Morres
Berichten: 9427
|
Tja, jammere welkom in de kitewereld. Ik heb het overigens niet over de omkering van de bewijslast, ik geef juist aan dat het van 2 kanten komt, misschien dat je begrijpt dat hoewel een kite tegen crashes moet kunnen, ook daar een limiet aan zit. Vandaar ook dat ik de regeling ruimhartig vind, gezien de grootste kostenpost en werklast door Intersurf en/of gaastra wordt gedragen.
|
|
|
Ironis
Berichten: 57
Logs: 0 | 18 uur
|
Auto's zijn inderdaad een slecht voorbeeld. Als je daar je recht op garantie of een deugdelijk product probeert te verhalen ben je wel even bezig. Er zijn zat gevallen dat het normale slijtage is, maar ook genoeg onderdelen in een auto die gedurende de levensduur niet kapot mogen gaan, omdat dan de motor in de soep draait. Gebeurt dat, probeer dan maar eens bij een dealer garantie te vangen. Errug moeilijk. Crimineel wereldje als je 't mij vraagt Ik vind overigens de geboden oplossing niet slecht. Het is niet perfect, maar ook verre van slecht. Gezien je niet onomstotelijk kunt bewijzen dat het niet door een crash veroorzaakt is, en zij niet kunnen aantonen dat het wél zo is, is dit best keurig te noemen. In de ideale situatie was er geen gezeur geweest en had men de boel voor niets onder garantie gerepareerd. Het is tenslotte ook het risico van de producent, de importeur en de verkoper dat zaken onder garantie kapot gaan. Dat is je business tenslotte. Maar, je hebt de kite tenslotte wel een periode gebruikt, dus is het ook weer niet vreemd om mee te betalen (dit gaat dan weer meer richting deugdelijkheid van een product).
|
|
|
Marco B.
Moderator
Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
|
Het gaat er mij om dat ik als klant serieus genomen wordt en dat er samen naar een oplossing wordt gekeken door beide partijen.
Elke klacht is een kans voor de ondernemer. Bedrijven die klachten goed afhandelen, hebben klanten voor het leven.
|
|
|
marving60
Berichten: 256
Logs: 0 | 5 uur
|
Wat een BULL over garantie aan auto's hier allemaal. Het is natuurlijk helemaal off topic. Maar ik wil me er toch mee bemoeien.
Als je een auto koopt met bijv. 2 jaar garantie dan heb je 2 jaar garantie. Als binnen deze garantie termijn iets STUK gaat waar geen vervangingstermijn voor staat dan zal dit voor GARANTIE vervangen worden.
Als de auto 2jaar en 1 dag is...... Heeft de auto GEEEEEN fabrieksgarantie meer. Logisch als je het mij vraagt. Anders hadden ze als garatiebepaling wel kunnen melden: 2 jaar... en als je je denkt dat dat niet klopt dan 2 jaar en een beetje. :-s
Een coulance regeling waar mensen van DENKEN dat ze er recht op hebben is een regeling die je gegund word. De dealer is na de fabriekgarantie niets meer verplicht. Echter is het een regeling die toegepast kan worden bij bijv. vaste klanten. Dit is GEEEEEEN garantie maar COULANCE (Er staat toch Coulance en niet GARANTIE.....)
Wat betreft Gaastra. Als ze slim waren hadden ze de beste topic starter een nieuwe vlieger gegeven..... klaaaaaar
|
|
|
|
@LaurenS
Berichten: 6454
|
Ja Marving60 waar maak jij je nou druk over ,denk toch om je hart als je uit 1960 komt
|
|
|
-Martijn-
Geen avatar
Berichten: 139
|
Er klopt ook nog eens niets van (conformiteitbeginsel) Garantie is Nederland is een lastig iets en zelfs consumentenorganisaties lijken het niet te (willen) snappen. Je hebt iig veel meer rechten als dat de meeste mensen denken. Helaas is het niet bepaald zwart-wit en recht hebben is iets heel anders als recht krijgen.
