Stoppen met roken.

dimitri
Gast
Februari 24, 2009, 23:05:21
edit2Rapporteer  
Ben benieuwd hoeveel van jullie er roken.  Wink
Ook ben ik benieuw naar de mensen die er net mee zijn gestopt  ThumpsUp en wat de beweegreden hier voor is.

Ik zelf ben na dik 15 jaar roken ( bijna 2 pakjes  Shocked L/M per dag ) er in een keer hellemaal klaar mee en al vanaf 5 Januari rook vrij.

Misschien dat we er een pol van kunnen maken??
Mark-Fizzer

Antwoord #1 Februari 24, 2009, 23:07:30
edit2Rapporteer  
Nooit gedaan....

Ik laat me liever roken  Wink Wink

Wel superknap van je kerel!!!
michiel v geel

Antwoord #2 Februari 24, 2009, 23:35:28
edit2Rapporteer  
heb 2 jaar lang gerookt meer en minder maar ongeveer toch wel een pakje per dag

sinds een week of 2/3 (2 weken helemaal) volledig gestopt. was niet heel moeiljk als ik eerlijk ben vind het nu zelfs vies als iemand anders zit te roken dus dat helpt wel.

succes in ieder geval weet dat andere het er een stuk moeilijker mee hebben
Morres

Antwoord #3 Februari 25, 2009, 01:48:01
edit2Rapporteer  
Dus als Smokey McPuff naast je zit(Shannon) vind je dr een stinkert?
Micky

Antwoord #4 Februari 25, 2009, 02:27:54
edit2Rapporteer  
Ik heb 24 jaar gerookt, de laatste jaren ook gemiddeld 2 pakjes Marlboro...

Paar jaar terug al een keer gestopt (anderhalf jaar) maar omdat mijn vader overleed weer gaan roken. Hij overleed nota bene aan longkanker...   Huh Shocked

Dit jaar had ik zoals gewoonlijk geen goede maar alleen maar slechte voornemens...  ThumpsUp Tongue
Echter op 1 januari waren om 22.00 uur mijn sigaretten op....   ThumpDown
Had nog 1 Sweet filter sigaartje van Al Capone liggen dus die maar opgerookt.
Toen ik wakker werd had ik ff  geen zin om sigaretten te halen....  Undecided

Nu 55 dagen later heb ik nog steeds geen sigaretten gehaald......  Joepie Joepie

Dimitri, hang in there...  ThumpsUp
Mark-Fizzer

Antwoord #5 Februari 25, 2009, 07:37:53
edit2Rapporteer  
NETJES!!!!!!!
@LaurenS

Antwoord #6 Februari 25, 2009, 08:44:36
edit2Rapporteer  
Volhouden Mick  ThumpsUp ,Typisch ,ik ben juist gestopt na een bezoek aan de longafdeling waar mijn vader lag tijdens zijn ziektebed.Yes ,longkanker was zijn diagnose.Toen ik over die afdeling liep en al die "naar zuurstof snakkende " mensen zag dacht ik ,zo wil ik absoluut niet eindigen.Ben abrupt gestopt,inmiddels 6 jaar geleden.  Joepie Heb me sindsdien nog nooit zo goed gevoeld na 20 jaar junk te zijn geweest ThumpsUp
Idefixe

Antwoord #7 Februari 25, 2009, 10:36:18
edit2Rapporteer  
Dik 30 jaar als een schoorsteen gerookt, vorig jaar ineens gestopt en ben er ( gelukkig ) helemaal klaar mee.
Overigens is er voor de rokers en ex-rokers veel omtrend brocolli te doen de laatste tijd.......
linkje nog een linkje
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Februari 25, 2009, 11:30:02
edit2Rapporteer  
Heb vanaf mijn 15de tot 22ste flink gerookt.
Van rode marlboro tot zware shag (met en zonder groene kruimels loser)
Ik ben op de ene op andere dag gestopt, en nog steeds rookvrij voor alweer 10 jaar Roll Eyes

Ik moet zeggen dat ik onlangs de lange tijd af en toe nog steeds trek heb in een sigaret, hoe smerig ik het ook vindt.  Tongue
Zeker met een borreltje of wat op is de verleiding erg groot. Dat zijn ook de 'gevaarlijkste' momenten als je stopt met roken, pas daar dus op!

Ze zeggen dat de ergste niet-rokers de ex-rokers zijn. Dat klopt wel als ik naar mijzelf kijk! Ik ben ook erg blij dat je in de kroeg nu alleen maar schraal bier ruikt ipv dat je uitgerookt wordt! ThumpsUp

Lekker veel kiten als afleiding, en jullie zijn bikkels Dimitri, Van Geel en Mick ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp
dimitri
Gast
Antwoord #9 Februari 25, 2009, 11:59:48
edit2Rapporteer  
Zijn iig motiverende berichten  ThumpsUp
Leon aero2
Gast
Antwoord #10 Februari 25, 2009, 13:39:45
edit2Rapporteer  
Zijn er ook nog Lijmsnuivers in de zaal die willen stoppen? 
shannon89
Gast
Antwoord #11 Februari 25, 2009, 14:40:14
edit2Rapporteer  
ik zit op anderhalf pakje per dag, en ik word chagrijnig van stoppen, dat wil ik mijn omgeving niet aandoen, dus zolang de stufi nog elke maand binnenkomt rook ik vrolijk door:D
Idefixe

Antwoord #12 Februari 25, 2009, 16:00:14
edit2Rapporteer  
een plaatje zegt meer dan duizend woorden

dimitri
Gast
Antwoord #13 Februari 25, 2009, 17:52:46
edit2Rapporteer  
een plaatje zegt meer dan duizend woorden

