De Cabrinha bar tot 2013 past er niet op omdat die op twee frontlijnen uitflaggen. Maar het lijkt me niet moeilijk om een andere strap erop vast te maken. Je moet gewoon even een pigtail maken die je aan de kant van de powerlijnen vast maakt en aan de depowerstrap.
S@nder had toevallig nog dezelfde bar liggen. Dat gaat dus helemaal goedkomen! Helaas Morres, net te laat, alhoewel een 2013 tempting is.
Zo'n Gaastra strap is laaang. Met een strap van Best oid zou ik mijn go-go-gadget arms moeten gebruiken. Verlengen van die lussen zal teveel klapperen. Het depower koord inkorten kan, maar haal ik dan volledig depower? Oh ja, en powerlijnen verlengen of stuurlijnen inkorten niet te vergeten. Dit zou met pigtails kunnen neem ik aan.
Wat zou er eigenlijk gebeuren bij het flaggen met een Cabrinha bar - Jekyll? De Jekyll kan worden gevaren met een 5th. Leek me eigenlijk geen probleem, maar misschien goed dat ik gister niet het water op ben gegaan...
Welnee, je hoeft niks te veranderen aan de power of stuurlijnen. Die depowerstrap is gewoon een onderdeel van je depowerkoord tot je powerlijnen. Als je deze optelt en het nu 80cm oid is (50cm strap, 30cm koord) en je haalt een strap van 35cm dan moet je dus een 45cm koord er aan vast maken. Het is echt niet zo moeilijk hoor.
je kan die cabrinha gewoon gebruiken, alleen flagged 'ie dan gewoon op 2 frontlines. De Best heb ik eens eerder gezien op een bar van Gaastra, dus dat kan ook. Hoogstens wat verstel werk.
Nee dit kan niet, de bridle van Gaastra kites is niet gemaakt om achterover te rollen zoals een 5th lijn werkt. Wanneer je de QR gebruikt blijft de kite veel kracht houden!
Thanks voor alle info! (en die Gaastra bar natuurlijk)
Duidelijk verhaal, een IDS bar op een Jekyll is een no-go. Bij een kortere strap heb ik toch twijfels of mijn armen wel lang genoeg zijn. Mjah, goed rekken maar met de warming up...
Duidelijk verhaal, een IDS bar op een Jekyll is een no-go. Bij een kortere strap heb ik toch twijfels of mijn armen wel lang genoeg zijn. Mjah, goed rekken maar met de warming up...
Je zou kunnen kijken naar een Cabrinha 2008 strap, zijn vast nog wel ergens te koop. Hebben van die lange bungie koortjes eraan zitten.
Dan zet je een stukje dyneema boven je strap en een stukje er onder zodat je dezelfde bar throw hebt.
Nee dit kan niet, de bridle van Gaastra kites is niet gemaakt om achterover te rollen zoals een 5th lijn werkt. Wanneer je de QR gebruikt blijft de kite veel kracht houden!
Kan je dit eens toelichten? In welk opzichte verschilt de Cabrinha bridle van de Gaastra?
Kan je dit eens toelichten? In welk opzichte verschilt de Cabrinha bridle van de Gaastra?
Gaat het eenvoudigste met plaatjes, zal ik doen wanneer ik thuis ben uit het werk.
Gaat het eenvoudigste met plaatjes, zal ik doen wanneer ik thuis ben uit het werk.
Bedankt, ik bel wel nieuwsgierig, heeft het te maken met pulley's?
Bedankt, ik bel wel nieuwsgierig, heeft het te maken met pulley's?
Daar heeft het zeker mee te maken, zie deze foto die ik hieronder heb toegevoegd. Wanneer je met het trekken van de QR de powerlijnen "langer" maakt gaan de katrollen iets naar binnen toe en hierdoor wordt er meer druk gegenereerd op de TE van de kite. Daardoor klapt de kite om zoals een 5th lijn werkt.