|
Big_roy
Geen avatar
|
nee de bar is niet de oroginele maar hij valt indd altijd voor over en zit 23 meter lijnen op en ze zijn alle vier even lang
|
|
|
@LaurenS
|
Stuurlijnen te lang ,dus wat korter afstellen kan een oorzaak zijn ,kite goed hard oppompen wil ook helpen Misschien is de kite wel te oud en uit vorm gegaan door vele vlieguren
|
|
|
Big_roy
Geen avatar
|
de kite is uit 2010 en is maar een paar keer gebruikt dus hij is nog zo goed als nieuw en ik pomp hem altijd keihard op dus dat kan het ook niet zijn maar ik zal wel is kijken naar de stuur lijnen dan
mvg roy
|
|
|
Nature
|
niet op 12 uur zetten zeker in t binnenland
|
|
|
Big_roy
Geen avatar
|
oke hoe dan ik vaar op het ijsselmeer bij mirns en normaal kan ik de kite gewoon op 12 uur zeten maar mijn lijnen waren geknapt dus heb ik een andere bar gekocht met nieuwe lijnen en nu doet hij echt raar hij vals dus steeds voor over
|
|
|
Nature
|
Het is ook vlagerig weer dat heeft ook effect. Als je de lijnen 1 op 1 hebt aangepast is er niks aan de hand.
Of reageerd je kite ook slecht? (voorlijnen te kort)
|
|
|
Big_roy
Geen avatar
|
oke ja de kite reageerden indd ook slecht hij heb bijna geen power met sturen dan valt ie bijna uit de lucht en als hij trug naar 12 uur vliegt dan trekt die me een paar meter weg al met al vliegt ie nu helemaal niet lekker terwijl hij wel lekker vloog
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Lijnen even lang met alles op full power he?
Klinkt toch als lijnlengteverschil hoor...
|
|
|
@LaurenS
|
Dat zei ik ,stuurlijnen te lang
|
|
|
Nature
|
Dat zei ik ,stuurlijnen te lang Klopt zag t ja Dat is het dus
|
|
|
HDFrank
|
Makkelijkste oplossing voor het probleem! Als het lijn lengte betreft!
Maak aan de bridle (voor de power lijnen) een pigtail van min. 20 cm met om de 5 of 10 cm een knoopje. Start met het onderste knoopje (stuurlijnen worden met ruim 20 cm verlengt.
Als de kite nog steed over je heen vliegt. Moet de pigtail langer........(of het probleem is iets anders)
Als je kite gaat backstallen (achter uitvliegen) ga je een knoopje hoger (korter) Deze stap neem je tot dat kite niet meer backstalled.
Suc 7
HDFrank
|
|
|
Nature
|
Makkelijkste oplossing voor het probleem! Als het lijn lengte betreft!
Maak aan de bridle (voor de power lijnen) een pigtail van min. 20 cm met om de 5 of 10 cm een knoopje. Start met het onderste knoopje (stuurlijnen worden met ruim 20 cm verlengt.
Als de kite nog steed over je heen vliegt. Moet de pigtail langer........(of het probleem is iets anders)
Als je kite gaat backstallen (achter uitvliegen) ga je een knoopje hoger (korter) Deze stap neem je tot dat kite niet meer backstalled.
Suc 7
HDFrank
Spelen met je leven Kan beter een leash aan de paal doen en dan ff je bar vol power zetten en je bar aantrekken meestal horen dan alle lijnen gelijk te zijn of je powerlijnen 5cm langer dan je stuurlijnen (blijft er een stukje onder bij je bar over. Waarschijnlijk hangen bij jouw je stuurlijnen enorm los.
|
|
|
Ian
|
Kan ook aan de kite liggen. Waroo 2010 is typische delta shape. Veel merken met delta shapes hadden last Hindenburg effect als je m gedepowered op 12 uur zet in vlagerige wind.
Dus je stuurlijnen iets korter (of voorlijnen iets langer) en/of je kite niet op 12:00 maar op 11:00/13:00 zetten.
|
|
|
EddyC
Geen avatar
Logs: 0 | 4 uur
|
Hindenburg in Zenith: de middelste strut steekt achteraan niet nar boven. F-One Bandit I en Dos hadden ook dit probleem (mijn Takoon Pure evenzeer). Dus blijf uit de zenith met je kite.
|
|
|
Big_roy
Geen avatar
|
oke bedankt ik heb de lijnen gecheckt en ze zijn echt allemaal even lang ik heb ze nu op het 2de knoopje zitten en denk dat dat goed moet wezen het was inderdaad vlagerige wind dus dan kan het dat het daardoor komt ik ga morgen weer proberen en ik hoop dat het goed gaat
|
|
|
Ironis
Logs: 0 | 18 uur
|
En, is het goed gegaan? Ik zag nog iets voorbij komen over een andere bar. Heb je een bar van een ander merk er op? En heb je die laten monteren of zelf gewoon ergens een tweedehands barretje op de kop getikt? En welk merk bar gebruik je nu?
Het kan namelijk een hoop verklaren als je een bar van een ander merk hebt. De lijnen onderling kunnen wat in lengte verschillen afhankelijk van het merk. Sommige merken zijn uitwisselbaar, maar nooit met alle andere merken. Het is dus niet zo dat het niet uit maakt welke bar je aan je kite knoopt.
|
|
|