|
|
|
marving60
Berichten: 256
Logs: 0 | 5 uur
|
Inderdaad... moet me er ook niet druk om maken. En inderdaad... er klopt niks van.
|
|
|
Ironis
Berichten: 57
Logs: 0 | 18 uur
|
Wat een BULL over garantie aan auto's hier allemaal. ... Als de auto 2jaar en 1 dag is...... Heeft de auto GEEEEEN fabrieksgarantie meer. Logisch als je het mij vraagt. Anders hadden ze als garatiebepaling wel kunnen melden: 2 jaar... en als je je denkt dat dat niet klopt dan 2 jaar en een beetje. :-s
Een coulance regeling waar mensen van DENKEN dat ze er recht op hebben is een regeling die je gegund word. De dealer is na de fabriekgarantie niets meer verplicht.
Als iedereen zo blijft denken wordt de consument lekker uitgeknepen. Goed bezig! Er geldt behalve de fabrieksgarantie nog zoiets als deugdelijkheid. Het is in Europa (en NL) niet verplicht garantie te geven. Het is echter wel verplicht een deugdelijk product te leveren. Gedurende een minimale levensduur heeft een product bij normaal gebruik gewoon te werken. Dit geldt ook voor auto's. Draait de motor na 3 jaar (buiten garantie) volledig in de soep, met 40k op de teller en keurig onderhouden, zonder schuld van de berijder, is het een fabrieksfout en dus ondeugdelijk en moet het gerepareerd worden. Natuurlijk niet meer voor 100% op kosten van de dealer, want de auto rijdt 3 jaar en 40k prima, buiten garantie deel je dan de kosten. Garantie is altijd een extra service van de fabrikant/verkoper bovenop de al geldende wettelijke deugdelijkheidseisen. Deze wetgeving geldt voor alle producten. Kites, laptops, auto's, TV's. Dat is ook precies de reden dat bijgekochte garantie op bijv een TV onzin is, het enige wat je bespaart is het gezeur om je gelijk te halen. Immers, na 1 jaar garantie hoort je TV nog steeds te werken. Kijk maar eens op consuwijzer.nl. Staat veel op uitgelegd over dit onderwerp. Alle verkopers hebben zich aan de wet te houden. Geen een staat er boven, ook niet een autodealer. @-Martijn-: Precies!
|
|
|
Peer
Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
|
@ Ironis: Precies.. Zo zit het in theorie en niet anders.. In de praktijk is helaas recht hebben iets heel anders dan recht krijgen..
In mijn ervaring kun je wanneer je met goed en rustig overleggen met de verkoper (en hem wijzen op zijn plichten) nergens komt het beste direct een vordering (aangetekend!!!) sturen... Dan schrikken ze soms.. en krijg je wel je recht... Ze zijn dan namelijk gedwongen te reageren, anders kan je er gewoon (ook als particulier) een incassobureau opzetten.... Het wordt voor hen dan een kosten baten afweging.. gaan ze aan hun verplichting voldoen a raison van X € of nemen ze een advocaat voor Y €...
|
|
|
Jeroen1972
Berichten: 54
|
Na mijn vakantie blij verrast dat ik de kite gerepareerd terugvond. Althans, dat DACHT ik. Helaas ontdekte ik vandaag bij de eerste proefsessie dat de kite nu langzaam leegloopt. Na 1,5 uur is er niet meer mee te kitesurfen. [zucht]
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
Na mijn vakantie blij verrast dat ik de kite gerepareerd terugvond. Althans, dat DACHT ik. Helaas ontdekte ik vandaag bij de eerste proefsessie dat de kite nu langzaam leegloopt. Na 1,5 uur is er niet meer mee te kitesurfen. [zucht] Dat is wel erg matig. Weet je zeker dat alles goed zit?
|
|
|
Jeroen1972
Berichten: 54
|
Ja. Zo was het daarvoor niet. Na 1,5 uur ligt de kite helemaal plat op het water. De gebogen vorm is dan weg. Nog iemand een tip wat ik nu kan doen? Ik ga niet meer terug naar Intersurf Sneek. Daar ben ik helemaal klaar mee. Ik hoorde iemand praten over Hans Lieben in Haarlem?
