Ehhh...ik zou ff met de lokale bromsnor bellen en vragen waarom de T-heli daar aanwezig was...of de reddingsbrigade. Waarschijnlijk waren het allemaal Sauerkraut en friet kiters....
ik was aan het kiten toen het gebeurd was, maar heb niets gezien. ongeveer voor strandtent flamingo's zag ik dat er een aantal reddingsdiensten bezig waren met iemand in een wetsuit. er zijn twee verschillende verhalen die ik heb gehoord 1: kiter maakte een sprong en kwam op het strand terecht en 2: tijdens oplaten werd er een fout gemaakt waardoor de kiter in de lucht werd gelanceerd.
meer weet ik ook niet te vertellen, misschien is geen van bovenstaande waar.......
Ik stond er naast toen het gebeurde samen met een vriend. De kiter was volgensmij een beginner die aan het oefenen was. Hij was wel dichtbij de kant aan het oefenen met aanlandige wind. De vriend van mij zag de kite een loop maken. Daarna kwam hij van ongeveer 4meter plat op het strand terecht. De reddingsbrigade was dichtbij en had later gehoord dat hij niet meer zijn benen kon voelen toen hadden ze de heli laten komen. Toen ik naar huis ging zag ik de ambulance heel erg langzaam op drempels rijden.