El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Inderdaad, ze wisten niet of ze het gingen halen voor de Surf Expo. Echt op het allerlaatste moment beslist. Maar goed, hij is er nu!
|
|
|
|
El Rudo
|
thanks... wij gaan uit van heel erg bomb proof, is al flink mee getest. De constructie is supersimpel, één bewegend onderdeel (spoel op ratel met vaste pal, zie patent; je duwt het rateltje uit de pal om te depoweren, de lijnen trekken 'm er terug in). De bar kern is uit één deel carbon verstevigd materiaal, dus van eind tot eind geen verlijming of klinknageltjes. Verwisselbaar center hole en op-de-camping vervangbare trim lijn (gewoon een stuk oude lijn pakken). Verder is het vooral een hele cleane zeg maar "kite-bar", niks space age. Je kan 'm vol met zand stampen, dat spoelt er gewoon helemaal uit, we hebben bewust gekozen voor "zand er uit" vs "zand er niet in".
|
|
|
Jellevw
Logs: 0 | 249 uur
|
Mooie ontwikkeling maar ik blijf toch een beetje angstig voor de kleine onderdelen in het binnenwerk. Of kun je die zien en na elke sessie uitspoelen?
|
|
|
El Rudo
|
je kan alles zien en er zijn geen kleine onderdelen die kritisch zijn of kunnen worden. uitspoelen is altijd goed maar als gezegd blijft het werken als het vol met zand en schelpen zit.
|
|
|
PieterK
Logs: 0 | 241 uur
|
Als ik de http://r3-designs.com/ pagina's lees, begrijp ik dat het hun ontwerp is en dat ze produceren voor OR, maar dat ook kunnen/willen voor andere merken. En dan ben ik ook nog wel benieuwd naar jouw relatie met r3, maar dat is gewoon nieuwsgierigheid ;-)
|
|
|
|
|
barry
|
Ik heb de bar getest de floaters zijn zeer stijf het is bijna onmogelijk om de stuurlijn om de knop te krijgen. zelf met oprollen willen de floaters omhoog,we hebben momenteel alleen een 4 lins optie. de prijs wordt een deze dagen bekend gemaakt.
|
|
|
/-||_( )|-|/-|
Moderator
|
Ziet er netjes uit allemaal en mooi op tijd voor de EXPO Goede zaken! Alleen veiligheid: Wat te denken als je over rechts gaat loopen (m.n. met beide handen aan 1 kant) en ongewild met je rechterhand/pols die knop wegdrukt... Dan zit je midden in een loop waar hij ongevraagd vol gaat depoweren op een moment waar je het niet wil hebben ...dan heb je de holy grail van hard landen
|
|
|
Marco B.
Moderator
Logs: 0 | 1754 uur
|
Ik heb de bar getest de floaters zijn zeer stijf het is bijna onmogelijk om de stuurlijn om de knop te krijgen. zelf met oprollen willen de floaters omhoog,we hebben momenteel alleen een 4 lins optie. de prijs wordt een deze dagen bekend gemaakt.
ok tnx
|
|
|
|
Karel79
Logs: 0 | 2 uur
|
In hoeverre is dit nou anders als die van North, dat is toch ook een spoel met een ratel op een pin?
Ow wacht nu zie ik t.. Die van north heeft een knop die je moet indrukken, bij OR duw je m opzij om te depoweren
|
|
|
El Rudo
|
En dan ben ik ook nog wel benieuwd naar jouw relatie met r3, maar dat is gewoon nieuwsgierigheid ;-)
r3 = Richard, Ross & Rudo
|
|
|
|
Peer
Logs: 0 | 60 uur
|
Als ik dit zo bekijk dan lijkt het mij in ieder geval op twee punten een beter ontwerp dan de North clickbar:
1. Bedrijfszekerheid en dus veiligheid. Deze bar zal zo op het eerste gezicht een stuk minder gevoelig zijn voor zand ophopingen en blokkeren bij poging tot depoweren. Ik zeg op het eerste gezicht; wanneer je de knop naar buiten duwt dan moet van binnen er ergens ruimte zijn om dit toe te laten. Ik ga er vanuit dat dit zo ontworpen is dat er juist ook in die ruimte geen zand kan ophopen.
