Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Wat is er geen safety een een Naish chickenloop + 5fth?
Moet echt snel n cam hebben die van detailfoto's kan maken, alles uitleggen schiet niet echt op.
|
|
|
Wil
Berichten: 70
|
haha snel een nieuwe cam inderdaad! goed wazig die foto. Waarom is de sleeve aan de linkerkant meer dan de helft korter dan rechts? of zie ik het fout
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Zo, even aan mijn dood verklaarde cam gesleuteld die uitelkaar lag, beetje aan de afstelling vd micro-lens zitten en voila, scherpe foto's van dichtbij (jammer dat ik geen fofo's vd cam zelf kan maken, haha)
Dit is dus een sleeve die ik er al meer dan 150 sessies/1,5 jaar op heb zitten:
|
|
|
Wil
Berichten: 70
|
Waarom heb je geen normale sleeve gedaan, zonder splice? En waarom heb je de sleeve aan de linkerkant ook niet langer gehouden? Alleen maar beter voor je lijnen toch? Het werkt iig goed aan je aantal sessies te zien!
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Puur om de sleeve zo geleidelijk mogelijk in de kitelijn over te laten gaan om zo het knikken van de kitelijn tegen te gaan.
Daar waar een kitelijn knikt buigt het de volgende keer weer en met afrollen/wapperen blijft hij vervolgens op dat punt knikken waarna de lijn dikker wordt en er op die plek vezels gaan breken en uiteindelijk de lijn dus vlak achter je sleeve afbreekt. Dit is bij mij het enige punt waar de lijnen slijten (waar de stuurlijnen kruisen staat alles strak in de wax).
Bij mn huidige sleeves knikken ze alleen nog maar op t punt waar de inwendige .5mm nylon visdraad overgaat in de gewone kitelijn. Nu heb ik de volgende overgangen: Sleeve > halve sleeve > splice > nylon core > kale lijn en op die laatste overgang knikt en slijt het nog maar heel langzaam.
Dit is een closeup van de knik in een stuurlijn vlak na de nylon core en 1,5 jaar misbruik vergeleken met een normaal en gewaxed stuk van diezelfde stuurlijn:
|
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Gesmolten waxinelichtjes Alleen kon ik deze lijnen pas waxen nadat ze licht beginnen te rafelen omdat er van de fabriek uit al zo'n dikke laag wax op zit dat het kaarsvet er bij nieuwe lijnen niet in kan trekken.
|
|
|
FlyingHigh
Berichten: 2707
|
jammer dat ik geen fofo's vd cam zelf kan maken . Ff spiegel ervoor houden en je maakt een mooie pic van je cammetje
|
|
|
LeonB
Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
|
Dus gewoon heet kaarsvet op je lijnen gieten en uitwrijven? Geniaal! Ik ben dan wel benieuwd of de dyneemastructuur niet teveel smelt door de hete wax. Dat zal wel niet als het ook gedaan wordt in de fabriek.
|
|
|
Marc_87
Moderator
Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
|
Gesmolten waxinelichtjes Alleen kon ik deze lijnen pas waxen nadat ze licht beginnen te rafelen omdat er van de fabriek uit al zo'n dikke laag wax op zit dat het kaarsvet er bij nieuwe lijnen niet in kan trekken. Ja oke, ik moet zeggen dat het ook extreem goed werkt voor depowerkoordjes. Dus gewoon heet kaarsvet op je lijnen gieten en uitwrijven? Geniaal! Ik ben dan wel benieuwd of de dyneemastructuur niet teveel smelt door de hete wax..... Nee hoor gebeurd niets mee, smeltpunt van het waxinelichtje is zo rond de 60 graden. Smeltpunt van Dyneema Rond de 145 graden.
|
|
|
geloof68
Berichten: 2096
|
Is er op het 10-jaar-KH-event ook een clinic barretjes maken voor beginners?
Ziet er weer zeer professioneel uit Evan!
|
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Daarom moet je kaarsvet ook smelten in een pannetje kokend water, dan komt het nooit boven de 100gr en is er dus niks aan de hand. Toch maar een pic vd het opengewerkte donorbroertje vd cam gemaakt die ik gebruikt heb om t kapotte scherm te vervangen die in de wasmachine kapot gegaan was. Na het openwerken zag ik dat de lens zit erop geschroefd zat zodat ik nu bizar dichtbij kan scherpstellen
|
|
|
LeonB
Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
|
Smeltpuntonderzoekje! TNX voor de tip, ik heb ook een freubelklusje met mn lijntjes
|
|
|
geloof68
Berichten: 2096
|
Dit jaar ook weer een KH-big-air-event Evan? Je zit de komende dagen toch achter de naaimachine.... Ik zal meehelpen om de toren op te zetten, af te breken en al het materiaal weer in je auto te leggen.
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Staat wel in de planning met wat gopro;s erin Andre. Even wat pixels tellen met DOF, best leuk dat hardware hacken
|
|
|
Peer
Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
|
Moet ik nu de admin die ons altijd tot de orde roept m.b.t. off topic gaan......
Ach, laat maar. Leuk dat enthousiastme!
---------- Edit
Evan, wanneer je nu eens een knoppie bij elke reactie in een topic maakt waar lezers kunnen aangeven of de reactie on of off topic is. Dan kunnen de lezers van het topic vervolgens met een ander knopje aangeven of ze alleen het als on topic beoordeelde willen lezen, of ook het geouwezwam... Kan je me nog volgen? Eén keer knopjes inbouwen en je hoeft nooit meer off tpicers tot de orde te roepen. Kun je je focussen op short tackers enzo.. en kiten...
|
|
|
geloof68
Berichten: 2096
|
We horen het tzt wel Evan, succes met klussen!
|
|
|
El Rudo
Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
|
mooie splice in die lijn Evan! vakwerk. Die PU slang 12x8, die kan je proberen recht te maken, ik denk dat dat met voorverwarmen in kokend water en nog een beetje nablazen met de verfbrander moet lukken. neem een halve meter extra per kant voor het inklemmen en vasthouden. Cabrinha laat ze in na het extruderen meteen op lengte snijden zodat ze niet warm op de rol gaan.
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Goeie tip Rudo, al denk ik dat de spanning op t depowerkoord hem ook wel recht zal trekken. Om weer verder ontopic ta gaan hier een fotoreportage van het demonteren van mijn chickenloop en het zichtbaar maken van de onzichtbare slijtageplekken. Nu alles weer opbouwen met Infexion-oranje
|
|
|
Peer
Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
|
Bij mij heeft het spul vast minder te lijden... Met hoeveel uur heftig gebruik is deze slijtage ontstaan?
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Zelfde barretje, dus 1,5 jaar. Op het depowerkoord en 5fth na die tussentijds n keer vervangen zijn.
Dus ook echt 1,5 jaar fulltime met 1 en dezelfde bar gevaren op alle kites.
|
|
|
geloof68
Berichten: 2096
|
Niet overdrijven Evan, jij werkt toch ook nog zo'n 2 uur per dag.
|
|
|
|