rebel 2008 update

haatwinter

Februari 23, 2008, 02:41:57
edit2Rapporteer  
Hallo

Ik heb een 9 en 12 meter rebel uit 2008. Ik vaar deze met een naish shift bar uit 2007. Ik heb wel de stuurlijnen langer gemaakt (pigtails), maar verder gaat dit prima zoals de meeste mensen ook zullen zeggen. Ik heb echter een north 2008 bar gekocht en ik kan je vertellen dat dit een gigantisch verschil uitmaakt. Depower van de kite is toegenomen. Dit door de Y splitsing die bij flinke vlagen de vorm van de kite dusdanig vernaderd dat elke vlaag kinderspel wordt. Dit gebeurde bij de naish bar NIET. De kite stuurt vele malen sneller en de bardruk werk aanzienelijk minder. Uit deze ervaring maak is dus op dat er wel degelijk een verschil in lijnlengte en y splitsing zit tussen de 2 barren. Mijn advies is dus dat vooral voor de 2008 North rebel kites het heel belangrijk is de bijbehorende bar te gebruiken en niet uit te wisselen met iets anders. Ik kite al 5 jaar en ben dus heel goed in staat aan te voelen wat juist is en wat niet. Ook hangtime werd veel beter. Ik had niet gedacht dat het verschil zo groot en merkbaar zou zijn.
Ik meld dit even zodat iedereen er mee kan doen wat ie wil en niet om een welles nietes discussie aan te wakkeren....
Groetjes Jef
Gertjan

Antwoord #1 Februari 23, 2008, 02:48:07
edit2Rapporteer  
Zit de Y splitsing dan dichter bij de bar of verder weg van de Northbar?

En is er mischien verschil in de lengte van de 5de lijn?

Kan me namelijk wel iets voorstellen van een langere 5de lijn aan de naish bar als ik je verhaal lees. Of de Y splitsing is bij de North dichterbij de bar.
a3ian

Antwoord #2 Februari 23, 2008, 02:57:13
edit2Rapporteer  
hey toch die rebel`s gekocht ,goeie keuze hoef je die van mij nietmeer te testen
kitewouter

Antwoord #3 Februari 23, 2008, 03:12:14
edit2Rapporteer  
ik snap het ff niet? je vaart 2008 north op 2007 naish bar... en nu je een 2008 bar hebt, speciaal samen ontwikkeld met de rest van de kites van north, vertel je dat het goed werkt?
Ik had dit topic eerder verwacht met een reactie dat de naish bar beter zou vliegen op de north 2008..
haatwinter

Antwoord #4 Februari 23, 2008, 03:34:11
edit2Rapporteer  
Je hebt gelijk maar ik heb nooit vertrouwen gehad in de north bar...kwalitatief gezien dan....dit jaar geloof ik wel dat ze eindelijk een goede bar kunnen maken...vandaar
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Februari 23, 2008, 03:42:25
edit2Rapporteer  
Halverwege 2007 is de 07 bar voorzien van een ander type depower en sliding stopper line. Die heb ik al sinds juli erop zitten, en beide zijn nog in topconditie.

Dit zit ook op de 2008 bar. Tevens is de ss stopper verbeterd met dat balletje ervoor.

Wel een enorm verschil met de shift bar. Is de depowerlijn wel even lang? Of zijn de stuurlijnen wel goed afgesteld? Ik verbaas me over het enorme verschil.
ES

Geen avatar

Antwoord #6 Februari 23, 2008, 15:50:14
edit2Rapporteer  
Hebben ze nog wat gedaan aan het losschieten van de 2008 bar, wat bij 2007 af en toe nog wel voor kan komen ? Zo op het eerste gezicht ziet de chickenloop er hetzelfde uit, ik heb wel gehoord dat er misschien ook een Cabrinha op zou passen. Als alles precies zou overheen komen qua busje enzo is het het proberen waard lijkt mij, de meeste andere merken hebben de donkey dick veel beter bevestigd. Bij North kan ie bijna gewoon helemaal ronddraaien, sterker nog hij kan zelfs helemaal ronddraaien als jij het pieledingetje elke keer door de chickenloop pielt. Dit lijkt mij de veiligheid ook niet echt ten goede te komen. Ik snap niet dat North elk jaar weer elke keer van die slechte barren af kan leveren, testen ze die dingen niet grondig dan ofzo ? Dan hoor je weer dat dat kapot gaat of zus of zo los laat, of die north letters die erg in je handen blijven. Maar weer tape eroverheen en improvisatie, het is elk jaar wel wat.
FFD

Geen avatar

Antwoord #7 Februari 23, 2008, 16:06:59
edit2Rapporteer  
Hey, Haatwinter.

Wat is de lengte van de pigtails en de depowerkoord van de northbar 2008.
Ik heb een northbar 2006 en wil deze aanpassen.
Alvast bedankt.

FFD
haatwinter

Antwoord #8 Februari 24, 2008, 04:25:04
edit2Rapporteer  
ES
Het ongewilt opengaan van de quick release is NIET opgelost. Had vandaag een ongewilde release na een harde crash en moest gered worden omdat ik anders richting de pier van ijmuiden was gedreven...niks dus. Ik heb nog wel de "oude" quick release op mijn 2008 bar. Dit is de eerste versie van 2008. De latere versies van 2008 hebben een nieuwe quick release die werkt met bungies ipv een dikke veer. Deze zullen het probleem niet meer hebben neem ik aan.

semen

Antwoord #9 Februari 25, 2008, 18:14:17
edit2Rapporteer  
Citaat
Geplaatst door: haatwinter 
Voeg citaat toe
ES
Het ongewilt opengaan van de quick release is NIET opgelost. Had vandaag een ongewilde release na een harde crash en moest gered worden omdat ik anders richting de pier van ijmuiden was gedreven...niks dus. Ik heb nog wel de "oude" quick release op mijn 2008 bar. Dit is de eerste versie van 2008. De latere versies van 2008 hebben een nieuwe quick release die werkt met bungies ipv een dikke veer. Deze zullen het probleem niet meer hebben neem ik aan.

Hoe kun je nu zeggen dat het probleem met de quick release niet is opgelost als je nog met een oude vaart?
Het probleem met de release van 2007 was dat hij juist soms niet open ging, mede doordat er bramen op het stiftje kwamen. De nieuwe 2008 release, is volledig nieuw ( en naar ik begrepen heb onder druk van franse wetgeving) zeer makkelijk te openen. Dit is wel een bewuste actie, dus het gaat niet vanzelf.

Na de 2006 bar (drama) was de 2007 al veel beter en het lijkt erop dat de 2008 eindelijk goed is. Ik heb allleen mijn twijfels bij de plastic hoesjes die ze om de sleeves hebben aangebracht. Cabrinha had dit ook maar dit heeft de neiging de eigen lijn door te snijden indien onder een hoek belast.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.