Heb je de Nitro V4 al getest? Op zich lijkt any 9m de betere aansluiting in een quiver met een 7 en een 12. Een 7/9/12 set is een standaard quiver voor iemand van circa 80 kilo in NL.
Ik heb zelf een 10M nitro v4. De range van deze kite is behoorlijk groot. Ik ben zwaarder dan jou op dit moment (zucht) en vaar van 16 tot 28 knopen met de 10. Omdat voor jou het high end belangrijk is en je vriendin er ook mee kite, zou ik voor een 9M gaan. Een 9M is bij 28/30 knopen denk ik iets beter te houden dan die 10. Je vriendin kan met haar gewicht makkelijk het low end varen van deze kite. Het is een vrij krachtige kite in vergelijking met de park bijv.
ik vaar zelf ook met de nitro v4 ik heb zelf een 9 en 12 en de 7 is onderweg met de post. Ik weeg 85 kg en vaar met een tt 135 x 40,5. De 12 kan ik vanaf 13 tot 25 wel varen. dat laatste stuk ben je wel heel erg gepowerd en zou ik niet direct doen. de 9 kan je prima vanaf 18-20 knopen (misschien wel eerder, maar dat doe ik niet) tot en met knoop als 32 prima varen daarna zou ik wel een 7 pakken. Het ligt er ook maar net aan hoeveel ervaring je al hebt.
Dus als advies denk ik dat een 9 ook beter aansluit bij de rest van je quiver.
ik kite meestal op mirns of workum, als je wil mag je hem wel een keer even proberen.