurfen. Ik heb geen idee hoeveel verschil er in kwaliteit zit tussen de scholen...
Ik ken er 5 in mijn buurt (via deze site):
't coraaltje
surfsapiens
zero2hero
time2kite
karta boardsports
Zijn er meer?
Iemand die me inhoudelijk de verschillen kan vertellen tussen de scholen of een idee heeft welke voor mij het beste zou zijn?
2.
Qua voorbereiding (om snel en goed te leren kitesurfen) dacht ik eraan om eerst een trainingskite te kopen omdat ik compleet geen ervaring heb met vliegeren noch boarden. Lijkt me wat praktischer als ik weet hoe een kite te sturen voordat ik een les neem. Ik geloof dat dat er gewoon een soort vlieger is(?) waarmee ik op het land kan oefenen. Waar haal ik zo'n ding en is er nog een groot verschil tussen verschillende merken?
Is het ook verstandig om eerst wat boekwerk te lezen alvorens je begint?
3.
Wat betreft de outfit: ik heb hier nog niet zoveel over gelezen. Is het nodig verschillende wetsuits aan te schaffen? En kan ik een wetsuit gebruiken die ik ook gebruik voor windsurfen? (zit er over te denken om namelijk ook te starten met windsurfen)
4.
Misschien een beetje een moeilijke vraag maar toch stel ik hem: ik ben zelf mountainbiker en het geld vliegt er doorheen. Om de sport op een normaal niveau te beoefenen heb je een zeker aantal spullen van een bepaalde kwaliteit nodig. Aan welk bedrag moet ik all-in denken om kitesurfen te beoefenen? Ik ben er nog niet uit of ik een nieuw of tweedehands setje ga kopen. Laat ik het zo stellen; voor welk bedrag heb ik een
complete outfit, kitesurf uitrusting, bescherming etc etc etc. En heeft dat onderhoud (door shop) nodig? En hoe snel slijt of beschadigd een set? Hoelang doe je normaal gesproken met je spullen?
5.
En om dezelfde vraag ook maar te stellen wat betreft de lessen; hoeveel lessen heb je nodig om zelf een beetje redelijk aan de slag te gaan? Ik wil zeker niet een gevaar op het water zijn en de basis hebben die er nodig is om jezelf een beetje knap te vermaken.
Bedankt voor het lezen en je hulp!