2. Bedieningsgemak.De positie van de draaiknop zit meer aan de kant van het lichaam dan op de North bar. De release lijkt me met handschoenen aan in de winter nog te doen met Rudeo's bar en veel minder makkelijk met de North.
De QR op deze Rudeo bar bevalt me trouwens minder. Het is de enige QR waarbij ik in 4 jaar kitesurfen per ongeluk een release heb gehad. Gebruik nu de Switch en daarvoor North. Ik weet dat anderen dit een goed systeem vinden (ziet er wel oke uit).
Ik ga eerst eens een poosje met de KISS bar volgens CCS concept varen. Die hele depower heb ik dan denk ik/hoop ik niet nodig. Hoor op fora veel kiters roepen dat ze nooit depoweren.. voor hen zal de North of OR bar ook geen optie zijn want veel betalen voor iets wat je niet gebruikt? Dat doet natuurlijk niemand bewust..
|
|
|
Mitchel_12000
|
De constructie is supersimpel, één bewegend onderdeel (spoel op ratel met vaste pal, zie patent; je duwt het rateltje uit de pal om te depoweren, de lijnen trekken 'm er terug in).
Mooie bar, ik vraag me alleen één ding af El Rudo. Je zegt dat de lijnen de pal terug trekken. Betekend dit dat het systeem niet werkt wanneer er nog geen druk op de lijnen staat, bijvoorbeeld bij het launchen van je kite? Verder wel een mooie cleane bar. Ik ben erg benieuwd naar de prijs.
|
|
|
et1961
|
Als ik zo naar het ontwerp kijk, dan moet er volgens mij spanning/druk op de lijnen staan om te kunnen depoweren.
|
|
|
El Rudo
|
@ Peer: 1. Als je de knop naar buiten duwt kantelt die feitelijk om een as (de schroef aan de zijkant), dus hoe diper je in de bar gaat hoe kleiner die beweging. gaat dus om millimeters en dan moet je 'm volgieten met beton om 'm te laten blokkeren. 2. is getest in het altijd koude Canada, en het is El Rudo en geen Rudeo lol @ Mitchel, et1961: Er zit een verend element in om de ratel in de pal te zetten als er geen druk van de lijnen is. Daarnaast hebben we een push out systeem in de floats zitten die de lijnen naar buiten duwen. Handig voor "pre-launch depower trim"! hier een filmpje van kitemag, daar zie je wat actie. Ze doet alleen niet het knopje naar buiten houden voor het "roets" effect
|
|
|
Peer
Logs: 0 | 60 uur
|
Dank voor de uitleg Rudeo Als ik het goed begrijp is er dus een V vormige ruimte rond de pal die in theorie met zand vol kan. Deze vorm is dan naar buiten open waardoor je in praktijk het zand er juist uit zal duwen... Als ze slim zijn prijzen ze hem flink onder die van North. Kunnen ze op hun kiteverkoop een stukje terugverdienen... In theorie zou het ze namelijk (als mensen flink onder de indruk zijn van het concept) ook hogere kiteverkopen moeten opleveren. Er zijn namelijk volksstammen die heilig geloven in bar en kite van zelfde merk....
|
|
|
|
Kemperman
|
Ziet er erg clean uit! Lijkt me ook handiger te bedienen dan die van north. Ook volgens mij de enige bar die een stopperbal heeft op een enkele PU tube. Als er nog een kleiner formaat komt zal ik die zeker kopen. Gaaf om innovatie te zien.
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Mooi ontwerp Rudo! Welke maten komt hij eigenlijk beschikbaar of lees ik er overheen?
|
|
|
Jellevw
Logs: 0 | 249 uur
|
Ah duidelijke foto's. Ik geloof wel dat het zand er uit spoelt. Ben benieuwd hoe dit wordt opgepakt en wat de prijs is.
|
|
|