Het is allemaal beter geworden
2008 was goed begin, maar zoals je al aangeeft wiebelig, elk merk maakt zo z'n ontwikkeling door, als je terug gaat naar de eerste modellen van merk-X is het toch altijd een groot verschil
Sinds 2008 zijn er grote ontwikkelingen gemaakt. Voornaamste verschil zal de stabiliteit en sturen terwijl gedepowered zijn. De eerdere modellen waren (in die tijd) daar al goed in, maar daar is constant aan gesleuteld. De high-end is absoluut kleiner geworden, we hebben gzien dat er mensen zijn die een 12mtr 2008 jekyll gewoon in stevige kracht 6 pakken omdat de kite zover kon depoweren, niet verantwoord imho.
De nieuwen hebben echter zeker weten NIET minder lift of hangtime, ik durf wel te zeggen dat ze van beide méér hebben, Wil je nog meer hangtime, probeer dan de Pure, die heeft vergeleken met de jekyll dezelfde lift, maar meer hangtime, high-end is iets minder, low-end is minder bewerkbaar(=dus beter te bevaren) daarnaast meer bardruk aan zijkant van windvenster en iets meer bardruk.
Mijn advies zou zijn om de Toxic(dat is de nieuwe naam vna de Jekyll) en de Pure eens te testen, de Spark is een totaal andere kite, maar dat kan je natuurlijk ook eens testen :
Zaterdag middag tijdens de eurofun test dag aan de pure 2014 7M gehangen! Wat een lekkere kite dat word sparen.Stuurt zo licht en snell als de oude jekylls.En springt alsof er een kurk uit een fles champange popt, alleen het geluid ontbreekt..de Low end was zonder meer goed en loopt ook goed hoogte allen met iets minder snelheid.
Maar als, zoals je zegt de high end minder is ben ik sneller uitgespeeld met mn 70 kilo aangezien 7 de kleinst beschikbare maat is, , De jekyll 7merter kon ik tot vlagen van 40 knopen wel houden. Dit was mn eerste ervaring met een C achtige kite, en in de golven miste ik wel wat druk na een turn, het duurt ff voordatie weer oppikt, Maar het is dan ook geen wave kite.
Ben ook wel nieuwsgierig naar de toxic, waar kunnen we die testen?