|
|
|
Zeeland135
Berichten: 155
|
Tot nu toe goede ervaring met eurofun center, maar ik weet niet of die daarboven ook een vestiging hebben. En als je toch geen service krijgt, kan je ook gewoon voor de laagste prijs op internet gaan. In duitsland bijvoorbeeld.
|
|
|
rdeheld
Berichten: 426
|
Ja. Zo was het daarvoor niet. Na 1,5 uur ligt de kite helemaal plat op het water. De gebogen vorm is dan weg. Nog iemand een tip wat ik nu kan doen? Ik ga niet meer terug naar Intersurf Sneek. Daar ben ik helemaal klaar mee. Ik hoorde iemand praten over Hans Lieben in Haarlem?
Kijken waar het lekt?
|
|
|
Naishie
Berichten: 383
|
Schandalig dit! Slecht afgehandeld door Gaastra en Intersurf! Weet zeker dat Naish en mijn dealer mij nooit zo hadden laten zitten. En maar klagen dat iedereen in Duitsland koopt! Gelukkig zijn er ook nog winkels die wel weten hoe het moet.
|
|
|
|
feddomw
Gast
|
Na mijn vakantie blij verrast dat ik de kite gerepareerd terugvond. Althans, dat DACHT ik. Helaas ontdekte ik vandaag bij de eerste proefsessie dat de kite nu langzaam leegloopt. Na 1,5 uur is er niet meer mee te kitesurfen. [zucht] Dat is wel erg matig. Weet je zeker dat alles goed zit? Ik denk dat Michiel bedoelt dat het goed is om te weten of alles verder in orde is. De ervaring leert dat het goed mogelijk is dat er wat anders aan de hand is. Je kite kwam "gerepareerd" terug en jij wilde direct het water op? Je bent gaan varen en de kite liep leeg. niks. Dan ben je (terecht) boos. Maar heb je daarna nog een keer opgepompt en het lek opgespoord? Gekeken waar(om) het lekt?
|
|
|
Morres
Berichten: 9427
|
Miss. zit er een klein tyrapje los, ga eens leren geduld te houden en niet gelijk stennis te schoppen op internet, het zijn ook maar mensen bij Intersurf. Iedereen in het Noorden weet dat Intersurf een goede reputatie heeft, ze bestaan ook al 'enige tijd', dat is echt niet zonder reden.
Dutisland is idd een beter alternatief voor deze meneer.
|
|
|
gebruikersnaam
Geen avatar
Berichten: 1202
|
Een zandkorreltje in je ventiel kan het euvel al zijn. Niet te snel paniekeren idd en gewoon rustig uitzoeken wat er misgaat. Als je reparatie fout is gegaan gewoon bellen en terugbrengen. Gaat het daar fout, dan klagen op de fora. Nu lijkt t erg voorbarig.
|
|
|
|
Marc_87
Moderator
Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
|
Even een ervaring van mijn kant, ik heb het met een Best LE gehad van mij Taboo. Na elke reparatie nog steeds lek. De betreffende shop heeft het vier keer moeten repareren en was het ook echt zat.
Nog steeds moeten hun het goed oplossen, zij zullen dit ook echt niet expres doen want dat kost het hun de naam die ze hebben opgebouwd. Dus gewoon rustig terug gaan en uitleggen wat er aan de hand is en afspreken dat hun de kite minimaal 24 uur opgepompt laten liggen in de shop.
|
|
|
Ironis
Berichten: 57
Logs: 0 | 18 uur
|
Idd gewoon teruggaan. Ze zullen het voor je op (moeten) lossen. Meteen weer paniekzaaien op het forum is idd wat voorbarig voor je een antwoord van de shop hebt.
|
|
|
Jeroen1972
Berichten: 54
|
Geen paniek zaaien. Gewoon een praktische vraag: welke - gespecialiseerde - reparateurs staan goed bekend? (bij voorkeur midden Nederland). Het is dan toch handig om alvast te zeggen dat ik niet terug ga naar de winkel?
|
|
|