Leuk filmpje Lars
, ik ga ( ook met vriendin.........
.) naar Naxos we zitten in de buurt van Mikri Vigla . Is het beter om een 10 m en een 12 m mee te nemen of vaar ik dan te groot ? Heb je nog tips voor me vwb spots of andere weetjes over kiten op Naxos ?
Thanks Apetalus
Ik kan je niet al te veel vertellen helaas.
Zelf zaten wij in Mikri Vigla op Oasis Studios, 20 meter van het strand af.
Echt een leuk hotel met een heel aardige eigenaar die echt alles voor je wil regelen.
Wat betreft kite sizes:
Zelf had ik mijn 7, 10 en 12m mee icm met een 136 twintip.
Het varieert heel erg, zoals je ziet in deze voorspelling:
http://www.windguru.cz/nl/index.php?sc=49221Soms is het echt windstil waardoor de temperatuur oploopt tot 42 graden.
Zoals je in de voorspelling ziet waait het er komende vrijdag en zaterdag weer zo'n 32 knopen, dan heb je dus echt wel je 7 nodig, wil je lekker kunnen varen.
Verder kan je nog wel zo'n 3 tot 4 knopen bij de voorspelling bijtellen, naar mijn ervaring.
Mikri Vigla kan een beetje choppy zijn, verder geen golfen met swell.
Net buiten de kust zit een klein eilandje met een kerkje d'r op, wel leuk om daar even naar toe te varen.
Bij de kust aan de linker punt van het strand (als je met je rug naar het strand toe staat) staat stroming.
Ik verloor daar mijn board en kon draggen wat ik wilde, maar kreeg hem niet terug, en hij dreigde de hoek om te gaan, maar iemand anders pikte hem op voor me
houd daar wel rekening mee.
Verder heb je geen last van rotsen of getijden of andere gekke dingen.
Groot voordeel is dat het zand een stuk groffer van structuur is dan bijvoorbeeld op Fuerteventura.
Daardoor gaat het niet stuiven, zelfs niet als de wind de 33 knopen aantikt.
Verder kan ik je zeker aanraden om een dagje naar Paros te gaan.
Je koopt als tickets voor zo'n €15-, p.p. en de boot doet er zo'n 40 minuten over, deze boot gaat iets van 5x heen en weer per dag.
Bij Paros kan je het best naar Pounda gaan.
Ook een hele mooie spot met vlak water en een redelijk groot strand.
Pounda ligt tegen het eiland anti-paros aan, waardoor je daar naar toe kan varen