+extra vraagje: adviseren jullie me aan te sluiten bij de nkv? Ik begreep na een telefoontje dat mijn verzekering ook al mijn extreme sporten dekt... b.v. ook parachute springen.
De NKV is natuurlijk meer dan alleen een "verzekering". Je steunt als lid het behouden van bestaande spots, en het openen van nieuwe spots en natuurlijk alles daaromheen wat de NKV als pure belangenvereniging voor de kitesurfer wil bereiken. Ook de Safety Clinics natuurlijk, enz.
Overigens merk ik op dat je een onderscheid moet maken tussen dat JIJ gedekt bent qua extreme sporten (ongeval) of dat je WA gedekt bent als je een ander schade berokkent.
De NKV dekking is een WA verzekering, dus als de kite op een wandelaar laat vallen ben jij gedekt qua aansprakelijkheid.Of als je kite met een ander verstrengeld raakt en er ontstaat schade. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat jouw verzekering dat dekt, extreme sporten betreft meestal jouw eigen risico zoals bij duiken in de Deco tank moeten voor een week....
Voor je andere vragen: voor alles is wat te zeggen, maar ik zou persoonlijk niet nieuw kopen en niet delen. Qua maatvoering zal 10 prima zijn, maar als je spot niet windzeker is, kan je ook voor 11-12 kijken, maar dan beperk je weer je high-end.