jeroen90
|
Denk niet dat het geprobeerd is. Maar zou je ventiel niet bevriezen waardoor die gaat scheuren. Word natuurlijk aardig koud. Je moet ook wel een aardig groot patroon hebben en dan elke keer kiten bij laten vullen. Denk dat je beter nog geen 5 minuten kan pompen ik zie het probleem niet echt. Zeker tegenwoordig met one-pump zitten de kites zo vol.
|
|
|
chico
|
Doe dan gelijk helium. Nooit meer last van kite op het water. Kite oplaten gaat ook gelijk makkelijk. Wel weer nadeel om met zo'n zware fles te zeulen natuurlijk. p*V = m*R*T Dus vaak enigzins volume oppompen met een lage druk, dan heb je toch nog een sterke gasfles nodig met een goed reduceer.
|
|
|
kitertjuh
|
als ik mij het goed herriner is dit al eens getest. Volgens mij was een dude richting de noordpool. Die had helium in zijn kite.
Volgens mij merkte je er niks van en had je gigantisch veel nodig, maar dit is al een hele tijd terug dus kan ook dingen door elkaar halen.
|
|
|
DHSKite
|
Volgens mij hebben ze het al een keer geprobeerd met helium.. maakt niks uit..
oh kijk.. der is mij al iemand voor
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
10 minuten op je pomp hengsten? neem de super licht pomp tip van El Rudo (courtesy Naish V4 handleiding) ter harte: 1. check of je ventiel dopje met een klittenbandje EN een pvc fliebertje vast zit. 2. snij het pvc fliebertje tussen het dopje en het ventiel netjes weg, zodat het ventiel een opstaandbuisje zonder toestanden is. 3. gebruik de grote ronde nozzle van je pomp en doe die OVER het ventiel. Het debiet van je pomp is nu 3x zo groot, en je ventiel lubbert niet meer uit. 4. pomp nu snel en gezwind en zonder hartkloppingen dat wokkel keihard op en rammen maar.
hier een voorbeeld van het ritueel behandelde Ocean Rodeo Rise ventiel:
|
|
|
DM2008
|
Bevriezen kan wellicht wel issue zijn maar de temperatuuur lijkt me afhankelijk van de stroomsnelheid uit de nozzle aangezien co2/helium toch niet gekoeld bewaard worden.,
Het volume in een kite bij 8-12psi is toch niet zo groot dat je enorme flessen moet meesjouwen? Dacht meer aan zo'n ding waarmee je je autoband oppompt tot 2.2 bar. Anders ben je het voordeel van niet hoeven pompen weer kwijt met sjouwen!
|
|
|
VincentC
|
Als je zo'n grote deflate opening hebt moet je het grootste verlengstukje van je pomp drop doen en die erin doen, past als het goed is perfect. Pompen zonder kracht en het laatste stukje op druk pompen in je normale ventiel.
|
|
|
[Pepper]
|
Ben daar ooit ook eens mee aan het rekenen geslagen. Was toen van plan om een oude gasfles zodanig om te bouwen dat ik hem bij het benzinestation (waar je ook je banden op spanning brengt) op druk kon brengen. Gasfles achter in de camper en met de druk vanuit de gasfles de kite opblazen. Bleek echter onmogelijk omdat het volume van de gasfles (en de max. druk) veel te klein was. Enige optie was het gebruik van een duikfles o.i.d. omdat dat soort flessen een druk aan kunnen tot een paar honderd bar. Dan zou een klein volume al genoeg zijn om je kite op te pompen. Probleem is dan weer het op druk brengen van de cilinder.
Een CO2 patroon gaat in ieder geval nooit genoeg volume produceren om je kite vol te krijgen. Of je moet een CO2 patroon van een paar honderd liter gebruiken...
|
|
|
a3ian
|
met een reduceer ventiel zou het moeten luken en zou je bevriezing tegen moeten gaan anders zouden duikers hun longen bevriezen dit ventiel heb je ook nodig anders klapt je kite direkt uitelkaar
|
|
|
[Pepper]
|
Om even het rekensommetje nogmaals te maken: Heeft iemand enig idee wat (bij benadering)de inhoud is van de tubes van een gemiddelde kite??
|
|
|
Kevin
|
Oke ik geef de gouden tip: Duikflessen / perslucht Een gast op de dam pompt zijn kite altidj op dmv een duikfles (hij mag niet pompen of zo) Enige probleem is dat je door blijft blazen en hij heeft dan ook al 1 kite gesloopt doordat ie hem te hard opgepompt had was ineens boem. Dus koop een duikfles bouw er een systeempje op en klaar Later Kevin
|
|
|
[Pepper]
|
Dus koop een duikfles bouw er een systeempje op en klaar Is inderdaad de beste oplossing. Wel even een reduceerventiel en een manometer er op bouwen. Enig probleem: waar haal je voor weinig een duikfles en waar laat je die weer hervullen?
|
|
|
Don Fredel
Geen avatar
|
Aan het Garda meer hadden de locals gewoon een persluchtcompressortje in een schuurtje staan. Lange slang en drukmetertje erop en binnen 1 min de boel opgepompt.
Waarom hebben ze dat niet in Noordwijk of Scheveningen. Compressortje is best betaalbaar.
|
|
|
kitertjuh
|
Bij ons op de club hebben wij ook al 8 jaar een compresssor. Werkt perfect dat ding. gewoon bij de gamma te koop hoor. Komt regelmatig een aanbieding van langs.
maar daar ging het Topic niet over. Een compressor bouwet continu weer zijn druk op, maar een co² patroon is iets wat je moet vervangen of hervullen(dat lukt alleen niet op beach).
|
|
|
eelke
|
eve tussen twee haakjes P*V=n(geen m)*R*t
waarin n het aantal deeltjes is. P neemt sterk af, V neemt sterk toe. Doe dit gelijdelijk en de tenmperatuur blijft redelijk constant.
groet eelke
|
|
|
darky001
|
bij ons komt er iemand het strant op lopen met een kite... rukt een oplaadbaar elektro pomp uit de tas plugt em aan d kite zet em aan. loop vervolgens naar de auto om relaxed het pak en baretje tehalen komt teug kite bijna op druk , nog effe na pompen, en gaan tijds bestek 6 minuten pak aan bar klaar kite opgepompt. waarom dan een co2 patroon als je een pomp bij elke caravan dealer kan kopen voor een paar pleuro's ??
Darky
|
|
|
robin..
|
kite oppompen duurt echt geen 10 minuten ik heb het vandaag even gemeten en een 10 meter (onepump) pomp je op binnen 1,5 minuut
als je dat niet kan moet je echt wat aan je conditie en spieren gaan doen of even langs een dokter
zie het als een korte warming up
en daarbij komt als je al moe word van je kite oppompen een perslucht fles +systeempje is zwaarder dan 1 pomp
|
|
|
¦Tim¦
|
ik zeg iedereen moet een kite turk ... en neee dat is niet discriminerend bedoeld maar wel heel handig
|
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Wimt raadplegen....?????????
|
|
|