Nog meer motivatie!!!!!!!!!!
Joy.H

Antwoord #14 Februari 25, 2009, 18:07:54
edit2Rapporteer  
@idefixe:  Shocked damn weer een motivatie idd om nooit te gaan roken  Wink

maar nou vraag ik me af waarom jullie zijn begonnen met roken, want veel mensen zeggen dat het zeker de eerste keer al smerig is  Huh
Morres

Antwoord #15 Februari 25, 2009, 18:23:18
edit2Rapporteer  
vet, zulke longen wil ik ook! tof kleurtje!
dimitri
Gast
Antwoord #16 Februari 25, 2009, 18:46:33
edit2Rapporteer  
@idefixe:  Shocked damn weer een motivatie idd om nooit te gaan roken  Wink

maar nou vraag ik me af waarom jullie zijn begonnen met roken, want veel mensen zeggen dat het zeker de eerste keer al smerig is  Huh

Denk dat het voor het overgrote gedeelte van de rokers die op jonge leeftijd zijn begonnen met stoer doen te maken heeft...... geld dus ook voor mij.
onzin

Antwoord #17 Februari 25, 2009, 19:29:31
edit2Rapporteer  
was gestopt had hulp gevraagd bij het stoppen van de doktor kreeg er antidepresieva voor was niet grappig kon niet eens een normaal gesprek voeren met mensen raakte daarna m,n baan kwijt vanwege de crisis na 5 dagen ben ik met die medicijnen gestopt want kon er niet tegen ben op eigen houtje verder gegaan en dat lukte niet echt ben wel flink gaan minderen rookte gauloises en zware shag en niet weinig overdag rook ik niet en in de avond een paar en als mn kop er weer naar staat ga ik het weer een poging geven
dimitri
Gast
Antwoord #18 Februari 25, 2009, 19:35:41
edit2Rapporteer  
Onzin,

Ik beveel niquitin zuigtableten aan. http://www.niquitin.nl/
Stuk goedkoper dan die medicijnen en gezonder ook.

De grootste verslaving, mijn ervaring, is de gewening/handeling, het in je handen of op je lip hebben van een sigaret
Als je eenmaal aan die pillen begint is deze gewoonte binnen een week verdwenen, mijn ervaring.
ik heb na 5 weken die pillen in de hoek kunnen gooien.

Succes bij je volgende poging. en hou die niquitin pillen maar in de gate
onzin

Antwoord #19 Februari 25, 2009, 20:14:14
edit2Rapporteer  
die medicijnen werden vergoed door de verzekering daarom had ik het gedaan als ik plijsters wil of andere pillen vergoed de verzekering het niet vond ik overgens wel raar ze willen dat veel mensen gaan stoppen en ze adverteren er ook veel mee en dan niet de plijsters vergoeden beetje krom maar goed

wat ook gewoon helpt is dat je er zelf gewoon goed achter staat als je kop er niet naar staat moet je ook niet stoppen want dat werkt niet je moet er echt achter staan

ga wel is proberen of het help die tabletten
dimitri
Gast
Antwoord #20 Februari 25, 2009, 20:28:22
edit2Rapporteer  
wat ook gewoon helpt is dat je er zelf gewoon goed achter staat als je kop er niet naar staat moet je ook niet stoppen want dat werkt niet je moet er echt achter staan

Klopt als een bus.

Ik kwam op een ochtend met een rouwe strot m`n kist uit en dacht ff wachten met die peuk. toen ik in de ochtend polonaise stond en mijzelf op een automatische hand beweging betrapte, (Nee niet die beweging) ik ging automatische naar mijn sigaretten....
toen heb ik mijzelf op de proef gesteld en gekeken hoe lang ik het vol zou houden.
De volgende dag een bbeetje zenuwachtige trekjes, toen naar de apotheek gegaan en die pillen gehaald. ( Heeft bij m`n zwager ook geholpen vandaar dat ik er vanaf wist )

Iig succes bij je volgende poging. keep me posted, ben wel benieuwd.
Mauro

Antwoord #21 Februari 25, 2009, 20:47:48
edit2Rapporteer  
Na 6 jaar een pakje per dag ben ik ook van de ene op andere dag gestopt.. Voor mij was het echt heel makkelijk. Ik geloof niet in pleisters of pillen.. Dan blijf je nicotine binnen blijven en blijft het zwaar om echt helemaal te stoppen. Als ik het even moeilijk had nam ik een chupa chup. Nog lekkerder dan een sigaret ook;)
mike

Antwoord #22 Februari 25, 2009, 22:24:22
edit2Rapporteer  
ik rook nu precies een week niet meer na 8 jaar met behulp van pillen van de dokter moet zeggen die pillen geven een hoop bijwerkingen, en duur a 50,00 in de 2 weken, (is altijd nog goedkoper dan roken).
Maar tot nu werkt het goed ik blijf dit topic gewoon dagelijks lezen, hoe meer stimulans hoe beter Wink
dimitri
Gast
Antwoord #23 Februari 25, 2009, 22:31:13
edit2Rapporteer  
Ik lees nu een tweede reactie van iemand die het met behulp van de dokter doet/deed.

@ surf en @ mike
Wat is de rede dat jullie de dokter opzochten?
Gezondheidsredenen?
onzin

Antwoord #24 Februari 25, 2009, 22:38:58
edit2Rapporteer  
dit topic heeft me een beetje aan het denken gezet en weet je wat fuck it ga der voor
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.