Geplaatst door: haatwinter
Voeg citaat toe
ES
Het ongewilt opengaan van de quick release is NIET opgelost. Had vandaag een ongewilde release na een harde crash en moest gered worden omdat ik anders richting de pier van ijmuiden was gedreven...niks dus. Ik heb nog wel de "oude" quick release op mijn 2008 bar. Dit is de eerste versie van 2008. De latere versies van 2008 hebben een nieuwe quick release die werkt met bungies ipv een dikke veer. Deze zullen het probleem niet meer hebben neem ik aan.
Hoe kun je nu zeggen dat het probleem met de quick release niet is opgelost als je nog met een oude vaart?
Het probleem met de release van 2007 was dat hij juist soms niet open ging, mede doordat er bramen op het stiftje kwamen. De nieuwe 2008 release, is volledig nieuw ( en naar ik begrepen heb onder druk van franse wetgeving) zeer makkelijk te openen. Dit is wel een bewuste actie, dus het gaat niet vanzelf.
Na de 2006 bar (drama) was de 2007 al veel beter en het lijkt erop dat de 2008 eindelijk goed is. Ik heb allleen mijn twijfels bij de plastic hoesjes die ze om de sleeves hebben aangebracht. Cabrinha had dit ook maar dit heeft de neiging de eigen lijn door te snijden indien onder een hoek belast.